StoryEditorOCM
Dubrovniknikad nije u ‘balunu‘, ali jest u balonima

Vlasnik Balon shopa Dubrovnik Oliver Fišić: ‘Čim se netko rodi, moja je mušterija! Za svadbe se uzimaju ‘metallic‘ baloni, a ‘Veseljko‘ je hit na djevojačkim zabavama‘

Piše Bruno Lucić
20. veljače 2022. - 22:42

Oliver Fišić nipošto nije u balunu, ali jest 'u balonima'. Kao vlasnik Balon shopa Dubrovnik u Mercanteu koji je otvorio 9. ožujka 2016. to i 'mora' biti. Posao s balonima počeo je još 1997. u Bosni za tamošnja slavlja, a 2008. došao je u Dubrovnik. Ispočetka je imao štand u Srebrenom, te je balonima uveličavao feste na dubrovačkom području, što uz butigu radi i danas.

- Kad sam htio otvoriti, trebao sam 'izvagati' mogu li se uopće s tim probiti jer su se baloni kupovali samo za sv. Vlaha tako da mi je kolega 'davao' mjesec dana, rekao mi je da će do Uskrsa radnja biti zatvorena, započinje Oliver, sretan što će njegova 'radnja' uskoro dočekati i šesti Uskrs.

image
Potrudim se ljudima ponuditi što požele, kaže vlasnik Balon shopa Dubrovnik
Božo Radić/Cropix
image
Balon je balon tek kad ga se napuše
Božo Radić/Cropix

Djeca vole sve što gledaju na televiziji

Butiga radi dvosmjenski, od 9 do 13, a potom od 15 do 18 sati. Kad sam ne može, uskoče i sinovi, jedan radi, drugi je na fakultetu u Splitu, a treći, Noa, najčešće ga zamijeni. Oliver poput demografa prati natalitetne trendove.

- Nekad stvarno čovjek radi, a nekad po cijeli dan nema nigdje nikoga, takav je posao: baloni se ne kupuju svaki dan, kad nekome trebaju, dođe. Rođenja su 'najstabilnija' jer rođendane ne slave svi, ali jedno je sigurno: djeca se rađaju. Nekad u tjednu ili deset dana dolaze tražiti balone za djevojčice pa mi se čini da je u tom tjednu više rođenih djevojčica, a nedavno je došla žena tražiti nešto za dva dječaka, blizanca. Ali, ono što se kaže: dok se rodi, odmah je moja mušterija! (smijeh) Svašta se traži. Ako su svadbe, tu više ide 'metallic' sjaj, pastel je za rođendane... Potrudim se ljudima ponuditi što požele u tom momentu, ako kažu za što im treba balon, mogu im pomoći. No, neki neće reći za što im treba. Takvim pustim na volju da izaberu što žele, govori vlasnik 'butige od balona'.

Najmlađi imaju svoje preferencije.

- Sve što je od Disneyja i što djeca od crtića gledaju na televiziji se traži: Elza, Ana, Mickey Mouse, Minnie, lik Marshalla ili Chasea iza crtića PAW Patrol..., kaže Oliver u čijoj se butizi djeca raspamete: baloni, ukrasi, rođendanske čestitke, 3D čestitke, dekoracije, pinjate s likom Elze ili Kinder Surprisea, šarenilo boja. Otkriva sugovornik kako se i mame, potaknute bogatom ponudom, znaju 'zaigrati' pa kad dobiju račun – ostanu bez teksta.

image
Oliver Fišić u svojoj 'radnji' u Mercanteu
Božo Radić/Cropix

Kako bi baloni dulje preživjeli, mušterijama besplatno dijeli vrećice koje se stave preko balona kako bi izdržali put do odredišta jer se znalo događati da ih mušterije probuše. Gratis daje i kolutove koji se pričvrste na dno vrpce kako balon ne bi odletio, što je doživio bezbroj puta, posebno kad radi na otvorenom. Balon koji završi u nebu nakon nekog vremena eksplodira. Tu su i ukrasni utezi za balone u raznim bojama.

Kad su neka događanja, više je posla, nedavno je za Valentinovo ukrašavao pozornicu gdje je nastupao Dubrovački simfonijski orkestar ili binu za koncert u Studentskom domu. Svake je godine za maskenbal ukrašavao glavnu pozornicu, Gradsku kavanu... Ova godina još je neizvjesna. Najveći balon koji je radio bio je u jednom svadbenom salonu u Vitezu 2005. gdje u jednom velikom balonu bilo čak tisuću malih!

image
Slika divovskog balona koji u sebi ima 1000 manjih u jednom svabenom salonu u Vitezu, 2005.
Božo Radić/Cropix

Poseban dio polica zauzimaju baloni i dekoracije za momačke i djevojačke. Muški su manje izbirljivi, neki su pitali za baklje, ali to Oliver ne nudi. Nudi Oliver i balone za djevojačke posebnih oblika poput 'Veseljka' koji je isto tražen. Zbog korone se smanjio broj svadbi, a time i momačkih i djevojačkih zabava. Upravo za svadbe radi i takozvane 'balon eksplozije'.

