KATARINA RUDAN
Prije četiri godine bivši pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika Matija Bumbak i njegovi suradnici Ivana Bujas Rupić i Krešimir Kovač napustili su javni sektor i osnovali firmu za razvoj i ulaganja Platforma 22 d.o.o.. Upoznali su se, reći će naša sugovornica Ivana, upravo u gradskoj upravi i kad su shvatili koliko da kao trojac kojeg vuče poduzetnički duh, odlično funkcioniraju odlučili su napraviti iskorak. Gradu, u kojem su odlučili živjeti i raditi, ostavili su velikog traga povlačenjem sredstava iz EU fondova za brojne gradske projekte, među kojima su i revitalizacija gradskih tvrđava.
-I…evo, tu suradnju smo uspješno nastavili kao suvlasnici firme. U međuvremenu smo se kadrovski ojačali i danas nas je sedmero. Ljudi nas prepoznaju i koriste naše usluge, kreatori smo i voditelji projekata, pomažemo i privatnom i javnom sektoru od koncipiranja same ideje do zadnjeg koraka – provedbe i puštanja projekta u rad. Prisutni smo u gotovo svim dijelovima Hrvatske, od Zagreba do Dubrovnika, a imamo partnere u Norveškoj, Litvi i Bosni i Hercegovini te povremene poslove i u drugim zemljama – govori Ivana. Zahvaljujući znanju i bogatom iskustvu u izradi projekata koji se financiraju iz EU fondova, kao i iz drugih javnih i privatnih izvora i banaka, imaju dovoljno posla. Naglasak stavljaju na kvalitetu i izvrsnost i ne pretrpavaju se poslovima, jer sve što rade žele odraditi – reče Ivana - "kako treba".
Projekti u raznim sektorima
Do sada su za svoje klijente "povukli" milijune i milijune eura, odradili više od 150 projekata, a 95 posto projekata koji su nastali u Platformi 22 prolazi na natječajima.
- Među ostalima radili smo projekt za tvrtku TPA za održavanje kvalitete i inovacije d.o.o. iz grupacije STRABAG-a. Radi se o projektu vezano za istraživanje i razvoj podvodnih betona u vrijednosti 18 milijuna kuna, kojeg smo pripremili i provodimo. U partnerstvu s njima su tvrtka POMGRAD i Građevinski fakultet Zagreb. Drugi primjer je projekt kojeg smo radili za zagrebačku firmu INFIGO IS, koja se bavi kibernetičkom sigurnošću i za njih smo pripremili projekt koji je pri završetku i uredno proveden, vrijednosti 13 milijuna kuna. I kao treći primjer navest ću projekt vrijednosti 10 milijuna kuna za tvrtku FEROMIHIN iz okolice Zagreba, u općini Križ, koja se bavi naprednim tehnološkim rješenjima za održavanje plinovoda – rekla je Ivana.
Na pitanje koristimo li dovoljno europski novac koji nam je na raspolaganju, Ivana odgovara:
- Hrvatska već jako dugo koristi europska sredstva i neke su se lekcije u prethodnim godinama naučile. Određene linije financiranja se u prethodnom razdoblju možda nisu iskoristile dovoljno dobro, ali mislim da smo svi zajedno, uključujući prijavitelja, privatni i javni sektor, do 2020. naučili dosta toga i da su stvari sada puno bolje. Najčešće se zapne na nekakvim procedurama, na administraciji. Na primjer, natječaji za poduzetnike najavljeni su početkom 2022., a prva dva natječaja objavljena su tek 1. travnja, što znači da smo tri mjeseca imali "prazan hod" što nije beznačajno za firme. Kad država kasni tri mjeseca s natječajem, onda to ima strašan efekt na sve one koji se bave fondovima – rekla je Ivana.
Prisutni su na raznim područjima, ali nemaju ambiciju rasti u neku veliku konzultantsku formu, već se zastaviti na desetero zaposlenih.
-I dalje se volimo smatrati malom firmom koja fokus stavlja na kvalitetu i svakom projektu, ma koliko on financijski bio težak, pristupamo jednako. Ideja nas troje, od povratka s fakulteta, bila je i ostala živjeti u Šibeniku i raditi svjetske stvari. Uspjeli smo sebi stvoriti radno mjesto, radimo poslove u kojima treba "uključiti" mozak, razgovaramo sa svim državama Europe i šire, partneri smo na raznim međunarodnim projektima i kad ujutro uđemo u naš mali ured, pričamo o pametnim stvarima s pametnim ljudima i osjećamo se ispunjeno. Možda zarađujemo manje nego, primjerice, u Zagrebu, ali nama se ovo sviđa – rekla je na kraju Ivana dodavši da su im klijenti najbolja promocija, jer se priča o kvaliteti i izvrsnosti rada Platforme 22 najbolje širi "od usta do usta", a to je najbolja reklama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....