StoryEditorOCM
ZabavaPROMO - EURODAUS

DUBROVAČKIM ULICAMA Testirali smo novi Volkaswagen Polo, pročitajte kako nam je bilo

Piše Mark Thomas
Foto: Željko Tutnjević
14. prosinca 2017. - 12:25

Naravno da je prva stvar koju sam napravio kad sam sjeo u sjajni novi Volkswagen Polo bila provjera elektroničkog prikaza na ploči s instrumentima. Sve je bilo tiho dok nisam okrenuo ključ, a onda je cijela ploča bljesnula kao božićno drvce. "Ah, to je super", rekao sam pritišćući sve gumbove koje sam uspio vidjeti. Imao je taj novi miris automobila i cijeli niz elektroničkih pogodnosti. Bili su to moji prvi koraci u testiranju najnovije generacije omiljenog malog njemačkog ljubimca zahvaljujući Euro Daus-u. Ne, malo je pogrešna riječ, prvo što sam pomislio pri pogledu na najnoviji Polo bilo je: "Jeste li sigurni da ovo nije Golf?"

A kako je unutrašnjost stvarno prostrana, ima dosta prostora za noge i relativno veliki prtljažnik. Osjećao sam se kao u pravom obiteljskom automobilu. Elegantan i trendi dizajn s širokim rasponom gumba i elektroničkih naprava. Volkswagen već 42 godine proizvodi Polo i prodao je više od 14 milijuna automobila u to vrijeme. Dakle, mogli bismo reći da su imali dosta prakse u ispravljanju pogrešaka i čini se da su upravo to napravili s ovim najnovijim modelom. Nije previše malen da se s obitelji uputite u Zagreb, a ni prevelik za uska parkirališta u Dubrovniku, taman!

Šesti po redu Polo je postao značajno veći od svog prethodnika. Tako nudi više prostora - za pet osoba - kao i značajno povećani prtljažnik - s 280 na 351 litarsku obujmu. Šesta generacija Pola je gotovo poput velikog brata pet prethodnih modela. "Sportskiji, veći, umreženiji, individualniji" pročitao sam u brošuri i nije bilo pogrešno, a i prvi je Polo ikada s tzv. Active Info Display. Povežite svoj smartphone i slušajte omiljene melodije kao da je mobilni centar za zabavu na dohvat ruke dok ste u pokretu. A ako ste zabrinuti zbog toga što vam nestaje baterije na mobitelu, nemojte. Postoje dva USB priključka između prednjih sjedala tako da se možete i povezati na Google karte s Bluetoothom i bezbrižno doći do cilja pet minuta ranije.

Dakle, krenuo sam žestoko. Glatko i čvrsto kao što biste očekivali njemački izgrađeni i dizajnirani automobil, ali sa snažnim (i brzim) izgledom koji je više talijanski. Ima sve što očekujete od suvremenog automobila, ABS, pomoć pri parkiranju, klima uređaje, LED svjetla i neočekivanu, tzv. 'Stop and Start' tehnologiju. To u osnovi znači kad se zaustavite na semaforu, automobil prepoznaje da se ne kreće i isključuje se. Ideja je da ćete uštedjeti na gorivu kao i smanjiti CO2 emisije. Sve je bilo super, osim što nisam bio svjestan da je automobil imao i ovu funkciju pa sam pretpostavio da sam učinio nešto loše kad se auto automatski ugasio. Model pod mojom kontrolom bio je 1.0-litarski sa nevjerojatnim 95 KS zahvaljujući turbo motoru.

Znači li to da će Polo biti žedan kao deva nakon šetnje u pustinji, ne! Nevjerojatno ovaj novi Polo troši samo 5,6 – 3,8 litara/100 km u gradskoj vožnji. A individualnost dolazi sa svih strana. Četiri verzije opreme čine osnovicu nove konfiguracije Pola: "Trendline", "Comfortline", "Highline" i "Beats" (između ostalog sa zvukovnim sustavom snage 300 W). Novi je Polo prvi model na bazi nove Volkswagenove tržišne strategije: Mi budućnost pretvaramo u stvarnost. Pritom su timovi za razvoj i dizajn novog Pola slijedili četiri inovativna polja tržišnih strategija: "Automatizirana vožnja", "Intuitivno korištenje", "Povezanost" i "Pametna održivost".

A u slučaju kada pješak neočekivano zakorači na kolnik tada kao vozač automobila morate brzo reagirati. U tome vas podržava serijski sustav za prepoznavanje pješaka.

U početku sustav munjevitom brzinom prepoznaje situaciju. Potom vas odmah upozorava zvučnim i vizualnim signalom. Ako tada ne pritisnete papučicu kočnice, trzaj kočnice će vas upozoriti na kritični razmak. Istodobno se priprema potencijalno puno kočenje tako da će vam maksimalna sila kočenja biti odmah na raspolaganju. Ako nakon toga još uvijek niste zakočili, sustav će provesti automatsko kočenje u nuždi. Na taj se način u idealnom slučaju može izbjeći sudar ili barem umanjiti njegova težina. Sustav za prepoznavanje pješaka je proširenje serijski ugrađenog sustava nadzora okoline "Front Assist" s City funkcijom kočenja u nuždi.

Budućnost zasigurno izgleda sjajno za najnovijeg člana obitelji Volkswagen.

Više na: http://www.eurodaus.hr/

27. travanj 2024 13:27