StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetSIGURNOST NA PRVOM MJESTU

Avioprijevoznici se bore za svakog putnika, nude se primamljive cijene letova. Na ove biste stvari ipak trebali posebno paziti za vrijeme pandemije

Piše slobodna dalmacija
25. ožujka 2021. - 17:47
Resnik, 110520. Nakon sto je 45 dana bila zatvorena za sve putnike, u zracnu luku Split jutros su sletjeli prvi putnici na letu Zagreb - Split.Ante Cizmic/Cropix

Iako su putovanja za većinu građana pala u neki sasvim drugi, ako ne i peti plan, avioprijevoznici bore se za svakog putnika. Šuškalo se i o poskupljenju cijena, ali to se nije dogodilo, dapače, u ponudi su zaista primamljive cijene putnih zrakoplovnih karata, piše Slobodna Dalmacija.

Iz Splita se, recimo, u travnju i svibnju, može letjeti po zaista povoljnim cijenama, već za 130 kuna možete do Marseillea, a 150 kuna doći će vas karta za njemački Dortmund. Svakodnevno se uvode i najavljuju i nove linije, recimo ona iz Pariza za Zadar, iz Splita za Krakow, a Turkish Airlines ima u planu u travnju povećati broj letova prema Zagrebu.

Nameće se pitanje tko će putovati, posebice uzmemo li u obzir nadolazeće covid-putovnice. Podsjetimo, Europska komisija usvojila je prijedlog koji definira kako bi trebala izgledati potvrda koja će olakšati putovanja po Europi.

Potvrda, dakle, neće biti preduvjet za slobodno kretanje, ali će olakšati cijelu stvar budući da bi trebala sadržavati podatke o tome je li putnik cijepljen protiv koronavirusa, ima li novi negativni PCR test, ili je prebolio virus i razvio antitijela.

No, moći ćete putovati i bez potvrde. U tom slučaju bit ćete podložni pravilima o samoizolaciji.

Budućnost je, dakle, poprilično neizvjesna, ipak, kako uvijek ima onih koji žele ili zbog poslovnih obaveza moraju putovati, evo i primamljivih ponuda, ali i savjeta koji će vam dobro doći.

Krenimo s travnjem. Dakle, povratna karta iz Splita za Dortmund u prodaji je za već 280 kuna. Do švicarskog Basela i nazad možete za 510 kuna, a želite li do Pariza cijena povratne karte je nešto viša od 900 kuna. Putovati u Rim možete za oko 1400 kuna, a iz Splita do Švedske ili Španjolske možete za nešto više od tisuću i sto kuna, kolika je cijena povratnog putovanja, ali letovi nisu direktni.

Trenutno su još povoljnija putovanja za svibanj. Evo cijena povratnih karata za putovanja iz Splita: 250 kuna za Marseille, 500 za Amsterdam, 538 Rim, 803 kune za Lisabon... Riječ je, dakako, o najpovoljnijim opcijama.

Što se savjeta tiče, svakako imajte na umu kako putne karte kupujete na vlastiti rizik. Pandemijska zbivanja malo tko može predvidjeti, a postoji i mogućnost da vam otkažu let. No, ako se to dogodi dva tjedna prije puta, kažu iskusni putnici, nećete imati većih problema.

Kako bi sve prošlo glatko, dobar savjet svakako je i ovaj: iako je nešto skuplje, zrakoplovne karte kupujte direktno od avioprijevoznika jer ćete se tako lakše dogovoriti u slučaju nepredvidivih okolnosti i otkazivanja. Naknadna potraživanja od agencija uglavnom su kompliciranija.

Što se PCR testa tiče, na putovanjima je postao nezaobilazan suputnik. Cijena se u Hrvatskoj trenutno kreće oko 400 kuna, 450 ako želite da bude na engleskom jeziku, iako to nije uvijek nužno. Putujete li, recimo, u Tursku, cijena je od 200 do 250 kuna.

Dobra je zrakoplovna povezanost hrvatskih gradova. Cijena povoljnijih letova na relaciji Split - Zagreb, dakle u jednom smjeru, iznosi nešto više od 340 kuna u travnju i svibnju.

