StoryEditorOCM
Dubrovnik‘NEOBRAČUN‘ ZBOG KORONE|

Zbog neočitanih vodomjera, Gružani sada plaćaju i svu ljeti potrošenu vodu!

Piše Maja Rilović Koprivec
29. listopada 2020. - 17:57
„Umjesto da račune za vodu obračuna po očitanoj stvarnoj potrošnji, Vodovod Dubrovnik u srpnju i kolovozu obračunao nam je i izdao račune po nekom svom algoritmu - prosječnoj potrošnji prethodnih računa umjesto naše stvarne potrošnje. Ne samo nama, već i susjedima. Jednostavno, nisu očitavali brojila. A kada su ih nedavno konačno očitali svima su nam došli astronomski računi, jer je naravno ljeti potrošnja i inače veća.“ Tako su nam se požalili na rad dubrovačkog Vodovoda stanovnici dijela Gruža. Naravno, zatražili su već objašnjenje od Vodovoda i dobili odgovor:

- Rekli su nam da nisu očitali vodomjere zbog pandemije!? Ne tijekom karantene u ožujku i travnju, tada su normalno očitavali vodomjere, nego u srpnju i kolovozu kada gotovo da i nije bilo zaraženih?! Da su bar ti stručnjaci u Vodovodu javno rekli - ne možemo očitavati, nemamo dovoljno ljudi, učinite to sami, nego su nam za srpanj i kolovoz poslali račun manji od 50 kuna, a sad mi je stiglo 550 kuna! I to za stan u kojem su tijekom ljeta bili podstanari koji su platili svoje manje račune onakve kako ih je Vodovod poslao, pa sada ja moram platiti razliku. Nije nam jednostavno odjednom platiti toliki račun iako ne sumnjamo da je sve to potrošeno kad je vodomjer konačno očitan. Da su nas bar na vrijeme upozorili, sami bi obračunali potrošnju. Ovako smo mislili da nam je i vodomjer u kvaru – govore potrošači iz Gruža.

image
Vodovod Dubrovnik upozoirava sugrađane da zaštite vodomjere
njuskalo.hr


Da vodomjeri u Gružu ljetos nisu očitavani nego su računi odaslani temeljem prosječne potrošnje za te mjesece unatrag nekoliko godina, potvrdio nam je i direktor Vodovoda Dubrovnik Lukša Matušić. Kakva je to pandemija bila u Vodovodu tijekom ljetnih mjeseci kada zaraženih gotovo da nije bilo, a vodomjere su tijekom proljeća uredno očitavali?

- Istina je, nismo uspjeli očitati cijelo područje grada u tom periodu. Sjetit ćete se da smo u to vrijeme imali u Vodovodu čak dvanaest ljudi u samoizolaciji, kao kontakte jedne zaposlenice. Žena nije htjela zatajiti svoje kontakte pa smo imali puno ljudi 'izvan stroja'. Još su nam dva 'čitača' bila na bolovanju zbog ozljede na radu jer su im poklopci pali na prste, pa ni oni mjesec dana nisu radili. Nažalost, na takve okolnosti ne može se računati. Mi smo se potrošačima ispričali, ali nisu im sada došli neki enormni računi za vodu koju nisu potrošili, jer se računi šalju po prosjeku prošlih godina kako je to utvrđeno po pravilniku – objašnjava Matušić, dodajući kako nema mnogo potrošača koji su se požalili, i tvrdi da je svima odgovoreno pismeno.

Teško je u sadašnjoj situaciji bilo što predvidjeti, a vidjet ćemo što će biti ove zime, kaže on. Ovih dana na posao u Vodovod iz izolacije zbog koronavirusa vraća se također nekoliko zaposlenika. To se stalno događa, kažu. No ni nedostatak ljudi zbog povremene izolacije nije jedini problem Vodovoda kada je u pitanju očitavanje vodomjera, jer su vrlo često problem parkirani automobili na vodomjeru, ili zaposlenici ne mogu doći do njih iz drugih razloga koji su također ponekad vezani uz koronavirus.

image
Lukša Matušić, direktor Vodovoda Dubrovnik


- Imamo pojedine objekte gdje ljudi ne daju zaposlenicima Vodovoda do dođu očitati vodomjere jer misle da će se zaraziti. Imamo i slučaj u 'Bourbonu' (Ulica bana Jelačića) gdje potrošač uopće ne da pristup svom vodomjeru. Neki i pismeno traže da naši zaposlenici ne dolaze očitati vodomjer. Šalju mi email svaki mjesec i pitaju me koliko puta trebaju to zatražiti? Imamo svakakvih slučajeva. Najmanji je problem kada se pošalje račun prema prosjeku zadnjih godina, jer on ne odskače mnogo od potrošnje, a u ovim okolnostima i ne možemo znati što će sutra biti. Svi potrošači mogu sami očitati vodomjere, to piše i na našim Internet stranicama i javiti stanje vodomjera putem telefona. To nije uopće problem – poručuje direktor Vodovoda Dubrovnik. Podsjetimo, kako su se u zadnjih pola godine razdoblja izolacija više djelatnika u istom razdoblju zbog pozitivnih kolega nisu događala samo u Vodovodu nego u gotovo svim komunalnim poduzećima. To je međutim, razlog više za njihovu bolju komunikaciju s građanima i potrošačima.       
26. travanj 2024 10:18