StoryEditorOCM
DubrovnikNovina

Dubrovački profesori o mogućnosti pravdanja izostanaka preko e-Dnevnika: ‘To će nas rasteretiti, a postojat će i službena platforma!‘ Otkrivaju i koliko roditelji dolaze na informacije

Piše Bruno Lucić
30. ožujka 2023. - 19:01

Aplikacija e-Dnevnik koja roditeljima služi kako bi imali uvid u ocjene, izostanke i najave pismenih testova, uskoro bi mogla poslužiti kao platforma za komunikaciju između nastavnika i roditelja ili skrbnika. Najavljeno je i kako bi se preko e-Dnevnika mogli pravdati izostanci.

Ravnateljica Osnovne škole Lapad, Nikolina Soko, prokomentirala je novinu: što bi ona mogla značiti nastavnicima, a što roditeljima.

- Roditelji svakodnevno komuniciraju s učiteljima razredne nastave ili predmetnim učiteljima na raznorazne načine, bilo da su to SMS ili Viber poruke ili mailovi. Razrednici su na taj način poprilično opterećeni. Nadalje, često se zna dogoditi da roditelji zakasne s opravdanjima, učitelje nepravovremeno obavijeste o razlogu izostanka svog djeteta. No, na ovaj način će komunikacija između škole i roditelja biti olakšana i bit će službena jer će putem e-Dnevnika sam roditelj moći pravovremeno upisati nastavniku razlog izostanka, bilo tijekom jutra tog dana, što bi zapravo bilo i preporučljivo tako da predmetni učitelj može očekivati da određeni učenik neće biti na nastavi ili da roditelj tijekom tog dana upiše zbog čega njegovo dijete nije bilo na nastavi, posebno ako neće biti na nastavi ni u narednom razdoblju, kaže Soko te dodaje:

image

Ravnateljica Nikolina Soko

Božo Radić/Cropix

- Svakako, sukladno našim pravilnicima, roditelj može opravdati do tri uzastopna dana, a ako je dijete bolesno dulje od tog razdbolja, pravdanje se obavlja liječničkom ispričnicom. Ukoliko roditelj traže neki izostanak zbog obiteljske situacije, putovanja ili slično, u tom slučaju može dostaviti svoj zahtjev preko e-Dnevnika, a obično ga je dostavljao putem e-maila. Ne znam kako će funkcionirati ta nova verzija e-Dnevnika pa ne znam hoće li postojati mogućnosti dodavanja priloga, a bilo bi dobro da postoji. Jer, na taj način, roditelj bi mogao poslati i priložiti eventualni zahtjev, bilo za ravnatelja, bilo za Učiteljsko vijeće, za odsustvo za neko dulje razdoblje. Nastavnicima ovo donosi rasterećenje administracije i lakše pravdanje izostanaka. Jedino što me ‘muči‘ jest to na koji način će se roditelji prijavljivati u sustav e-Dnevnika. Jer, po ovome što je objavljeno u medijima, to je ostalo nedorečeno. Hoće li se roditelj prijavljivati preko sustava e-Građanin ili će se prijavljivati preko lozinke koju su dobili sami učenici, da se ne bi dogodilo da učenici zloupotrebljavaju funkciju pravdanja?! - pita se ravnateljica lapadske škole.

Navela je i koliko roditelji koriste e-Dnevnik.

- Roditelji poprilično koriste e-Dnevnik jer je to vidljivo iz njihovih dolazaka na informativne razgovore kod predmetnih učitelja. Znači, evidencijom kroz e-Dnevnik, kroz praćenje postignuća učenika, većina roditelja čija su djeca izvrsnog uspjeha i uzornog vladanja, smatra da ne mora doći u školu na informativni razgovor, da je dovoljno da dođu na roditeljski sastanak, što nije baš slučaj. Uvijek je potreban usmeni razgovor s učiteljem, razrednikom pa čak i s predmetnim učiteljima u višim razredima jer se kroz usmeni razgovor puno više sazna o samom učeniku nego kroz sami e-Dnevnik, poručuje Soko.

Profesorica Hrvatskog jezika i književnosti u Osnovnoj školi Ivana Gundulića Dubrovnik, Anamarija Didović Batinić, također se osvrnula na tehnološku mogućnost koju bi u budućnosti mogao nuditi e-Dnevnik.

