
Držeći u fokusu hrvatsku obitelj danas, sad i ovdje, Bobo Jelčić je spretno balansirao između osobne (više) i društvene drame (manje) u filmu "Sam samcat" gdje se mladi otac borio da dobije veće skrbništvo nad kćerkom. Otac u "Dopunskoj nastavi" Ivana-Gorana Viteza odlazi nekoliko koraka dalje od Jelčićeva.
Njemu, Vladi Mladiniću (Milivoj Beader u još jednoj dobroj glavnoj ulozi u hrvatskom filmu nakon "Pisma ćaći"), jednog dana prekipi što ne može vidjeti devetogodišnju kćerku Anu (Frida Jakšić) na rođendan. Rastavljen, trenutno nezaposlen, iznevjeren od društvenih struktura, Vlado s puškom upada u njezinu osnovnu školu i razred da zajedno proslave rođendan.
Kvaka je da je dvoranu u školi upravo obnovio aktualni gradonačelnik Vedran Novosel (Željko Königsknecht), čak i svečano presjekao vrpcu s malom Anom. Kad situacija eskalira u talačku krizu, Novosel će u tome vidjeti priliku da, pod svaku cijenu, prikupi, nipošto izgubi bodove za nadolazeće izbore.
Ionako komplicirana situacija dodatno će se zaplesti kad policajac Ozren (Marko Cindrić) shvati da mu je sin (Franko Pavičić) u razredu među taocima, zatim pojavom prefriganog novinara i urednika portala lokalno.hr (Filip Eldan) te načelnika policije (Darko Janeš), odnosno angažmanom interventnog voda.
A naročito nakon što se dozna da je Vladina bivša supruga (Marina Kostelac) mlađa sestra Novoselova protukandidata (Vili Matula). Redatelj kultne "Šumme summarum" i kinohita "Narodni heroj Ljiljan Vidić" preuzima tematsku štafetu od filma "Sam samcat" na ekstremniji način, mijenja žanr od drame do satiričnog, crnohumornog trilera i okreće nišan.
Rasap obiteljskih vrijednosti? Prije društvenih i političkih. Voljeli bismo da je Vitez preuzeo i estetsku štafetu od Jelčića. Spontanija, "dokumentaristička" kamera iz ruke fino bi se uklopila u (trilerski) siže "Dopunske nastave" i dinamizirala zbivanja, barem u školi, ako ne uredu gradonačelnika, te ih načinila neposrednijim, manje žanrovski statičnima.
Opet, Vitez žanru (triler, pred kraj čak i akcijski triler) ionako ne pristupa klasično, izvrćući očekivanja publike, kao u svom najboljem filmu "Šuma summarum", pa i "Ljiljanu Vidiću" spram kojeg je napravio veliki korak naprijed. Primjerice, kad mislite da će rasni akcijski junak postati mladi policajac Ozren, pretvoriti se u nekakvog hrvatskog Brucea Willisa i spašavati taoce "umirući muški" u osnovnoj školi, tu ulogu preuzima netko posve drugi i stariji.
Također, drugi, "posebni" vod maskiranih specijalaca, pod vodstvom izvjesnog Abida (Zlatan Zuhrić-Zuhra), prikazan je karikaturalno kao u crnoj krimi komediji braće Coen. U sceni povišena apsurda jedan od njih će u nekom trenutku u školskoj dvorani izvesti zakucavanje i srušiti cijeli koš po sebi.
Američki žanrovski film služi Vitezu kao kalup za satirične pomake i odmake, tj. više ili manje suptilno destruiranje istoga, a nešto slično, samo još zajedljivije, radi i kad se bavi sivom hrvatskom stvarnosti (politika, obrazovanje, novinarstvo) u kojoj će se mnogi prepoznati.
Hrvatskom sivilu odgovaraju boje unutar filma, a crna (humor) tu dođe kao ključna nijansa u širokom spektru duštvenih problema koje "Dopunska nastava" pokriva. U prvom planu filma je scenarij, odnosno priča socijalne tematike koja je izravna, direktna i stvarnosno konotativna.
I tu se Vitez, uz pomoć ne pretjerano korištenih glumaca, povremeno poigrava s društveno-političkim očekivanjima. Neki lik koji za TV kamere ispred škole najednom počne pričati o Jasenovcu bit će naprasno prekinut, a Vlado je "bio nešto malo u ratu, ali ništa vrijedno spomena". Gradonačelniku je puno važnije da Vlado nije član njegove stranke. "Ajde, to je prva dobra vijest", odahne on kad mu to saopći savjetnik Marko (Janko Popović Volarić).
Uživljeni Königsknecht mogao bi se sam kandidirati za izbore, kako je opazio voditelj pulske press-konferencije "Dopunske nastave", filma tempiranog za početak redovne kinodistribucije krajem studenog, "u jeku predsjedničke kampanje". Tome se veseli Vitez, redatelj koji hrvatsko društvo upućuje na dopunsku nastavu.
Posveta Ivi Gregureviću
Film je posvećen velikom Ivi Gregureviću koji je umro prije kraja snimanja. Gregurević je dobio posvetu nakon odjavne špice. U manjoj ulozi jednog od pripadnika Abidovih "specijalaca" nastupa i Damir Radić.
'F20' prešao u vodstvo
"F20" Arsena Antona Ostojića dobio je ocjenu publike 4.75 i prešao u vodstvo ispred "Posljednjeg Srbina u Hrvatskoj" i "Generala".