StoryEditorOCM
Izbori 2021VIRTUALNE KAMPANJE

Istražili smo, kako kandidati za gradonačelnika Zadra koriste društvene mreže: Ričard jači od Dukića, Vučetića, Škarice i Brukete zajedno!

Piše Iva Ivanac
31. ožujka 2021. - 22:17

Društvene mreže sve više uzimaju maha u našim životima. Omogućile su nam povezivanje s dragim ljudima, nekima su postale glavni izvor informiranja, a danas ne postoji informativni medij koji ne dijeli svoj sadržaj na njima.

Sveprisutne i utjecajne, društvene mreže mnogi poput glumaca, pjevača i raznoraznih influencera, koriste za samopromociju, pa tako i političari za izravno slanje svojih poruka. Političke kampanje nekad su se vodile isključivo u klasičnim medijima, no pojavom društvenih mreža na njih se uvelike preselila i politička promocija. Virtualne kampanje vode se svakog dana u svakom trenutku, poglavito sada u vrijeme pandemije, kad su zbog epidemioloških mjera zabranjena veća javna okupljanja. Jedna „prava poruka” upućena preko Twittera ili Fejsa, pokazao je Donald Trump, može imati veći doseg nego tiskovna konferencija pred vojskom novinara.

Upravo stoga odlučili smo provjeriti kako društvene mreže koriste dosad poznati kandidati za gradonačelnika Zadra. Što objavljuju, koliko imaju pratitelja, komuniciraju li s njima te mogu li u svom virtualnom predstavljanju nešto i promijeniti. U obzir smo uzeli tri najpopularnije društvene mreže u Hrvatskoj: Facebook, Instagram i YouTube.{

image
Drustvene mreze kandidata

Aktualni gradonačelnik Branko Dukić i ponovni kandidat HDZ-a u četverogodišnjem mandatu, na Facebooku uspio je prikupiti gotovo 5500 pratitelja. Na njegovoj službenoj stranici, osim šturih osobnih informacija, naveden je samo mail na koji mu se možete obratiti. Iako je službena stranica gradonačelnika, na njoj nema nikakvih dodatnih informacija, poput ležerno predstavljenog životopisa, ili kratkog teksta o tome za što će se kao gradonačelnik zalagati.

Gradonačelnik na Facebooku najčešće dijeli linkove službenih stranica Grada Zadra, ali i linkove na članke iz raznih medija.

Rado čestitari razne dane, pa je tako uputio poruku za Dan žena, Dan očeva, ali i Dan profesora.

Nije mu strano dijeliti slike svoje obitelji, jedna od posljednjih objava je upravo fotografija njega i obitelji za kućnim stolom. Prema angažmanu korisnika, usudili bi se reći da bi Dukić trebao imati više takvih personaliziranih objava jer dobivaju daleko više komentara i lajkova, odnosno veći angažmana korisnika.

A kad smo već kod famoznog angažmana korisnika, koji svi u profesionalnom svijetu najviše cijene, na gradonačelnikovoj stranici nema puno aktivnosti. Naime, na brojne komentare pratitelja, bilo pozitivne ili negativne, rijetko se odgovara. Gradonačelnik zasigurno ima ljude koji ovu stranicu vode za njega, možda nekada i sam kreira poneku objavu, pogotovo one iz privatnog života koje ljudi najviše komentiraju, ali zauzvrat ne dobivaju ni lajk ni odgovor. Objava na kojoj se vidi odgovor na angažman je fotografija za obiteljskim stolom kada je gradonačelnik slavio rođendan.

Iako je kratki video u posljednje vrijeme sve popularniji sadržaj, na Dukićevoj stranici nema puno videomaterijala.

Na Instagram profilu ima gotovo tisuću pratitelja, no i malo objava. Od ožujka 2017. godine do danas bilo ih je ukupno 75, što znači u prosjeku manje od jedne fotografije mjesečno. Njegov profil na ovoj mreži, koja se zapravo bazira na fotografijama, nije najbolji primjer po pitanju sadržaja jer bi njegove fotografije trebale biti povezane, ali to tako nije.

