StoryEditorOCM
DubrovnikPROTIV GRADNJE U ŠUMICI

Stanari Karingtonke: Grad Dubrovnik je izigrao dana obećanja! Traže da se investitoru odbije zahtjev za građevinsku dozvolu i da se prostor proglasi zelenom zonom

Piše Silvia Rudinović
27. rujna 2022. - 11:04

Stanari dubrovačke Hebrangove ulice protive se izgradnji, kako kažu, megalomanske zgrade u blizini Karingtonke zbog koje se gubi 200-tinjak parkirališnih mjesta. Eduard Čengija i Tomislav Demarin, predstavnici stanara s konferencije za novinare poručuju: Grad Dubrovnik nas ignorira, izigrali su dana obećanja! Traže da se zagrebačkoj tvrtki Dubrovački dvori ne izda građevinska dozvola te da se prostor iza bivše vojarne u nadolazećim izmjenama GUP-a proglasi zelenom zonom uz postojeće parkiralište.

-Što ćemo s tih 200 auta ako slučajno dođe do izgradnje? Već je bilo prijedloga da jednog ponedjeljka poredamo vozila od Solske baze do Ilijine glavice, to je 1,1 kilometar. Ili da parkiramo ispred nečijeg kafića, koji je nekad bio garaža, ispred frizerskog salona, nečije garaže? - pita Čengija.

image

Stanari Karingtonke prosvjeduju protiv izgradnje mega zgrade zbog koje će ostati bez parkinga

Silvia Rudinović/

Slučajno do tlocrta

Prema informacijama koje su predstavnici stanara danas iznijeli novinarima, tvrtka Leno, kojoj je osnivač Gravosa, zemljište u Šipčinama prodala je 2020. godine investitoru koji je u srpnju dobio lokacijsku dozvolu za gradnju zgrade.

- Radi se o stambeno-poslovnoj zgradi koja će imati 47 jedinica, od kojih 22 stambene a preostalih 25 su apartmani. Ovdje se ne radi o rješavanju stambenog pitanja Dubrovčana, nego o apartmanizaciji i betoniranju – rekao je Tomislav Demarin i dodao: „Zgrada bi trebala biti 15,30 metara visoka, međutim, unutar lokacijske dozvole i iz tlocrta kojeg smo slučajno uspjeli naći iščitavamo kako garaža neće biti ukopana nego ograđena zidovima i iskoristit će se postojeće parkiralište. To je protivno lokacijskoj dozvoli koja je očito izdana na brzinu pa se potkralo mnogo grešaka, ali mi ćemo to rješavati na drugačiji način, stalnim nadzornom nad tom lokacijskom dozvolom”.

image

Zgrada Karingtonka

Silvia Rudinović/Silvia Rudinović

Parkiralište koje koristi dio stanara Hebrangove je, dakle, u privatnom vlasništvu i za njega plaćaju mjesečni najam, a sad strahuju kako će zbog izgradnje građevine na tri etaže, uz podrum i prizemlje, dužine 93.55 puta 10 metara u šumici, izgubiti mjesto za svoje vozilo. Ovdje, kako tvrde, više od 20 godina, uz naplatu, parkiraju stanari Hebrangove i svih poprečnih ulica. Ovaj dio grada i inače nema dovoljno parkirališnih mjesta ni dobro organiziran javni prijevoz. Od Solske baze, rekao je Čengija, do Ilijine glavice je samo 160 parkirališnih mjesta, od toga su na 40-ak postavljene barijere, a ne računajući ‘tricu‘ koja vozi na Nuncijatu, Libertasova ‘osmica‘ je jedina linija koja ih povezuje s ostatkom grada. Ta linija vozi svakih pola sata do Viktorije i, nakon stanke, nastavlja prema Pilama. Zbog svega, osuđeni su na osobna vozila i taksi uslugu.

