O problemima i problemčićima vezanim uz splitsku prometnu infrastrukturu mogli bi se epovi pisati. Zagonetka je to s kojom su se ukoštac hvatale više-manje sve bivše vlasti, a koliko uspješno, govori činjenica da su oni glavni problemi još uvijek tu.
Kandidate i kandidatkinje za splitsku izvršnu vlast upitali smo koje lokacije su im prioritet, odnosno koje bi prometnice, križanja i parkirališta prvo počeli rješavati.
Očekivano, svi bi dovršili prometnice koje već dugi niz godina zadaju glavobolje građanima, riješili pitanje izlaza iz Gradske luke, ulaza/izlaza iz grada, a kao neodgodivo prepoznali su i rješavanje nedostatka parkirnih mjesta, no našlo se tu i nekih originalnih i zanimljivih ideja.
SINIŠA VUCO (HSS)
Gradonačelnik mora imati osjećaj liderstva i znati prepoznati stručnjake koji neće biti korumpirani. Istočna obala je uvijek trebala imati prioritet pred Zapadnom, tu u krugu 50 metara imamo trajektnu luku i dva kolodvora, jednom cestom prolazi ogroman broj automobila. Split je specifičan, dosta stanovnika je na maloj kvadraturi, a ima samo dva ulaza. To su glavna dva problema. Treba riješiti i pješačke prijelaze, druge prometnice i garaže, ali prvo treba naći novac. Nije sramota da se grad i zaduži, ali na pametan način, a još bolje ako novac dođe iz EU fondova. Što prije riješiti ulaz/izlaz iz grada, pa onda nastaviti tunel Kozjak, mostom povezati preko Lore i to bi bilo ludilo.
BRANKA RAMLJAK (NL Ramljak-Mamić)
Dovršit ćemo Bračku, Manđerovu, Zajčevu, Vukovarsku te u suradnji s Hrvatskim cestama Zagorski put. Pet cesta koje politika ovog grada nije bila u stanju napraviti kroz 20 godina, a iste opcije nam i sada obećavaju cijele nove kvartove, i to u jednom mandatu. Izgradit ćemo javne garaže na Lokvama, Splitu 3 i Mertojaku, koje je prošlo Gradsko vijeće zbog predizbornog igrokaza stopiralo, riješiti imovinsko-pravne odnose na kojima su zapele garaže na Sućidru i Ravnim njivama te kroz izmjene i dopune GUP-a omogućiti gradnju novih. Trg HBZ-a i Manđerova u niti jednom normalnom gradu ne mogu stajati u ovom stanju, već konačno treba otključati situaciju i omogućiti gradnju garaža i javnih sadržaja.
IVICA PULJAK (Centar)
Odmah ćemo donijeti odluke o izgradnji parkirališta u Odeskoj, Doverskoj, Dobrilinoj i na Lokvama, izmjenama GUP-a riješiti garaže u Jobovoj, Rendićevoj i na Trsteniku te za kvartove Grad i Varoš. Nakon rješavanja imovinsko-pravnih odnosa pokrenuti izgradnju garaža na Ravnim njivama, Plokitama, Sućidru i Zvončacu. Uredit ćemo ulična i izvanulična parkirališta. Za prometnice sa statusom državnih cesta, npr. Zagorski put i rampe na ulazu/izlazu iz grada, te ulaz i izlaz iz luke, radit ćemo pritisak da se stave u prioritet i konačno izgrade ili rekonstruiraju. Dovršit ćemo Vukovarsku, Bračku, Lovrinačku, Zajčevu, cestu do rodilišta, Manđerovu i Solinsku. Sve nove ulice dobit će biciklističke staze.
JAKOV PRKIĆ (Pametno, Možemo! i Nova ljevica)
Prioriteti su već godinama isti. Dovršetak Vukovarske, Zajčeve, Bračke, Lovrinačke (spoj od Žnjana do Bilica). Kojom god ulicom od nabrojanih se počne, neće se pogriješiti. Treba nastaviti gradnju kvartovskih garaža jer je gotovo nemoguće naći parkirno mjesto u bilo kojem dijelu grada. Izgradnja garaža na rubu grada u sklopu sustava "park 'n' ride", kojom bi se uz efikasniji javni gradski prijevoz smanjile gužve u prometu, naročito prema centru grada.
MARIJO POPOVIĆ (Ujedinjena desnica)
Osobno ću se zalagati za rješavanje ulaza/izlaza iz grada, završetak važnih prometnica Zagorski put i Vukovarska te izgradnju višeetažnog parkirališta za potrebe bolnice koje je preduvjet spajanju dva kraka Zajčeve. Sagledat ćemo mogućnosti "zelenog vala" na velikim prometnicama, kao i izgradnje što većeg broja kružnih tokova zbog bolje protočnosti prometa gdje god je moguće. Od javnih garaža prva na redu bila bi velika javna garaža na prostoru kotara Varoš, koja bi pokrivala centar grada, izuzev javne garaže koja će se realizirati u sklopu projekta uređenja žnjanskog platoa. Nužna je i kvalitetnija i modernija označenost pješačkih prijelaza.
