StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoDUBROVAČKA VIZIJA /

TEXO MOLIOR Uhodanim organizacijskim modelom uspješno smo završili još jednu razvojnu godinu

Piše dv
25. siječnja 2023. - 09:03

Kakva vam je bila poslovna 2022. godina?

Moguće je izlišno ponovno na to ukazati, ali nije mi moguće ozbiljno se osvrnuti na poslovnu 2022. a zaobići bjelodanu činjenicu pandemijske krize i odjeka stvarnih i velikih poslovnih izazova s većeg plana na naše, manje tržište. Nepoželjni, da, ali i sasvim očekivani izazovi prodrli su u svaku poru poslovanja. Usudio bih se reći da su zapravo brzo prerasli u sveprisutan i veoma osjetan remetilački čimbenik u dobavnom i izvršno-operacijskom lancu svih industrija, pa tako i onih usko vezanih uz građevinski sektor. Ipak, fluidnim organizacijskim modelom uspješno smo amortizirali i one teže predvidive izazove. Istodobno, opetovano smo analizirali i revidirali margine raspoznatljivog obzorja unutar naše dugoročne strategije. Svakako raduje da se ovakav pristup pokazao plodonosan pa zato, sve uzevši u obzir, 2022. smatram jednom od naših najizazovnijih i, ujedno, najuspješnijih poslovnih godina.

Kako ste uspjeli premostiti krizu koja potresa građevinski sektor da ne utječe na vaše poslovanje?

Preuzetno bi bilo tvrditi da nas kriza nije niti okrznula, jer itekako smo pretrpjeli udare dok smo uvijek iznova ulagali znatne napore i resurse u “premošćivanje” jednoga zaista teškog razdoblja. Ne smijemo izgubiti iz vida ni to da se je veoma stvarna problematika krize koncentrično i brzo proširila čitavom industrijom, napose činjenicu da je težište stratificiranih izazova naleglo ponajprije na nabavne lance. Nasuprot tomu stajao je naš fluidni, već uhodani operacijski model, kojega sam već spomenuo. Temelj svemu je, dakako, odgovornost, stručnost i nepoljuljano uzajamno povjerenje u naše djelatnike, suradnike i partnere.

Povećanje cijena građevnog materijala zacijelo nije bilo jednostavno izbalansirati?

U pravu ste kad ukazujete da nije bilo jednostavno postići ravnovjesje u situaciji koja ovisi o mnoštvu čimbenika i, nadodao bih, u kojoj je svaki od čimbenika podložan suodnosu s drugim čimbenicima. Sve to skupa učinilo je tržište nepredvidivim i tržišnu utakmicu utoliko više izazovnom. Dakako, s tim su se suočavali i naši konkurentni. Zbog dugogodišnjih pouzdanih partnera-dobavljača i činjenice da smo ostvarili potpunu mobilnost na kopnu i na moru, odnosno da raspolažemo sa svim vrstama horizontalnih i vertikalnih transporta – od dizalica i kamiona do platformi i brodova, i u ovom razdoblju uspjeli smo ostati konkurentni s natjecateljima i, naravno, cjenovno korektni prema naručiteljima.

Na kojim projektima radi vaša tvrtka na našem području?

Nekolicina je projekata koje smo završili odgovorno i na zadovoljstvo naručitelja. Ovdje bih izdvojio recentne aglomeracijske radove u Mokošici, Štikovici, Lozici i Malom zatonu, te rekonstrukcijske zahvate izvedene na obalnom zidu GATA I i infrastrukturi ACI Marine - Dubrovnik. Detaljnije, zbog komplicirane izvedivosti iskopa, jer riječ je o gusto naseljenim mjestima u priobalju, aglomeracijski zahvati naših stručnih timova zahtijevali su povišenu pozornost i kontrolu. Osobito me veseli što je uspješno izvedenim kanalizacijskim radovima u dužini od 9 km i vodovodnima u dužini od 5 km ostvaren infrastrukturni standard 21. stoljeća za više od 10 tisuća stanovnika Mokošice, Štikovice, Lozice i Malog Zatona. Radovi u ACI Marini – Dubrovnik na GATU I obuhvatili su izgradnju potpuno nove rive (širine 6,5 m i dužine 232,31 m), koju smo utemeljili na 82 pilota promjera fi 1000 i dubine 12 m u glinovitom tlu, i povezali s 41 naglavnom gredom na koje smo nalijegali 82 rasponska nosača. Također, proveli smo novu hidrantsku i sanitarnu mrežu te elektroinstalacije. Sve radove, uključivo najsloženije zahvate, uspješno smo završili 39 dana prije ugovorenoga roka. Kod infrastrukturnih zahvata u ACI marini – Dubrovnik, radilo se o rekonstrukciji trafostanice i elektroinstalacija, ugradnji Yacht ormarića različite snage za vezanje brodova do 55 metara, te o provođenju vodovodne i hidrantske mreže u dužini od 5 km i kanalizacije od 350 m. K tomu, izveli smo 20 km energetskih i 7 km optičkih kabela te rekonstruirali javnu rasvjetu u čitavom opsegu ACI Marine - Dubrovnik. Završnim slojevima asfalta površine 2000 m² te 1500 m² potpuno smo završili sve planirane zahvate – 43 dana prije ugovorenog roka.

image

Vijadukt Brijesta

Jeste li angažirani na projektima i izvan Županije?

Kao tvrtka koja konkurira regionalno, prirodno je da ostvarujemo projekte i izvan naše županije, kao što su primjerice, naši projekti u Omišu, Zagrebu, Karlovcu i Rijeci. Nadalje, u Splitsko-dalmatinskoj županiji, trenutačno rekonstruiramo Češku vilu i gradimo luksuzni hotel u sklopu iste na otoku Visu, a u Varaždinskoj županiji rekonstruiramo dvorac Opeka iz 17. stoljeća, koji je smješten u znamenitom arboretumu u Marčanu (Vinici).

Kako je Texo Molior uspio riješiti problem radne snage sveprisutan u građevinskom i turističkom sektoru?

Sukladno našoj dugoročnoj strategiji, ali i samome fluidnom organizacijskom modelu koji se na nju naslanja, ostali smo otvoreni za uspostavljanje radnog odnosa s kvalificiranim posloprimcima – bilo da su iz lokalnog bazena ili druge županije, bilo da su iz neke daleke zemlje. Zaprimili smo dostatan broj prijavnica kandidata s potrebnom stručnošću i odgovornim pristupom timskom radu, pa smo s najboljim kandidatima uspostavili radni odnos na, uvjereni smo, obostrano zadovoljstvo.

Kakvi su planovi tvrtke u godini koja je pred nama?

Osim optimalne prilagodbe u tržišnoj utakmici, ali i inovacijama u struci, s jedne strane planiramo nastaviti ulaganja u rast potencijala naših djelatnika, odnosno u njihovo individualno stjecanje viših razina kompetencija i, dakako, jasnog prepoznavanja vlastitog udjela u timskom radu i zasluga u ostvarivanju tvrtkinih kratkoročnih, srednjoročnih i dugoročnih planova, a s druge, potencijalnim naručiteljima – odgovorno i na temelju referenci – nastavljamo nuditi sveobuhvatnu uslugu, od razrade koncepta do vrhunski ostvarenog gotovog projekta. Prema nekim analizama, tržištu se postupno vraća ruj u obraze, pa smatram da ima razloga i za krotki optimizam.

26. travanj 2024 11:49