Poznati trgovački lanac Kaufland stiže na dubrovačko područje! Poznato je da već desetak godina predstavnici ovog moćnog trgovačkog lanca traže odgovarajuću adresu na širem području Dubrovnika. Kako neslužbeno doznajemo, u zadnje dvije godine su počeli razmatrati područje Župe dubrovačke kao potencijalnu lokaciju za otvaranje novog tržnišnog centra. Prema pouzdanim izvorima u tijeku su završni pregovori tijekom kojih je, neslužbeno doznajemo, postignut načelni dogovor o nekim konkretnim detaljima. Očekuje se finaliziranje kupnje parcele i sređivanje potrebne dokumentacije kako bi se transakcija u cijelosti privela kraju.
Veliki interes
Riječ je o zemljištu u Poslovnoj zoni Čibača u vlasništvu Dubravka Savinovića. U kratkom telefonskom razgovoru Savinović nam nije izrijekom potvrdio prodaju svoje parcele. Poručio je kako pregovori još traju i da postoji više zainteresiranih kupaca koje, međutim, nije htio u ovoj fazi pregovora otkriti. Znakovito, nije ni demantirao.
Na upit je li među njima i Kaufland, zagonetno se nasmiješio i dodao kako će se o svemu javnost biti pravodobno biti obaviještena. Premda vlasnik zemljišta ne želi otkriti ostale zainteresirane tvrtke za kupnju njegove parcele, neslužbeno smo doznali kako su za dolazak u Župu dubrovačku, konkretnije Poslovnu zonu Čibača, konkurirali Bauhaus i Lesnina.
Na upit dolaze li na dubrovačko područje iz Kauflanda su nam kratko odgovorili:
- Kaufland planira širiti mrežu svojih poslovnica u Hrvatskoj, no u ovom trenutku još nemamo konkretne podatke za spomenutu lokaciju. Svakako ćemo Vas na vrijeme obavijestiti o svim aktualnostima – odgovaraju iz Kauflanda.
Vlasnik Kauflanda je njemačka Schwarz grupa koja u svom portfelju ima i trgovački lanac Lidl, a u Hrvatskoj posluju od 2001. godine kad je u Zagrebu otvorena prva trgovina Kauflanda. Inače riječ je o jednom od vodećih trgovačkih društava na europskom tržištu. Uz Hrvatsku, prisutni su u Njemačkoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj i Moldaviji. U njihovim trgovinama u Hrvatskoj zaposleno je više od 3 tisuće ljudi. Inače, u Hrvatskoj Kaufland zauzima peto mjesto među trgovačkim lancima.
Povećali plaće
U zlatnoj godini prije koronakrize ostvarili su 3,9 milijardi kuna prihoda i dobit u visini od 58,8 milijuna kuna. Prosječna plaća iznosila je 6.803. kune. Unatoč pandemiji, Kaufland je u 2020. godini povećao primanja svih zaposlenika na rukovodećim pozicijama. Za poslovnu godinu 2021. sva su postojeća primanja i sve pogodnosti zaposlenika zadržane, a dodatno se povećavaju za one na ne rukovodećim radnim mjestima. Evo kako su se predstavili na službenim stranicama:
-Mi smo grupacija uspješnih trgovina prehrambenim proizvodima koja jakom ekspanzijom ostvaruje rast izvan granica Europe. Naše temeljno načelo i ključ našeg uspjeha jest jednostavnost, prema kojoj se ravna naše cjelokupno djelovanje-napisali su.
Dolaskom još jednog trgovačkog lanca u Župu dubrovačku sigurno će puno značiti za daljnji razvoj župskog kraja koji odavna slovi za idealnu sredinu za mlade obitelji.
Gospodarski procvat počeo je, podsjetimo, još daleke 2003. kad je tadašnji trgovački gigant Getro u Župi otvorio svoj deseti po redu prodajni centar u Hrvatskoj. Slijedili su ga i drugi renomirani brandovi, od Konzuma i Lidla koji su tamo otvorili hipermarkete, do Peveca i Prime koji su upravo općinu istočno od Dubrovnika odabrali za svoju ponudu proizvoda za dom, vrt, radionicu...
Meka za investitore
Prije šest godina u obližnje je Srebreno 'doselio' i Sub City gdje se na površini 23 tisuće metara četvornih i danas može naći obilje robnih marki s međunarodnim zaleđem.
Župa dubrovačka zbog prostornog smještaja nadomak županijskog sjedišta Dubrovnika i prilično kvalitetne infrastrukture očito i dalje mami investitore. Nedavno je lokaciju prepoznala i Ikea kroz otvaranje dostavnog centra pokućstva i opreme za dubrovačko područje. Da će interesa kupaca biti i dalje, ne treba sumnjati.
Lidlu su potrošači iz Dubrovnika već uobičajen dekor, a i trošak za benzin do Župe dubrovačke im se isplati. Osim bogatstva ponude, prolaze 30 do 40 posto povoljnije nego kad kupuju u kvartovskoj butizi. Računica je jasna i trgovcima. Tko dođe u poslovnu zonu Čibača, ne mora se previše bojati gubitaka...