StoryEditorOCM
Turizam i gospodarstvoU OČEKIVANJU REVIZIJE PROJEKTA: Na potezu je Građevinski fakultet u Zagrebu

Dok promet u Bourbonu stoji, ispod njega izrasli temelji

Piše i snimio: Ahmet Kalajdžić
22. kolovoza 2019. - 12:51
Prošla su puna tri mjeseca otkako je gradska uprava Dubrovnika zabranila prometovanje Ulicom Josipa bana Jelačića. Zbog turističke sezone i smanjenja gradskih prometnica, posljedično su gužve u gradu još i veće. Jer, ukupno oko 27 tisuća vozila, koliko ih službeno trenutačno posjeduje DU- registraciju te dvije tisuće Uber- vozila pristiglih sa strane i vozila brojnih motoriziranih turista imaju znatno sužen prostor prometovanja.

Rezali pod pravim kutom

Uzrok svemu je loše vođena gradnja stambene zgrade ispod spomenute ulice koju Dubrovčani nazivaju i Bourbon street zbog brojnih kafića koji su svojedobno bili upravo u njoj. Zgrada je primjer "interpolacije u prostoru" i maksimalnog korištenja prostornih mogućnosti za gradnju. Autori projekta zgrade nazvane Gravosa Residences su Sarajlija, arh Dušan Jovanović i njegov ured Argentar te dubrovački arhitekt Dubravko Obuljen i ured Elabo i.n.d. Investitori su tvrtke u vlasništvu odvjetnika Olega Uskokovića i Josipa Pažina te poduzetnika Mata Bračića, Petra Luburića, Tibora Mladinića i braće Marija i Nina Slezaka. Braća su sinovi mostarskog građevinskog poduzetnika i vlasnika lanca kladionica Dinka Dike Slezaka.
Na to se međutim mnogi uopće nisu osvrtali sve dok gradnja nije krenula stranputicom zbog nepoštivanja dijela osnovnih postulata gradnje. Naime, iako su strahovali od potkopavanja ulice i brda unutar kojeg su, prema pričama starih sugrađana, mnoge pećine, na privođenje zapuštene parcele svrsi brojni su Dubrovčani većinom blagonaklono gledali. No, pripremajući teren za kopanje temelja, pikameri brdo nisu "rezali" kaskadno nego skoro pod pravim kutom. Dijelom su ulicu i potkopali. Strah od odrona je aktualiziran 9. svibnja kada je zbog građevinskih radova pukla vodovodna cijev u trupu kolnika. Tog kišnog svibnja je gradska uprava nakon puknuća cijevi i opasnosti od urušavanja ceste, zbog zaštite sigurnosti građana i imovine, zabranila promet Ulicom Josipa bana Jelačića. Trošak sanacije je prebačen na privatnog investitora, a poseban prometni režim trajat će do osiguranja uvjeta za normalno odvijanje prometa.

Krovni urbani đardin

Inače, objekt je zamišljen kao prva zgrada u Dubrovniku koja bi na krovu imala i tzv. urbani đardin. Bit će u razini kolnika Bourbon streeta, odakle će pješaci preko dvaju, a vozila preko jednog mosta, ulaziti na krov odnosno parking 20 metara iznad razine prizemlja. Iako su, prema gradskim čakulama problemi nastali zbog želje da se u podrumskom dijelu dobije i proda veći broj garažnih mjesta te kopanja čak 15 tisuća kubika zemlje više nego to predviđa projekt, stručnjak koji je zamolio anonimnost uvjerio nas je kako to nije istina te ustvrdio:
Ukopano desetine sidara
-Znam da se radi prema projektu. Nakon prijave gradske uprave Dubrovnika na gradilište su već dolazili inspektori Građevinske i Rudarske inspekcije, ali nisu našli ništa zbog čega bi se gradilište moralo zatvoriti. Grad je angažirao i Odjel za geotehniku Građevinskog fakulteta u Zagrebi kako bi ti dokazani stručnjaci revidirali i dali mišljenje na projekt zaštite građevinske jame, tako da će vjerojatno temeljem tog nalaza gradska uprava odlučiti što i kako dalje. Znam da će se maksimalno iskoristiti reljef terena te će se, nakon nasipanja dijela podrumskih zidova zemljom to učiniti s još dvije etaže, da bi zgrada od trećeg do šestog kata odnosno krova s južne strane imala tzv. zračni prostor prema Montovjerni.
Građani su negodovali i zbog sudbine secesijske ville Sandri koja je, iako zakonom zaštićena, postala otok usred gradilišta te joj prijeti potkopavanje temelja. Villa je vlasništvo obitelji Lukšić i tvrtke Excelsa nekretnine kojima valja vjerovati na riječ da će na ovoj zapuštenoj ljepotici radove uređenja početi još ove godine.
Inače, tijekom protekla tri mjeseca zatvorenog prometa građevinari splitske tvrtke A3 koji izvode radove, zabili su brojna sidra, odnosno desetine čeličnih šipki promjera oko 5 cm kako bi jače povezali trup ceste uz brdo.


 
Bez telefona i interneta

Bez telefona i interneta

Dok smo početkom tjedna fotografirali gradilište, jedan od građana se požalio kako još od petka 9. kolovoza dio stanara zgrada ispod Kineskog zida imaju problema s internetom, telefonom i kabelskom TV:
-Dolazili su iz Trelekoma i krpili kabel, ali problema s prijamom kvalitetnog signala ima i dalje. Kad će radovi konačno završiti da nam se život ponovno normalizira?
Odluka nakon revizije
GRAD DUBROVNIK: Odluka nakon revizije

Revizija projekta još nije gotova. Naručena je i izrađuje je Građevinski fakultet iz Zagreba. Dužinu šipki, način sanacije i komplementarnost projekta s pravilima struke utvrdit će Građevinski fakultet. Kada njihova revizija bude gotovo, onda ćemo moći razgovarati o daljnjim koracima - kratki je ali znakovit odgovor gradske uprave Dubrovnika.

26. travanj 2024 11:46