-Od 8 ujutro do 18 sati popodne dobijem najmanje 5 poziva s nepoznatih brojeva. S druge strane prvo mi kažu – zvali ste me. Onda ja objasnim da nisam zvala taj broj i da nemam pojma tko je s druge strane. Ljudi su mi u početku, kad je počelo to zivkanje, govorili kako im nije jasno, a sad već skoro pa ne moram objašnjavati. Sad s druge strane dobijem odgovor – aha, znam o čemu govorite, i meni se to događa. U siječnju je to bilo nekoliko poziva u tjednu, sad je već puno, puno više” - priča nam naša sugrađanka L.K. (podaci poznati redakciji) kojoj je na vrh glave zvanja nepoznatih ljudi i objašnjavanja. Svima se žalila, i svom operateru A1 i HAKOM-u, usmeno, pismeno, mailom, nabrajala im nepoznate brojeve koji je non stop zovu, listala im vrijeme poziva, nema što nije pokušala, a odgovor je samo dodatno razljutio.
-Kad su mi rekli da promijenim broj poludjela sam. Pa imam taj broj otkad postoje mreže i mobiteli, važni su mi privatno i poslovno, ne pada mi na pamet da ja mijenjam svoj broj jer ne znaju riješiti problem.” U svim pokušajima da riješi problem i da uznemiravanje prestane, dobivala je svakakve odgovore od svog operatera: „-Rekli su mi, gospođo, vi ste u telefonskom imeniku, morate se izbrisati iz toga, zato vas zovu. Ako im je to odgovor na problem, ja sam u šoku. Više mi je dodijalo, jer nisu svi dobronamjerni kad me nazovu da imaju moj propušteni poziv. Ima totalnih divljaka koji se deru, vrijeđaju, psuju jer sam ih navodno zvala... Ne mogu im objasniti i prilično se uzrujam. A to ne prestaje.”
Ali vrlo često s druge strane ima i ‘normalnih‘, pristojnih ljudi, koji odmah znaju o čemu je riječ, jer se i njima to non stop događa.
-S jednom sam se gospođom iz Zagreba pošteno ispričala, i rekla mi je nešto što je skroz razumljivo, kod nje u privatnom smislu, kod mene u poslovnom. Požalila se da i kod nje to traje mjesecima, no kako žena ima dvoje manje djece, uvijek se javi jer nikad nije sigurna da je možda ne zovu djeca s tuđeg telefona, možda im nešto treba, možda su ozlijeđeni, nikad se ne zna. I u tom strahu, ona se neprekidno javlja i sve više gubi strpljenje. Ona ima drugog operatera, T-com, i ona se kao i ja žalila na sve instance. Sad razmišlja o tužbi, ja sam optimist pa još očekujem da će mi riješiti problem" - priča nam naša sugrađanka kojoj je mobitel postao trauma.
-Nikakvu pomoć nisam dobila ni od operatera, ni od HAKOM-a, ne znam više što imam raditi da ovo uznemiravanje, zapravo sad već maltretiranje, prestane.”
Sudski vještak za telekomunikacije Đuro Lubura objasnio nam je kako bi do ovakvih poziva moglo doći, ali ni sam ne vidi logiku u svemu.
-Postoje dvije opcije zbog čega se to može događati. Prva je da je mobitel određene osobe koja prima takve pozive zaražen nekim malwareom, zlonamjernim softwareom, a druga je da netko lažira poziv preko internetskih servisa. Vi možete pozvati nekoga koristeći tuđi broj preko internetskog servisa, a da vama tu nema traga. Ali da budem iskren, tu nema nikakve financijske koristi i ne znam zašto bi to netko uopće radio.”
I naša sugovornica potvrđuje da joj u računima nema promjena, dakle nitko joj nije ‘navalio‘ neki veći iznos zbog tih poziva, ali naglašava da paket usluga ne plaća jeftino.
-Imam paket kod operatera, par mobitela, tv programe i internet, sve skupa dođe me preko 700 kuna mjesečno, što nije mali iznos. Očekujem da mi za te novce riješe problem ili barem daju odgovor zašto se to događa i što moram napraviti da bi ovo uznemiravanje prestalo.”
Nisu svi sugrađani koji su nam ispričali svoj dio priče mladi, niti se često koriste mobilnim telefonima, pa im je teže te stvari i objasniti, ali i njima je, kažu, već preko glave, a teško im se kome žaliti zbog godina i slabog korištenja interneta.
Svi sve znaju, pravog rješenja nema, poruka korisnicima mobilnih mreža je nažalost - naučite se ne odgovarati na pozive.