StoryEditorOCM
DalmacijaTEK ŠTO JE POČELO

Zbog loših makedonskih varova, na mostu za Čiovo radi i 'Đuro Đaković'

Piše PSD.
23. prosinca 2015. - 19:34

Tek što su se zahuktali radovi na mostu za Čiovo, pojavili su se i prvi problemi. Nadzorni inženjer iz IGH, tvrtke koja je dobila posao na nadzoru gradnje, utvrdio je nedostatke na čeličnoj konstrukciji mosta, a koju, kao kooperant "Viadukta", glavnog izvođača radova, izvodi makedonska kompanija "Iskra" iz Kumanova.

Ti nedostaci odnose se na varenje dijelova konstrukcije. Nadzorni inženjer utvrdio je manjkavosti u varovima, koje bi se uskoro trebale i ukloniti. Kako nam je rekla Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta, rok za uklanjanje nedostataka je 28. prosinca, pa će se tada znati što i kako dalje ako se i na ponovnom pregledu utvrde nedostaci.

U svakom slučaju, Hrvatske ceste ne očekuju da bi moglo doći do značajnijeg probijanja rokova, što bi se moglo negativno odraziti na financiranje mosta koji s 80 posto plaća Europska unija. Jednako su medijima odgovorili i iz "Viadukta", čiji je predsjednik Uprave Joško Mikulić poručio kako će nedostaci biti uklonjeni na vrijeme, te da će prvi dio konstrukcije biti isporučen sredinom sljedećeg mjeseca. No, da su u "Viaduktu" možda malo precijenili sposobnosti makedonske tvrtke, pokazuje i objavljeni podatak kako su već dobar dio poslova na konstrukciji pokretnog dijela mosta prebacili u hrvatski "Đuro Đaković".

To opet cijelu priču vraća na sam natječaj i dodjelu posla "Viaduktu" i partnerima iako nisu ponudili financijski najpovoljniju ponudu. Najjeftiniju ponudu, nešto manje od 20 milijuna kuna jeftiniju od "Viaduktove", bio je predao "Brodosplit", a jeftiniji su od "Viadukta" još bili i "Integral" iz BiH, te zajedno "Strabag" i "Skladgradnja".

Sve su ponude, osim "Viaduktove", bile odbačene zbog nepravilno ispunjene dokumentacije, odnosno zato što su ostale tvrtke iskazale jedinstvenu cijenu mehanizma za pokretanje mosta, a ne cijenu po pojedinim dijelovima. No, zanimljivo je da su se "Strabag" i "Skladgradnja" u žalbi pozivali i na to da "Viadukt" na natječaju nije dokazao pravnu i poslovnu sposobnost svojega kooperanta "Iskre".

Tvrdili su da za "Iskru" nije dostavljeno odgovarajuće ovlaštenje od strane našeg Ministarstva graditeljstva za obavljanje djelatnosti građenja u Republici Hrvatskoj. Komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je taj žalbeni navod uz obrazloženje kako će cjelokupni radovi na čeličnoj konstrukciji biti zapravo obavljeni u Makedoniji, pa su kao dovoljan dokaz sposobnosti prihvaćene licencije za projektiranje i izvođenje radova od nadležnog ministarstva Republike Makedonije.

Prema sklopljenom ugovoru, makedonska tvrtka zadužena je za nabavu čeličnih limova, antikorozivnu zaštitu, njihovo rezanje i varenje konstrukcije koja bi u dijelovima trebala biti isporučena na gradilište.

Nakon što je u ponovljenom postupku odabira prije godinu dana opet izabran "Viadukt", ponovljene žalbe su odbijene. Nakon toga, "Skladgradnja" je pokrenula i postupak pred Upravnim sudom tražeći privremenu mjeru zabrane radova, no taj su zahtjev, kao i samu žalbu, povukli prije nego što je sud stigao o svemu odlučiti.

marijo kavain

546 metara - dužina mosta

1,8 kilometara - pristupne ceste

25 metara - širina plovnog puta nakon podizanja mosta

Vrijednost 162 milijuna kuna

Ugovorena vrijednost radova s "Viaduktom" je 161,9 milijuna kuna, a 80 posto financira se iz fondova Europske unije. Za most za Čiovo relativno je brzo odobreno financiranje, uz pohvale EK-a na račun pripremljenosti projekta. Osim samog mosta, projekt obuhvaća i pristupne ceste mostu, kako s čiovske, tako i s trogirske strane.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2024 12:56