StoryEditorOCM
DubrovnikGRADSKO VIJEĆE

Cetinić: ‘Ovo samo lud čovjek ne bi podržao, a moj pokojni ćaća je bio u ratu s Perom‘

Piše DML
20. srpnja 2022. - 09:38

Dnevni red 13. sjednice Gradskog vijeća Grada Dubrovnika dopunjen je s 5. točaka dnevnog reda, a vijećnička pitanja su većinom glasova skinuta odmah na početku, pa sjednica danas ima 41. točku. 

Na početku se raspravlja o rebalansu proračuna, koji je slijedom porasta prihoda od sezone značajno uvećan. Na dnevnom redu su zanimljive teme za raspravu i život Grada, kao što je promet oko Grada, dozvoljena razina buke, izmjene plaće gradonačelnika i zamjenice, natječaj za Arenu Lapad, izmjene UPU-a Gruški akvatorij. 

U raspravi o rebalansu Ivan Tropan rekao je da će se proračun potrošiti na plaće, da projekata nema osim Lapadske obale:

- Ovako se proračuni ne mogu planirati jer su nerealni. Pola proračuna 2021. potrošilo se na plaće, a sad se vraćaju na prethodni iznos i to je ukupno 230 milijuna kuna, a rastu energenti. Nema sredstava za razvoj grada, a višak je vezan uz beskamatni zajam od države. Što znači 'država će oprostiti?' - pitao je Tropan, a odgovorio mu je gradonačelnik Mato Franković:

- Unatoč teškoj financijskoj situaciji nitko nije bio zakinut, a projekti su nastavljeni. Možda Vi ne šetate šetnicom Meda i Nika Pucića. Kad govorite o gospodarenju novcem kojim vam je država pomogla, Vi ste zadnji koji bi o tome trebali govoriti. Samo za područje županije država je dala 700 milijuna kuna, a kako smo mi gospodarili novcem, to svi vide. Mi smo davali plaće, a kako ste Vi gospodarili tim novcem, to Vi sami znate – istaknuo je Franković u svom odgovoru Tropanu.

- Zamolio bih gradonačelnika da se suzdrži od paušalnih komentara - replicirao je Tropan. 

 

REBALANS

 

Gradnačelnik je iznio plan utvrđen rebalansom, između ostalog kupnju dionica Hotela Gruž i UTD Raguse. Nedostaje kapaciteta za vrtiće, pa se ide u proširenje postojećih, a povećat će se i dotacije privatnim vrtićima, 250.000 kuna kroz rebalans jer su cijene energenata jako poskupile. Povećava se naknada za novorođeno dijete, subvencije stanovanja, a povećava se i rashod i za subvencije za kupnju grobnica na Dupcu, rekao je gradonačelnik. 

- Ono što me šokiralo jest najava štrajka kontrolora leta - rekao je Marko Potrebica u raspravi o rebalansu i stanju u gospodarstvu, rekavši da 'nije sve javno prokleto'. - Evo kolega Maslać kaže 'ma kakav štrajk!' - i tako smo na sjednici Gradskog vijeća saznali da ipak neće biti štrajka.

- Nalazimo se u izazovnim i teškim vremenima, nema tko kome pomoći – rekao je o stanju ne samo našeg, nego i svjetskog gospodarstva Mato Franković. – Rebalans smo planirali s minimalnim optimizmom. Naša turistička sezona je kvalitetna, nije čudo čudesa, ali je dobra. Mi smo isključivo avio-destinacija i puno toga ima reperkusiju na naš proračun.

Andro Vlahušić je  u svojoj replici usporedio ovogodišnji proračun s onim iz 2010.:

- 142 milijuna kuna samo od zidina, Revelina i autobusa na Pilama, a u 2010. nula kuna, sve što ja imam od toga je suđenje da sam kriminalac, a Mato mi još nije poslao papire – rekao je Vlahušić i nasmijao auditorij. 

Đuro Capor iskritizirao je projekt Respect the City i Du pass, te odnose Društva prijatelja dubrovačke starine s Gradom, na što je reagirao gradonačelnik:

- Ne bi taj priznao da je nešto dobro, da se Bogu moliš – odgovorio je Caporu Mato Franković. – On je sve izvrsno radio i izvrsno radi, a ono što drugi radi, voli popljuvati. Gospodine Capor, projekt Respect the City prepoznaje cijeli svijet. Ružno pričati o našem gradu i lajati u stranim medijima govori samo o Vama. Dubrovnik pass je dio projekta Respect the City, koji je alat - rekao je Franković. 

