Dečko mi je rekao da je ovo film o superjunaku, kad ono lik u kostimu nabio drugog tipa kao jebeni ražnjić!? Moguću reakciju neke osupnute djevojke u kinima ovog Valentinova diljem svijeta, pa i Hrvatskoj, bez dlake na jeziku prepričava sam Deadpool (Ryan Reynolds, rođen za ovu ulogu) u jednoj sceni svoga filma, i to netom nakon što je nekog zlikovca nataknuo do korice svoja dva mača. Posljednje tri-četiri godine uoči Valentinova ili na sam Dan zaljubljenih u kinima se otvaraju akcijske alternative standardnoj "valentine's day" romantičnoj komediji, filmu koji poslovično dame biraju.
Peti "Umri muški" eksplodirao je za Valentinovo 2013., prošle godine smo imali hit "Kingsman: Tajna služba", a ove "Deadpool". Akcijski mačo junak Bruce Willis od romantike za žene nije isporučio ni "r". U "Kingsmanu" je, pak, romantika bila pomalo nastrana i svedena na obećanje plavokose švedske princeze junaku da može s njom doživjeti analni seks uspije li spasiti svijet. Učeći na prethodnim primjerima, "Deadpool" znatno više ulaže u ljubavnu priču superjunaka, prvi put predstavljenog 2009. u filmu "X: Men početak: Wolverine". Premda, romansa je prošarana s "ljepotica i zvijer" hororom ako kontamo da superheroj bez maske ima ružnu, odbojnu njušku , kao da je “Freddy Krueger poševio u lice topografsku kartu Utaha“, odnosno koja, u kraćoj varijanti, izgleda poput “zubate mošnje“.
Prije nego što će ga eksperiment načiniti mutiranom rugobom, ali i superjunakom s "izvanrednim sposobnostima", plaćenik Wade Wilson probudit će unutarnjeg romantičara u sebi i čestitati Valentinovo ljubavi svog života Vanessi (Morena Baccarin), te nešto kasnije pustiti s "kazića" nezaboravni Whamov sentiš "Careless Whisper", referirajući se na Johna Cusacka u "Say Anything". Njihova romansa, koliko god bila nesvakidašnja i začinjena perverzijama, djeluje iskrenije, pa i dramskije, od ljubavne priče iz prosječnog rom-coma.
Zato je lakše razumjeti da Wade, "loš lik kojeg plaćaju da razbije lošije", pristaje na bolni tretman "x-menovske" mutacije kako bi pobijedio rak, a posljedice istog ga pretvaraju u sarkastična (anti)superjunaka kojemu prljavi jezik obogaćen “tarantinovskim“ psovkama i opscenostima dođe kao nekakav obrambeni mehanizam od nemogućnosti da bude kakav je nekoć bio s Vanessom. Ovaj film je, dakle, "svjestan" da u kina dolazi ususret Danu zaljubljenih. Zapravo, svjestan je svega i nije samo dobrodošla protuteža “valentinovskim“ romantičnim komedijama, nego i sterilnim stripovskim “superhero“ spektaklima današnjice u kojima nema krvi.
Možda Deadpool nosi crveno odijelo da "negativci ne vide kako krvari", no on će krvariti više nego ostala superjunačka ekipa, uključujujući Reynoldsova Green Lanterna. Deadpool je svjestan da ga glumi Reynolds kad kumi znanstvenike da superodijelo ne bude zeleno ili animirano, nalik Green Lanternu, i autoironično se pita kome je morao draškati jaja da dobije vlastiti film unutar "X-Men" svemira kojemu pripada. Svjestan je i da svaki superjunački blockbuster danas mora imati i britanskog negativca (ovdje Ajax u tumačenju "transportera" Eda Skreina), komičnog pomoćnika (Weasel, T.J. Miller), digitalnog lika (Colossus; glas Stefana Kapičića) i nepotrebnog epizodista (klasično "cameo" pojavljivanje "marvelovca" Stana Leeja).
U izvanrednoj uvodnoj špici, ozvučenoj pjesmom “Angel Of The Morning“ Juice Newton, nema imena glumaca, samo tako pobrojanih likova koji se na ekranu izmjenjuju dok kamera u zamrznutom kadru notira detalje prometne kolizije s Deadpoolom i negativcima u terencu iz prve akcijske scene filma. "Deadpool" razbija konvencije žanra tako što se ruga svima (superjunacima) i sebi samome, usput namigujući publici tijekom čestog postmodernog obraćanja kameri.
Kad Colossus spomene da ga vodi na razgovor s profesorom X-om, Deadpool se pita koga će vidjeti u toj ulozi, mladog Jamesa McAvoya iz novih "X-Mena" ili Patricka Stewarta iz starih, jer ga "zbunjuju kronologije". A samu činjenicu da se od "ljudi X" pojavljuju tek Colossus i "vatrena" Negasonic Teenage Warhead (Briana Hildebrand), Deadpool komentira riječima da studio nije mogao platiti još jedan "X-Men" film.
Popkulturne metafilmske referencije u "Deadpoolu" od samog početka frcaju podjednako kao i meci, od kojih se jedan zaustavlja u superjunakovoj stražnjici. Ne sjećamo se da su Spider-Man, Kapetan Amerika i ekipa primili metak u dupe, kamoli da je to bilo eksplicitno prikazano. Kamera, dakako, hvata dim iz Deadpoolove stražnjice u tom trenutku, kao slikovitu potvrdu da njegov film praši superjunačko dupe poput prvog "Kick-Assa".
Fiksacija na Kobru
Vidjevši negativku Angel Dust (Gina Carano) kako premeće šibiću po ustima, Deadpool je pita je li to oralna fiksacija ili obožava Stallonea. Dakako, Deadpool cilja na “Kobru“, akcijski kult citiran u izvrsnom kratkom testnom filmu koji su redatelj Tim Miller i Ryan Reynolds snimili kako bi uvjerili studio 20th Century Fox u potencijal njihova superjunaka. Potencijal je ispunjen, a Deadpoolove verbalne opaske najjače su oružje filma. Jedna od boljih tiče se ružnog sna o Liamu Neesonu i “96 sati“. “Snimili su tri takva filma, pitaš se je li on jednostavno loš roditelj“, podbada Deadpool. Najveća meta njegova podbadanja je X-men kolega Wolverine (“rimuje se s polverine), nedvojbeno zato što ga je skratio za glavu u “X-Men Origins“, a možda i zato što je u tom filmu Deadpool bio nedopustivo mutav za lika s nadimkom “merc with a mouth“. Prethodnu mutavost zato sada višestruko nadoknađuje i doslovce se ne gasi od prve do zadnje scene. Toliko je blagoglagoljiv da se ima potrebe upuštati u jednosmjeran razgovor s nama gledateljima probijajući “četvrtu stijenku“ (tzv. fourth wall) čak i nakon odjavne špice kad zbija sprdačinu s Marvelovim “post-credits“ najavama za nastavke.