Podsjećaju kako je Hebrangova u jednoj predizbornoj kampanji dobila nogostup a pritom nije izgrađen sustav oborinske odvodnje koja se slijeva poprečnim ulicama. Stanari upozoravaju kako će se izgradnjom nove zgrade odvodnja usmjeriti upravo na Karingtonku.

image

Stanari Karingtonke prosvjeduju protiv izgradnje mega zgrade zbog koje će ostati bez parkinga

Silvia Rudinović/

- Unutar GUP-a su predviđena dva spoja Hebrangove i Vukovarske ulice, jedan preko našeg parkinga, a drugi preko Radeljevića. Dosadašnji investitori su bili uvjetovani činjenicom da moraju izgraditi te spojeve pa tek onda pričati o izgradnji zgrada. Jedan od stanara na sastanku kojeg smo imali je postavio dobro pitanje: Što se to promijenilo u 24 godine? Zašto nitko dosad nije uspio raditi, a ovi će uspjeti? E, promijenili su se igrači – izjavio je Demarin.

Tvrde, također, kako im je 1992. godine, kad su uselili u Karingtonku, gradska uprava obećala riješiti parkiralište za stanare koji su te stanove dobili i otkupili, među kojima je 19 obitelji poginulih branitelja, 10 ratnih vojnih invalida, a jedan stan u zgradi ima i Grad Dubrovnika.

image

Parkiralište pokraj zgrade Karingtonke, u privatnom vlasništvu

Silvia Rudinović/Silvia Rudinović

-Uvijek su nam govorili: Ma, pusti, to je od Dubrovkinje, to je naše! Od 1993. dosad je bilo investitora i nijedan nije došao do lokacijske dozvole. Pitamo se, gdje je granica privatnog i javnog interesa? Koliko to milijuna eura treba uložiti da bi se reklo vas 200 van! - rekao je Čengija i poručio: "Od gradonačelnika je rečeno: Imam obvezu prema vama! Prevareni smo, mi koji smo branili i obranili ovaj grad".

- Između ostalog, razgovaralo se s direktorom Dubrovkinje/Gravose/Leno, Pavom Miloglavom da se dio parcele podijeli i nama da na otkup kako bi se napravilo parkiralište uz pomoć Grada. Bili smo ignorirani, poručeno nam je da se o tome odlučuje u Zagrebu - kaže Čengija. 

Predstavnici stanara napominju kako investitor nije uradio ništa protivno GUP-u. Ipak, pitaju se je li reakcija stanovnika Šipčina početkom ljeta, nakon sastanka s gradonačelnikom Matom Frankovićem, požurila izdavanje lokacijske dozvole. Sastanak je održan 12. srpnja uz dogovor kako će se opet naći za tjedan dana. Poziv više nije stigao, ali je lokacijska dozvola izdana 20. srpnja. Čengija napominje kako se stanari nisu mogli žaliti jer ih od investitorove parcele dijeli put.

-Između nas je Grad Dubrovnik koji nas je trebao zaštititi - rekao je Čengija  i dodao: "To je možda po zakonu, ali poštovani gradonačelniče, pravo i pravda nisu isto!".

image

Stanari Karingtonke prosvjeduju protiv izgradnje mega zgrade zbog koje će ostati bez parkinga

Silvia Rudinović/

Demarin postavlja pitanje o putu koji dijeli Karingtonku od investitora zbog čega nisu stranka u postupku pa se ne mogu žaliti na dozvolu: "Kako je to uopće prešlo u gradsko zemljište? Ispada da su ti novi vlasnici dali dva metra da bi nas odvojili kako ne bismo bili stranka u postupku".

Stanare je podržala i aktivistica Jadranka Šimunović koja podsjeća kako se 1980-tih djeci Dubrovčana govorilo da na užem gradskom području više nema prostora za novu stambenu izgradnju pa se naseljavala Mokošica. Šimunović od gradske uprave traži podatak koliko je otada stanova i zgrada izgrađeno.

- Bivša gradonačelnica je sve zelene zone pretvorila u građevinsko i zbrisala u Bruxelles – izjavila je Šimunović podsjetivši na mandat bivše dubrovačke gradonačelnice Dubravke Šuice. Poručila je kako je nužno očuvati ovu rijetko preostalu zelenu oazu Gruža i zaštititi prostor koji se svakodnevno devastira novogradnjama, čak i na glavicama poput Montovjerne.

27. travanj 2024 01:39