ZabavaDUBROVAČKI STUDENT ORSAT SPAJIĆ, TRENUTNO NA STUDIJU U ŠPANJOLSKOJ U PROGRAMU ERASMUS PLUS I PUTOPIS IZ ARAPSKOGA SVIJETA

UMJESTO KUĆICA NA STRADUNU, PRAZNICI U MAROKU Izlazak sunca na dinama - neopisivo!

Piše Orsat Spajić
16. siječnja 2019. - 23:00
Kao jedan od mnogih zaljubljenika u arapski svijet često sam razmišljao koji kutak posjetiti. Kairo, Bagdad, Sana trenutno su malo teža misija što zbog cijene leta što zbog geopolitike i ratova. Tražeći najjeftinije avionske karte imao sam sreće pronaći jeftini let za Maroko koji je omogućio moju sljedeću avanturu. Novi svijet, nova kultura novi kulturni šok - sve to nudi Maroko. Relativno jeftina destinacija baš za studentski džep. Na svom putu imao sam priliku posjetiti Marrakech, Essaoiru, Fez, Chafchouen, Tanger te bi svakako ponajviše izdvojio pustinju Merzougu u blizini alžirske granice. Koliko god se pričalo da je Maroko jeftin stvarno se treba malo potruditi za naći super jeftina mjesta. Najbolji način je gledati gdje lokalci jedu i znati koju riječ arapskog. Cijene naravno ne pišu ili pišu ali ih je teško pročitati to jest prevesti, pa se lako može dogoditi da nešto preplatite tri ili četiri puta. Šetajući labirintom medine Feza naletjeli smo na jedan mali kutak gdje su obitavali uglavnom lokalci.

Rollercoster u Sahari

Cijena obroka prava sitnica 4 kune. Hrana je bila toliko dobra da sam popodne to mjesto tražio nekih dobrih dva sata a siguran sam da će mi i sutra trebati isto toliko... Za sve one koji se nađu u Tangeru preporuka restoran-tapas bar Rubis. Arhaični ambijent, živa muzika, uglavnom lokalci, a uz piće dobijete dva tapasa gratis navodno jedan više nego u Granadi.. Preporučam izlet u pustinju oko Merzouga, grada u pustinji u blizini alžirske granice, gdje su najljepše pješčane dine. Tamo smo se okušali i u jahanju na devama. Ipak, nakon neudobnih deva odlučili smo se za povratak u civilizaciju džipom. U kampu nam je navečer prišao jedan Berber i ponudio opciju umjesto ranog dizanja u 5 ujutro i povratka u civilizaciju s devama i smrzavanja po još uvijek hladnoj noći da ostanemo u kampu i svjedočimo izlasku sunca s dine poviše kampa i iza idemo s njim džipom za nešto manje od 10 eura. Nakon buđenja nešto prije 7 ujutro i mukotrpnog uspinjanja po dini od nekih 150 metara za koje je trebalo nešto više od pola sata uspjeli smo stići na vrh tik pred svitanje. Na vrhu mrzli, hladan vjetar ali pogled - neopisiv. Sunce se rađa, mjesec zalazi. Nakon nekih 45 minuta uživanja u pogledu došlo je vrijeme za povratak u kamp. Trk sa strme dine svakako je jedna od najzabavnijih stvari i nažalost traje prekratko. Svega dvije minute super brzog silaženja u usporedbi s
pola sata uspinjanja.

Po ure gore, dvije minute dole

Nakon svitanja i povratka u kamp očekivali smo našeg vozača koji je kasnio nekih dobrih sat vremena. Čuvši zvuk motora od auta obradovali su se mnogi ali ugledavši samo jedan džip odmah je krenula borba za njegov krov. Sedmero ljudi na krov i šestero unutra i rollercoster po dinama je mogao početi. Ovo je svakako jedno od najljepših jutara, a dan je tek počeo...
Umjesto rano ujutro tek kasno popodne dosegnuh iberijski poluotok. Nemilosrdni vjetar prvo je preusmjerio sve putove u Algeciras. Umjesto polaska iz Tangera bila je utrka za Ksar Sghir. Surferski raj Tarifa napokon osvojen u popodnevnim satima. Šum mora, vihor vjetra te prostrana plaža prava su formula za odmorit dušu i to sve nudi mala Tarifa. Tarifa koja se nalazi na rubovima svjetova ovog puta Sjevera(Zapada) i Juga(Istoka), Afrike i Evrope. Toliko za ponudit', toliko za dat', jedino što traži je prisutnost tvoju...
Malo muke, puno uživanja
Nakon buđenja nešto prije 7 ujutro i mukotrpnog uspinjanja po dini od nekih 150 metara za koje je trebalo nešto više od pola sata, uspjeli smo stići na vrh tik pred svitanje. Na vrhu mrzli, hladan vjetar ali pogled - neopisiv. Sunce se rađa, mjesec zalazi. Nakon nekih 45 minuta uživanja u pogledu došlo je vrijeme za povratak u kamp. Trk sa strme dine svakako je jedna od najzabavnijih stvari i nažalost traje prekratko. Svega dvije minute super brzog silaženja u usporedbi s