Dukić na YouTube kanalu nema otvoren službeni profil, ali se ipak mogu naći neki isječci iz medija te videa objavljena na profilu HDZ-a Zadar uoči njegove posljednje kampanje.

image
Drustvene mreze kandidata

Dukićev najizgledniji protukandidat iz koalicije „Srcem za Zadar“, filozof i teolog Marko Vučetić, na Facebook stranici ima gotovo dvije tisuće pratitelja. Njegov službeni profil bio je neaktivan od lipnja prošle pa sve do veljače ove godine, kada je objavio svoju kandidaturu za gradonačelnika Zadra. Za razliku od stranice aktualnoga gradonačelnika, informacije koje možete pronaći o njima su nešto bogatije jer sadrže Vučetićev kratki životopis.

Bivši saborski zastupnik i sveučilišni nastavnik često dijeli linkove medija u kojima se pojavljuje, što čini gotovo 90 posto sadržaja stranice. Aktivan je i u dijeljenjem promotivnih fotografija na kojima se nalazi neka poruka, a jednako kao i Dukić zanemariva odgovor na angažman korisnika.

Na Instagram profilu, koji je otvoren tek početkom veljače, ima 284 pratitelja te šesnaest objava. Za objave koristi kvalitetne fotografije što pratitelji na Instagramu vole.

Kao ni Dukić, tako ni Vučetić nema službenu YouTube stranicu već videomaterijal objavljuje pod profilom SDP Zadar.

image
Drustvene mreze kandidata

Onaj kome ni Dukić ni Vučetić nisu niti blizu kada su u pitanju društvene mreže je Enio Meštrović, koji u utrci za gradonačelnika Zadra nastupa i kao Ričard.

Meštrović za promociju na Facebooku koristi stranicu „Konji-nezavisna lista za grad Zadar“ na kojoj nema puno podataka i osnovnih informacija, ali je za razliku od drugih kandidata naveden broj mobitela, što ga biračima čini puno dostupnijim.

Angažman korisnika na njegovim stranicama neusporediv je s drugim kandidatima. Meštrović tu i tamo odgovara na komentare i dijeli lajkove onim najoriginalnijima. Po pitanju sadržaja, dijeli famozna Ričardova videa, privatne fotografije, a pratitelji se najviše obraduju kada ugledaju njegova prijatelja Dragana.

Iako je svoj Instagram profil otvorio tek prije dva tjedna na njemu je već dobio veći broj pratitelja negoli Vučetić i Dukić zajedno. Ričard je tako od 15. ožujka skupio već 2100 pratitelja, a na Instagramu dijeli najzanimljivije isječke iz Ričardovih epizoda.

Ričard sve svoje životne dogodovštine objavljuje na YouTube stranici KUD-a Bleke i Konji koja ima 36,3 tisuće pretplatnika i jako je popularna diljem Zadra, županije i Dalmacije.

Kandidat MOST-a za gradonačelnika Zadra, dr. Rade Škarica, zasada nema službenu Facebook stranicu, ali se zato pojavljuje u objavama na službenim stranicama MOST-a za Zadarsku županiju. Nema ga na Instagramu niti na YouTubeu.

Predvodnik nove stranke Za Zadar, dr. Denis Bruketa, ujedno je i kandidat za gradonačelnika, no na društvenim mrežama nema službenu stranicu već na Facebooku ima kreiranu grupu s imenom stranke koja je javna. U njoj, uz Bruketu, i brojni drugi dijele svoje objave, koje na koncu nemaju veze s kandidaturom niti kampanjom.

Nakon pregleda svih profila na društvenim mrežama, možemo zaključiti kako bi kandidatima ili njihovim timovima, dobro došla poduka ili neki brzi tečaj u vođenju društvenih mreža. Možda bi im to donijelo i koji glas više na predstojećim izborima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 22:54