Kakvo je stanje u domaćem zrakoplovnom prijevozu, pitali smo našu prijevozničku kompaniju Croatia Airlines. Kazali su nam kako je potražnja za uslugama zračnog prijevoza drastično pala zbog pandemije koronavirusa tako da tvrtka, sukladno aktualnoj tržišnoj potražnji, obavlja reducirani broj letova u odnosu na redovite okolnosti.

- Najviše se bilježe transferni putnici, koje kompanija prevozi iz Hrvatske u najvažnija europska prometna čvorišta Star Alliancea, ponajprije u Frankfurt, gdje putnici imaju povoljne mogućnosti vezanih letova do njihovih krajnjih odredišta diljem svijeta. Trenutno zrakoplovi Croatia Airlinesa lete iz Zagreba u 11 europskih odredišta - Amsterdama, Beča, Bruxellesa, Frankfurta, Kopenhagena, Londona, Pariza, Rima, Sarajeva, Skoplja i Züricha, te iz Splita u Frankfurt, München i Rim.

U domaćem redovitom prometu glavni grad Zagreb povezan je sa Splitom, Dubrovnikom, Zadrom i Pulom. Planirani red letenja podložan je ad hoc promjenama, ovisno o razvoju epidemiološke situacije u Hrvatskoj i svijetu, odnosno ograničenjima i pravilima pojedinih država u vezi s protokom putnika - kažu iz Croatia Airlinesa.

Sigurnost letenja im je, očekivano, prioritet poslovanja. Od početka epidemiološke krize, kažu, poduzimaju sve što je potrebno kako bi se zdravstvena sigurnost putnika i članova posade zrakoplova zadržala na najvišoj mogućoj razini. Sve mjere zaštite u potpunosti su usklađene s odlukama i preporukama javnozdravstvenih tijela i zrakoplovnih vlasti.

- Vrijedi istaknuti kako smo u veljači dobili Nacionalnu oznaku sigurnosnih protokola u turizmu i ugostiteljstvu "Safe stay in Croatia", kojom se putnicima jamči da je tvrtka usvojila nacionalne i svjetske standarde zdravstvene i higijenske zaštite, te siguran let do željenog odredišta. Oznaku dodjeljuje Ministarstvo turizma i sporta RH i nadzire njezinu primjenu, a protokoli su usklađeni s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Svjetskog vijeća za putovanja i turizam - pojašnjavaju.

Pojasnili su nam i obveze putnika na njihovim letovima. Dakle, obvezno je korištenje zaštitnih maski ili pokrivala za lice i to tijekom cijelog boravka u putničkoj kabini zrakoplova. Straha nema jer su članovi kabinske posade opremljeni odgovarajućim zaštitnim sredstvima, zrakoplovi se svakodnevno dezinficiraju, provode se pojačane higijenske mjere.

- Treba naglasiti i da su zrakoplovi opremljeni visokokvalitetnim filterima za pročišćavanje zraka u putničkoj kabini, koji se uz konstantan protok dovodi iz atmosfere, a zrak u putničkom prostoru cirkulira vertikalno. Ukrcavanje i iskrcavanje putnika obavlja se u manjim skupinama, a raspored sjedenja putnika planira se tako da se ostavlja maksimalni mogući razmak između putnika.

Pritom treba naglasiti da nije izdana niti jedna preporuka javnozdravstvenih tijela Republike Hrvatske o ograničavanju kapaciteta zrakoplova, a takva ograničenja nisu propisala ni međunarodna regulatorna tijela (Međunarodna udruga za zračni promet IATA, Europska agencija za sigurnost zračnog prometa EASA) - otkrivaju i kakvo je stanje što se cijena tiče.

- U redovitom domaćem prometu tvrtka je zadržala iste tarife kao što je bilo i prije epidemiološke krize. U sklopu tarifne politike nudi se 15 posto popusta osobama starijima od 65 godina i osobama do navršenih 25 godina, tako da navedene kategorije građana mogu kupiti povoljnije zrakoplovne karte u odnosu na druge građane. Tarife za međunarodna odredišta većinom nisu mijenjane, ali postoje izuzeci gdje su naše tarife mijenjane, dakle snižene ili povećane pod utjecajem konkurencije - pojašnjavaju iz Croatia Airlinesa, piše Slobodna Dalmacija.

27. travanj 2024 01:26