 

PROMET 

 

Petra Marčinko pitala je kako će se riješiti kolaps u prometu oko gradske jezgre jer je Sabor usvojio novi zakon. 

- Nema liberalizacije taksi prometa oko gradske jezgre, tu će važiti naše odluke - istaknuo je na temu prometa oko Grada gradonačelnik, dodavši da trenutno Dubrovnikom prometuje 4000 taksista. 

- Građani će imati neometani pristup Gradu, a svi drugi će imati posebne uvjete za ulaz u zonu posebnog režima i to će nešto koštati. Utvrdili smo koliko taksista nam je potrebno. Neće svi moći doći taksijem, ali zato imamo javni prijevoz. Na nama je da poboljšamo uslugu. Cilj nam je smanjiti broj vozila oko Grada. Od 1. siječnja 2023. počet ćemo provoditi nove odluke i red. Ovaj zakon nam je omogućio da oko Grada nema liberalizacije taksi sustava. Nije cilj diskriminacija bilo koga, prioritet će imati građani i gradski obrtnici - naglasio je Franković. 

Đuro Capor je 'od srca' čestitao gosparu Frankoviću inicijativu oko prometa:

- Prije dvije sjednice smo imali raspravu o Libertasu, kojemu su se povećale subvencije, i kruz putovanjima, Vi ste mi rekli da se to ne radi. Dobio sam fotografije gdje autobus Libertasa prevozi putnike s broda do Grada, a autobus ima na sebi EU naljepnice. Pokušajmo izbjeći štete i penale na račun grada.

- Dogodila se greška u prometnom odjelu. Ukrcaj se nije dogodio, ali propust se dogodi. Ono što je nevjerojatno jest da su nas oni koji su ovo javili nama, a pretpostavljam i vama, prijavili SAFU. Prijevoznici su prijavili vlastiti Grad, jer smatraju da nisu ostvarili svoj prihod, a i njihova se djeca voze autobusima. Dobro ste primijetili povećanje subvencija Libertasu, a razlog je povećanje cijena goriva, dok nismo povećali cijene karata. Sindikat nam traži povećanje plaća, inflacija je tu - rekao je Franković.

Marko Potrebica ispričao se Đuru Caporu i građanima Dubrovnika.

- Nisam bio upoznat s ovim. Kao predsjednik Nadzornog odbora Libertasa nisam to znao. Tražit ću najoštrije sankcije za odgovorne. Ovo je sramota, a sramota je da neki zbog toga prijavljuju Libertas - istaknuo je Potrebica. 

Prihvaćen je rebalans gradskog proračuna. 

 

UPU GRUŠKI AKVATORIJ 

 

Na redu je prijedlog odluke o izmjenama i dopunama UPU-a Gruški akvatorij. 

Pročelnik Božo Benić rekao je da je u cilju poboljšanja prometnih rješenja potrebno izmijeniti promet u mirovanju, kao i granice lučkog prostora, te omogućiti napajanje brodova u Luci električnom energijom. Rekao je da treba proširiti operativnu obalu i udaljiti od obalne linije objekte planirane na budućem terminalu. Za izmjene i dopune ovog plana mora se napraviti i HIA studija, naglasio je, te dodao da je prijedlog bio spreman i ranije, ali se u međuvremenu postgao dogovor s Marinom Gruž pa se i to ubacilo u plan.

Maro Kristić podnio je amandman u ime Vida Matića, vlasnika tvrtke Frendy, koja se nalazi u obuhvatu luke, dodavanje nove točke redefiniranja uvjeta gradnje na području gdje se nalazi tvrtka. Amandman je podržao gradonačelnik, s namjerom da se taj objekt prenamjeni u McDonald’s, dodavši da amandman nije ni potreban jer je ta inicijativa već uvrštena u izmjene i dopune UPU-a.

- Prvi dokument izmjena ovog plana bio je spreman za Vijeće, a u međuvremenu se dogodilo da je Ministarstvo našlo rješenje za nas i za Pašalića, na osnovu toga se mijenja UPU Gruški akvatorij. To je duga procedura, a ne nikakvi neformalni dogovori – odgovorio je gradonačelnik na Caporovo pitanje o sporazumu s Pašalićem.

– Ovo je bio razlog zašto o sporazumu s Pašalićem raspravljati prije UPU-a, jer je očito da je taj sporazum utjecao na ovaj plan. I dalje me zanima jesu li te izmjene uključene u procjenu utjecaja na okoliš. Cijela javnost u medijima ima priliku saznati zadnjih dana tko je stari, a tko mladi lav u HDZ-u i mogu reći da je ovo ostvarenje želja onoga koji nas je godinama ucjenjivao – ustvrdio je Capor.