image

Ilustracija

Vladimir Dugandzic/Cropix

- CARNET-ova najpoznatija usluga e-Dnevnik izvrsna je, korisna i pouzdana aplikacija koja obogaćuje i olakšava suradnju roditelja i škole. Roditelji imaju uvid u ocjene djeteta, opisno praćenje, najavljene pisane provjere i izostanke. Kolege iz CARNET-a sustavno rade na nadogradnji i unapređenju ove usluge pa je tako ona tijekom godina značajno napredovala. Moram istaknuti da e-Dnevnik nikako nije zamjena za suradnju i komunikaciju učitelja i roditelja te ne bi bilo dobro da se tumači na taj način. Osobno imam izvrsnu suradnju s roditeljima učenika te se redovito susrećemo na tjednim informacijama, bez obzira što oni imaju mogućnost komunikacije i opravdavanja izostanaka svoga djeteta putem elektroničke pošte. Nijedna aplikacija ne može nadomjestiti komunikaciju roditelja i učitelja uživo, ali to i nije njezina svrha i cilj, napominje Didović Batinić koja ima dobra iskustva kad je riječ o e-Dnevniku:

- Mi kao profesori s e-Dnevnikom imamo više prostora za unos brojnih podataka o učeniku, ali i mogućnost opisnog praćenja učenika, što pomaže i roditeljima i nama. Prije, dok su se koristili stari dnevnici, bilo je jako malo prostora za pisani osvrt o uspjehu učeniku. Roditelji redovito prate ocjene i napredovanje svoje djece, ali i redovito dolaze na informativne razgovore, naglašava profesorica iz gruške osnovne škole koja s roditeljima komunicira putem elektroničke pošte i uživo, što se pokazalo kao odličan način komunikacije.

Profesorica Hrvatskog jezika i književnosti u Turističkoj i ugostiteljskoj školi Dubrovnik, Nikolina Vlašić, pozdravlja mogućnosti opravdavanja učeničkih izostanaka putem službene platforme.

image

Profesorica Nikolina Vlašić

Privatni Album/

- Na taj se način osigurava službeni kanal komunikacije razrednika s roditeljima odnosno skrbnicima, i to nadogradnjom e-Dnevnika, što bi bilo i praktično jer je nastavniku tako sve na jednom mjestu pa je preglednije. Bit će, sasvim sigurno, i jednostavnije u nekoliko klikova otvoriti ispričnicu te odmah opravdati navedene datume na istom mjestu umjesto naknadnog prijavljivanja u e-Dnevnik. Na razredniku je koji će način izabrati. Od samog početka rada u školi odlučila sam se za svoj službeni školski e-mail kao put za razmjenu informacija kako bih odvojila poslovno od privatnoga jer vlastiti službeni mobitel nemam, a moj je izbor da društvene mreže, SMS poruke i pozive ostavim za osobne razgovore, pojašnjava Vlašić te nastavlja:

- Naravno da se dogode iznimne situacije kada takva komunikacija e-mailom nije dovoljna pa prema daljnjem dogovoru stupimo u kontakt pozivom ili razgovaramo uživo u školi ako je potrebno. Roditelji to poštuju jer dobiju odgovor e-mailom pravovremeno, u očekivanom roku koji je utvrđen na prvom sastanku. Oni i dalje imaju obvezu dolaska na roditeljske sastanke te individualne informativne razgovore, što je uvođenjem e-Dnevnika postalo nešto rjeđe, a nakon pandemije taj se broj dolazaka općenito još više smanjio. Dakle, e-Dnevnikom se već koriste pa ni to ne bi trebalo predstavljati prepreku za novi način opravdavanja izostanaka. Nova platforma može biti praktična i vjerujem da ću se njome koristiti, pogotovo zato što će poprimiti status službenog kanala samom činjenicom što će biti u sklopu e-Dnevnika, kako je najavljeno. Na kraju, sve je stvar dogovora roditelja i razrednika pa je ono što odgovara i jednoj i drugoj strani najbolje, zaključuje sugovornica.

image

Profesor Maro Bošnjak

Privatni Album/

Maro Bošnjak profesor je stručnih nautičkih predmeta u Pomorsko-tehničkoj školi Dubrovnik, a ima odličnu suradnju s roditeljima. Iako neki njegovi kolege to ne prakticiraju, roditelji mu se mogu javiti i pravdati izostanke skoro svim mogućim kanalima – od SMS-a preko Vibera, WhatsApp-a pa sve do e-maila.

- Opravdanje koje mi se pošalje ću uvažiti, bez obzira kojim putem je poslano. Naravno, uz uvjet da mi se pošalje u pristojne ure i da je u skladu s pravilnikom. Roditelji i učenici točno znaju kad mi mogu poslati opravdanje ili tražiti informaciju i to odlično funkcionira. Naravno, uvijek ima onih koji poštuju dogovor, a ima i onih drugih, ali uglavnom gledam svima izaći ususret i prilagoditi se. Međutim, smatram da je ipak najvažnije da postoji komunikacija s roditeljima uživo, primjerice, tijekom informativnih razgovora. No, hoće li roditelj preko maila ili preko e-Dnevnika poslati opravdanje za svoje dijete, potpuno je svejedno, važno je da postoji odgovornost i da se poštuje procedura, govori Bošnjak.

30. travanj 2024 10:39