Opis |
Prema riječima dipl. ing. Mate Perišića, direktora “Plovputa”, zbog zastarjelosti postojećeg uređaja, pretenciozno nazvanog “žičara”, u “Plovputu” su odlučili vlastitim sredstvima, sa 450 tisuća kuna, financirati radove koje izvode šestorica djelatnika karlovačke tvrtke “Energoremont”, izabrane kao najpovoljnije na javnome nadmetanju.
‘Žičara’ gotova idućeg tjedna
Uređaj se sastoji od jedne konstrukcije koja gore drži elektromotor i sajle (čelično uže) koja je dolje učvršćena kolpo mortom za morsko dno.
Kada dođe brod s potrošnim materijalom, hranom, gorivom ili prtljagom turista, sve se prekrcava u košaru, specijalno projektiranu za tu namjenu, koja preko sajle putuje do svjetionika.
Može i čovjek stati u nju, ako ima petlje, jer svjetionik se nalazi na visini od 90 metara, što je dosta visoko. I dok radnici “Energoremonta” izvode radove ispred svjetionika, posada broda “Svjetionik” s roniocima ima zadaću učvrstiti sajlu za dno kolpo mortima.
Od 1875. godineSvjetionik Palagruža izgrađen je 1875. na istoimenom otoku, smještenom u sredini Jadranskog mora, između talijanske i hrvatske obale 68 NM južno od Splita i 26NM južno od otoka Lastova. To je najudaljeniji hrvatski otok iznimne ljepote i bogate povijesti, dug je 1400, širok 300 i visok 90 metara.Prostrana zgrada posjeduje dva četverokrevetna apartmana, a na svjetioniku tijekom cijele godine stalno u smjenama žive po dva svjetioničara. |