- Lani smo napravili samo tri, a 2019. dvadeset balon eksplozija. Imam jednu mašinu i u balon od 90 centimetara stavim 100 balona, od 10 do 12 centimetara, i ubacim ih u taj veliki balon. U jednom od tih balona bude podvezica i kad balon pukne, muški traži podvezicu. Fora je, sve to da neki štih i atraktivno je za fotografirati. Za svadbu je to super efekat... Općenito, dijete kad se rodi slika ga se s balonima, sve su to momenti u kojima baloni igraju važnu ulogu, napominje Oliver.

Petsto balona u jednoj jahti

I među starijima su baloni popularni, Oliver doslovno radi s klijentelom od 0 do 100 godina jer je znao pripremati balone za 100., 90. ili 80. rođendan. Od Uskrsa navrate i strani klijenti, jednom je dobio zadatak jahtu napuniti s 500 balona.

image
Za Valentinovo je imao pmalo više posla
Božo Radić/Cropix
image
Kolutove dijeli besplatno
Božo Radić/Cropix

- To je bilo prije otvaranja radnje, s nekom sam agencijom dogovorio da idem na Mljet. Došli su tamo po nas s velikim gumenjakom i prebacili nas na jahtu. Puhali smo balone tamo jedno 4 do 5 sati. Vrijeme je tu ključno, kad vam kažu da morate biti gotovi u 5 ujutro ili u 5 popodne, dotad morate završiti, da su ljudi zadovoljni. Ako i fali 10 balona, neće nitko na 500 balona to vidjeti, ali morate odraditi dogovoreno, da ne bude 'repova'. Jednom su s jahte pred Gradom zatražili da im se 'napravi' zastava s balonima. Kad Amerikanci slave Dan neovisnosti 4. srpnja, pitaju imamo li američkih zastava ili kapa, priča Oliver.

Nastoji uvijek nabaviti kvalitetnu robu. Otkako je krenuo sa Shopom, ima osjećaj da je helij sve skuplji i skuplji, a i balonima cijene rastu.

- Borim se koliko mogu. Što se tiče balona, Anagram je firma iz Amerike čiji je glavni zastupnik u Njemačkoj, Qualatex balone uzimam od glavnog zastupnika u Budimpešti, Flexmetalov zastupnik je u Poljskoj... Sve su to zastupnici tvrtki do kojih mi mali ne možemo doći, zastupnik uzima naveliko i onda opskrbljuje nas male prodavače po Europi. Uglavnom, nastojim imati sve što i neki Nijemac u svojoj butizi, govori Oliver.

Kad radi dekoracije za feste, na licu mjesta napuhuje balone, a kod njega u butizi moguće je napuhati balon, nikad nikoga nije odbio. S balonima mu nikad nije dosadno, veseli im se kao dijete, a ističe da je balon pravi balon tek kad ga se napuše. Na pitanje što mu je najteže u poslu, u šali kaže: doći navrijeme na posao! Radi i kad zatreba, vikendom recimo, a priznaje da se još uvijek prepadne kad pukne balon.

image
Božo Radić/Cropix
image
Asortiman za djevojačke zabave
Božo Radić/Cropix

- Volim ovaj posao, ne dopuštam da se naljutim ja ili netko drugi jer ovo nije posao za ljutnju, nego za veselje. Ako balon i pukne, promijenim ga i dam drugi, to mi je zadovoljstvo, kaže Oliver koji priznaje da, što je stariji, ima sve više živaca, a sigurno tu pomaže i bosanski humor.

U slobodno vrijeme bavi se ribolovom, a onda će opet balonima veselje svojih mušterija podizati u nebeske visine.

‘Rok lebdenja‘

I balon ima svoj rok trajanja odnosno 'lebdenja'.
– Plin helij se na hladnoći skuplja, a na toplini širi. Znali bi ljudi kupiti balon i izaći vani kad je hladno i vratiti se. Kažu, balon je 'ispuhao', a kad dođu u butigu on bi se ponovno 'napuhao'. Važno je da se balon ne probuši, a savjetujem ljudima da balone ne ostavljaju ljeti u autu jer će balon puknuti jer se helij širi, upozorava Oliver.

23. svibanj 2024 10:52