StoryEditorOCM
ŽupaPOTENCIJALNA LOKACIJA |

KAUFLAND U ZAVRŠNIM PREGOVORIMA Njemački trgovački div dolazi u Župu dubrovačku

Piše Anđelka Kelava
19. ožujka 2021. - 16:01

Poznati trgovački lanac Kaufland stiže na dubrovačko područje! Poznato je da već desetak godina predstavnici ovog moćnog trgovačkog lanca traže odgovarajuću adresu na širem području Dubrovnika. Kako neslužbeno doznajemo, u zadnje dvije godine su počeli razmatrati područje Župe dubrovačke kao potencijalnu lokaciju za otvaranje novog tržnišnog centra. Prema pouzdanim izvorima u tijeku su završni pregovori tijekom kojih je, neslužbeno doznajemo, postignut načelni dogovor o nekim konkretnim detaljima. Očekuje se finaliziranje kupnje parcele i sređivanje potrebne dokumentacije kako bi se transakcija u cijelosti privela kraju.

Veliki interes

Riječ je o zemljištu u Poslovnoj zoni Čibača u vlasništvu Dubravka Savinovića. U kratkom telefonskom razgovoru Savinović nam nije izrijekom potvrdio prodaju svoje parcele. Poručio je kako pregovori još traju i da postoji više zainteresiranih kupaca koje, međutim, nije htio u ovoj fazi pregovora otkriti. Znakovito, nije ni demantirao.

image
Tonci Plazibat/Cropix

Na upit je li među njima i Kaufland, zagonetno se nasmiješio i dodao kako će se o svemu javnost biti pravodobno biti obaviještena. Premda vlasnik zemljišta ne želi otkriti ostale zainteresirane tvrtke za kupnju njegove parcele, neslužbeno smo doznali kako su za dolazak u Župu dubrovačku, konkretnije Poslovnu zonu Čibača, konkurirali Bauhaus i Lesnina.

Na upit dolaze li na dubrovačko područje iz Kauflanda su nam kratko odgovorili:

- Kaufland planira širiti mrežu svojih poslovnica u Hrvatskoj, no u ovom trenutku još nemamo konkretne podatke za spomenutu lokaciju. Svakako ćemo Vas na vrijeme obavijestiti o svim aktualnostima – odgovaraju iz Kauflanda.

Vlasnik Kauflanda je njemačka Schwarz grupa koja u svom portfelju ima i trgovački lanac Lidl, a u Hrvatskoj posluju od 2001. godine kad je u Zagrebu otvorena prva trgovina Kauflanda. Inače riječ je o jednom od vodećih trgovačkih društava na europskom tržištu. Uz Hrvatsku, prisutni su u Njemačkoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj i Moldaviji. U njihovim trgovinama u Hrvatskoj zaposleno je više od 3 tisuće ljudi. Inače, u Hrvatskoj Kaufland zauzima peto mjesto među trgovačkim lancima.

Povećali plaće

U zlatnoj godini prije koronakrize ostvarili su 3,9 milijardi kuna prihoda i dobit u visini od 58,8 milijuna kuna. Prosječna plaća iznosila je 6.803. kune. Unatoč pandemiji, Kaufland je u 2020. godini povećao primanja svih zaposlenika na rukovodećim pozicijama. Za poslovnu godinu 2021. sva su postojeća primanja i sve pogodnosti zaposlenika zadržane, a dodatno se povećavaju za one na ne rukovodećim radnim mjestima. Evo kako su se predstavili na službenim stranicama:

-Mi smo grupacija uspješnih trgovina prehrambenim proizvodima koja jakom ekspanzijom ostvaruje rast izvan granica Europe. Naše temeljno načelo i ključ našeg uspjeha jest jednostavnost, prema kojoj se ravna naše cjelokupno djelovanje-napisali su.

Dolaskom još jednog trgovačkog lanca u Župu dubrovačku sigurno će puno značiti za daljnji razvoj župskog kraja koji odavna slovi za idealnu sredinu za mlade obitelji.

image
Tonći Plazibat/Cropix

Gospodarski procvat počeo je, podsjetimo, još daleke 2003. kad je tadašnji trgovački gigant Getro u Župi otvorio svoj deseti po redu prodajni centar u Hrvatskoj. Slijedili su ga i drugi renomirani brandovi, od Konzuma i Lidla koji su tamo otvorili hipermarkete, do Peveca i Prime koji su upravo općinu istočno od Dubrovnika odabrali za svoju ponudu proizvoda za dom, vrt, radionicu...

Meka za investitore

Prije šest godina u obližnje je Srebreno 'doselio' i Sub City gdje se na površini 23 tisuće metara četvornih i danas može naći obilje robnih marki s međunarodnim zaleđem.

Župa dubrovačka zbog prostornog smještaja nadomak županijskog sjedišta Dubrovnika i prilično kvalitetne infrastrukture očito i dalje mami investitore. Nedavno je lokaciju prepoznala i Ikea kroz otvaranje dostavnog centra pokućstva i opreme za dubrovačko područje. Da će interesa kupaca biti i dalje, ne treba sumnjati.

Lidlu su potrošači iz Dubrovnika već uobičajen dekor, a i trošak za benzin do Župe dubrovačke im se isplati. Osim bogatstva ponude, prolaze 30 do 40 posto povoljnije nego kad kupuju u kvartovskoj butizi. Računica je jasna i trgovcima. Tko dođe u poslovnu zonu Čibača, ne mora se previše bojati gubitaka...

image
Niksa Stipanicev/Cropix
Kako su stvarali poslovno carstvo

Zanimljivo je malo bolje pogledati kako su stvoreni i kako djeluju najuspješniji svjetski diskonteri iz Njemačke.

Sve je počelo kad su braća Theo i Karl Albrecht 1946. godine preuzela malu prodavaonicu mješovite robe njihove majke u Essenu nakon što je Theo pušten iz američkog logora. Do 1960. tvrtka nazvana Albrecht Discount, odnosno Aldi, narasla je u lanac od 300 trgovina.

Prijelomna je bila 1973. godina. Tada su braća Albrecht, najbogatiji Nijemci, podijelila tvrtku i njemačko tržište na sjever i jug dogovorivši se da neće jedan drugome zalaziti na teritorij. Theo je preuzeo sjever Njemačke (Aldi Nord), a Karl je preuzeo jug (Aldi Sud). U isto vrijeme Dieter Schwarz nasljeđuje posao od oca Jozefa i kreće u veliki uspon s jasnom strategijom: do posljednjeg detalja kopirati veliki uzor, lanac Aldi – i onda biti još malo bolji od njega. Za razliku od braće Albrecht, dakako, nije uzeo svoje ime za lanac trgovina – "Schwarz-Markt" u prijevodu bi značilo "Crno tržište" – nego je za tisuću maraka od partnera svoga oca, Ludwiga Lidla, otkupio sva prava na njegovo ime.

Dieter se školovao za trgovinu, obučavao se u očevoj kompaniji i usavršavao u Americi. Očev posao nije ga zanimao – čim mu je otac umro 1977. godine, prodao je taj sektor koncernu Metro jer je već imao 70 filijala Lidla.

26. travanj 2024 15:21