VICE MIHANOVIĆ (HDZ)
Nezahvalno je isticati pojedine lokacije, ali to bi bilo rješavanje izlaza iz trajektne luke, dovršetak Zagorskog puta, što bi otvorilo novi smjer prema Sjevernoj luci, spajanje Bračke i Lovrinačke da rasteretimo Poljičku, proširenje Manđerove da rasteretimo centar i dovršetak Zajčeve. Važno je istaknuti i nedostatak parkirnih mjesta. Planiramo izgradnju i sanaciju pet garaža i nova parkirna mjesta duž gradskih prometnica. S tim se ne smije čekati. Žao mi je što to nije prepoznala destruktivna oporba u zadnjem sazivu Vijeća. Onemogućili su početak gradnje garaža u tri kotara. Kada preuzmem odgovornost upravljanja gradom nećemo gubiti vrijeme, uhvatit ćemo se sveobuhvatnog rješavanja problema u prometu.
ŽELJKO KERUM (HGS)
Treba sanirati većinu cesta i krenuti u rješavanje prometnih gužvi. Krenuo bih rješavati puno toga u svom mandatu, a prioritetom smatram Ulicu slobode od križanja s Vukovarskom do križanja s Mažuranićevom, Manđerovu, Hercegovačku od križanja s Putem Stinica do križanja sa Solinskom. Solinska treba biti četverotračna. Zatim, Put Mostina od Solinske do TTTS-a, Zajčeva od heliodroma do Bušićeve, Put Žnjana od Velebitske do Puta Duilova, Kopilica od Puta Stinica do Sjeverne luke, Spinčićeva, Vukovarska, Supilova od Mihanovićeve prema zapadu... Posla ima dosta nakon osam godina nerada.
NANSI IVANIŠEVIĆ (Domovinski pokret)
"Promet" treba osposobiti da okuplja urbaniste, planere i predlaže prioritete, bude nositelj razvoja strategije prometa, a ne samo autobusna tvrtka. Gradske stožerne tvrtke moraju biti okosnice stručnih rješenja, a ne političar na čelu Grada. Grad treba učestali, točan i besplatan javni prijevoz pa ćemo doživjeti preokret. Čak 30 posto ljudi će prodati drugi automobil, rasteretit će se i parkinzi i prometnice. U rekonstrukcijama treba ugraditi prave biciklističke staze, ne samo crtati po nogostupima. Treba hrabro zagaziti u potpuno nove ideje, a ne samo reasfaltiranja. Novi metro? Zašto ne.
IVICA GRKOVIĆ (Most)
MOST se zalaže za rasterećenje gradske prometne infrastrukture potpuno novim sustavom organizacije prometa po uzoru na Brisel, Amsterdam ili Rim. Takozvani "splitski prometni prsten" bio bi dugačak 8,5 kilometara, cijelom duljinom bi imao tri prometne trake od kojih bi jedna bila namijenjena prometovanju autobusa i taksi vozila na hibridni ili električni pogon. Sva križanja u prstenu bi trebala biti denivelirana, a za početak bi se pješački promet gurnuo u pothodnike ili podigao na nathodnike. O ovom prijedlogu rješenja MOST je snimio kratki videouradak, pozivamo građane da ga pogledaju na našoj Facebook stranici.
ANTE FRANIĆ (SDP)
U potpunosti ću promijeniti model održavanja i izgradnje prometnica, garaža i općenito javne infrastrukture, odrediti prioritetne projekte, termine početka radova, dinamiku rekonstrukcije i izgradnje te onemogućiti izvođenje radova koji krenu, a nikad da se završe. Krenut ću u realizaciju projekta novog ulaza i izlaza iz luke koji je dio prve faze uređenja Istočne obale. Najopasnije križanje u gradu, Ulica slobode, Hrvatske mornarice i Domovinskog rata, ću u suradnji s prometnim i građevinskim stručnjacima riješiti projektom denivelacije ili drugim prihvatljivim rješenjem, vjerujem u prvoj godini mandata. Osim postojećih projekata garaža "Split parkinga", pokrenut ću izgradnje novih garaža na Spinutu i Plokitama.
ZDESLAV BENZON (HSLS)
Moj tim i ja to ponavljamo zadnjih 10 godina, a neki su se sad toga sjetili u kampanji. Da bi Split prometno prodisao treba nam probijanje Vukovarske do TTTS-a (i dalje spoj na Žrnovnicu i Srinjine), konačno završetak Bračke ulice, Manđerove, Zagorskog puta (koji je sad u nadležnosti Hrvatskih cesta) i naravno, novi izlaz iz trajektne luke. Osim što bi prometno prodisali, probijanjem tih cestovnih pravaca Split bi dobio novi prostor za širenje grada, a time i za investicije te potencijalno stanogradnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....