- Obuhvat koncesije se neće mijenjati ni na više ni na manje. Kad sve ovo završi, onda će se pokazati tko je stari lav, tko je mladi lav i tko je kokoš – odgovorio je Mato Franković.

Rasprava je nastavljena nakon polusatne pauze, nakon čega se nije glasovalo o amandmanu Mara Kristića jer je već implementran u prijedlog, kako je objasnio gradonačelnik, pa se glasovalo o prijedlogu odluke o izmjenama i dopunama UPU-a Gruški akvatorij, koji je prihvaćen. 

 

ARENA DUBROVNIK 

 

Na red je došao i Prijedlog zaključka o raspisivanju Javnog poziva za iskazivanje interesa za realizaciju projekta izgradnje nogometnog stadiona s trgovačko-zabavnim i kulturnim sadržajima te podzemnim garažama u Lapadu 'Arena Dubrovnik'. 

Gradonačelnik je naglasio da će se nakon poziva zainteresiranih vidjeti koliki je interes, te ustvrdio da se po sličnom modelu radila i Zračna luka Zagreb.

- Javni dio ostaje stadion, a komercijalni dio je trgovački centar. Ono što je benefit Grada je gotova sportska infrastruktura za velika natjecanja, a možda i za treninge velikih klubova. Razgovarajući s ljudima vezanim za sport, došao sam do zaključka da su ljudi vezani za tu lokaciju i da baš žele stadion u Lapadu. Kad pričamo o velikim natjecanjima, 4.500 tisuće ljudi ne zadovoljava podzemna garaža, ali je činjenica da se nigdje u svijetu ne parkira na stadionu. Na vanjskim rubovima grada napravit ćemo Park'n'ride i javni prijevoz do stadiona. Moramo vidjeti tko je taj koji bi htio investirati, a mi dajemo najvrjedniji resurs – prostor – obrazložao je gradonačelnik.

Željko Raguž rekao je da danas imamo sjednicu koja bi trebala poslužiti kao primjer pomicanje vizura grada na bolje.

- Mislim da i DOC treba privesti svrsi – rekao je.

Marko Potrebica istaknuo je da su kroz ovaj javni poziv pokušali isključiti pogreške nazvane Javna garaža, tvrđava na Srđu, terminal u Gružu.

– Očekujemo za nula kuna izgraditi javni sadržaj. Mislim da bismo trebali uzeti dobrog pravnika kad se eventualno javi neki investitor. Teško je vjerovati da će netko to prihvatiti. Mislim da trebamo uz sve ovo odrediti da se o izgledu stadiona Gradsko vijeće izjasni prije građevinske dozvole. Nadam se da će se netko javiti na natječaj – rekao je Potrebica.

- Ako se nađe netko zainteresiran za ovaj projekt, on će biti među ovim velikanima - pokazao je Pero Vićan na portrete počasnih građana Grada u vijećnici. - S ovim će se promijeniti vizure Lapada, ali u pozitivnom smislu - istaknuo je.

Andro Vlahušić je skeptičan prema projektu. 

- Gradimo 16 tisuća kvadrata komercijalnih kvadrata sa smokvinim listom umjetne trave na vrhu. Dajemo nekome 150 milijuna eura na 50 godina. dajemo mu prihode i da sam provede arhitektonski natječaj. Znam ja kako to ide! Treba li Lapadu trgovački sadržaj? Treba, ali dajte mi financijsku računicu - obrazložio je Vlahušić. 

Đuro Capor izašao je za govornicu i rekao da je pažljivo slušao raspravu između 'dvije struje'.

- Ne mogu se oteti dojmu da se dvije struje nisu sporazumjele oko toga tko će ovdje zaraditi. Ovdje se radi o tome što će dobiti Lapad. Svaki put kad slušamo što će dobiti Grad i građani, od toga nije bilo ništa, nego smo dobili arbitražnu službu za golf na Srđu. Želim da se ovaj projekt vrati u okvire onoga što treba građanima - naglasio je Capor. 

- S vama polemizirati je kao musti jarca u rešeto - ustvrdio je Vićan. 

Capor je mišljenja da se ovo gradi zbog Pera Vićana, koji 'vuče koalicijski vlak u smjeru ovog projekta'. 

- Na čemu ste Vi? - pitao ga je Mato Franković. - Možda niste dobro proučili ovu točku dnevnog reda...

- Ovo samo lud čovjek ne bi podržao, a moj pokojni ćaća je bio u ratu s Perom - istaknuo je Ivan Cetinić, rekavši da se Gošk treba zvati HNK Dubrovnik. 

27. travanj 2024 21:39