Ako prijedlog (očekivano) bude usvojen, međunarodni aerodrom na predjelu Prpuša napokon bi postao dio službenih planova, i to gotovo dva desetljeća nakon prvih ideja i inicijativa vezanih uz taj projekt.
Planirano je da bi buduća zračna luka, čija se vrijednost procjenjuje na 200 milijuna eura, imala uzletno-sletnu stazu dugu 3500 metara koja bi mogla primati većinu zrakoplova na redovnim i čarterskim linijama poput airbuseva i ATR-ova.
Aerodrom s putničkim terminalom i drugim pratećim objektima zauzimao bi 568 hektara, a gradio bi se na parcelama koje su većinom u vlasništvu Hrvatskih šuma.
U prijedlogu za uvrštenje šestanovačke zračne luke u županijski prostorni plan tvrdi se kako je “izgradnja objekta neophodna zbog prijema velikih zrakoplova na interkontinentalnim letovima koje postojeća Zračna luka Split-Kaštela ne može primati, ali ni većina aerodroma na širem području”.
Podrška niza općina
Ta bi nova zračna luka lako primala airbusove iz Amerike ili, primjerice, Australije koji bi slijetali na dalmatinsko područje. Stoga je sasvim očito kako bi taj projekt ozbiljno konkurirao Resniku, među ostalim i zbog neposredne blizine čvora na autocesti prema Splitu, Dubrovniku i Zagrebu.
Time bi se ostvarila davna inicijativa Živka Trogrlića, bivšeg načelnika Općine Šestanovac, koji je još 1994. godine političarima i poduzetnicima ukazivao na priliku koja se nudi na Prpuši.
- Još 1996. godine IGH je po narudžbi Županije izradio projektnu studiju “Zračna luka Šestanovac - Makarska rivijera”.
Ideju su tada podržale vlasti u Makarskoj, Omišu, Zagvozdu, Vrgorcu, Podgori, Gradcu, Pločama te u susjednim općinama u BiH.
- Tijekom proteklih godina za projekt su se zanimali i potencijalni inozemni ulagači, ali nitko nije mogao ozbiljnije krenuti u posao, jer zračna luka nije bila uvrštena u županijski prostorni plan - ističe Trogrlić.
Najveći interes za izgradnju aerodroma kod Šestanovca pokazali su američki vlasnici zračne luke Gatwick kod Londona, jedne od najvećih europskih destinacija za niskotarifne kompanije.
Njihovo zanimanje za ulaganje u zračnu luku za naš je list otkrio poduzetnik Slobodan Ljubičić, koji je ustvrdio da je “lokacija kod Šestanovca idealna za brojne redovne i čarterske linije koje bi izravno povezivale Dalmaciju s europskim i prekooceanskim središtima, čime bi se značajno produljila sezona na širem splitskom i makarskom području, ali i u susjednoj Hercegovini, posebice u Međugorju”.
Struka protiv: Resnik je dostatan još 30 godinaUnatoč svim spomenutim argumentima za izgradnju zračne luke na Prpuši, dio stručnjaka skloniji je razvijanju postojećeg aerodroma u Resniku. Tako dr. Stanislav Pavlin sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti ističe da Split i okolica neće trebati novu zračnu luku sve do 2040. godine, odnosno do kada će na površini od 200 hektara aerodrom u Resniku moći primiti četiri milijuna putnika godišnje. - Nisam posve siguran je li Prpuša prava lokacija za novu zračnu luku, jer bi izgradnja piste mogla biti vrlo skupa zbog neravnog terena koji traži dosta iskopa i nasipa - naglašava dr. Pavlin. |
Vrijednost200 milijuna eura procijenjena je vrijednost nove zračne luke 3500 metara imala bi uzletno-sletna staza na Prpuši |