Riječ je, naime, o 14-godišnjem učeniku koji je s roditeljima do prije godinu i pol živio u Njemačkoj. Tamo je završio sedam razreda osnovne škole i kada se obitelj vratila u Hrvatsku, dijete su htjeli upisati u osmi razred škole u Strožancu.
Kako je učenik bio potpuno izgubljen u novoj sredini i bez prijatelja, nije znao hrvatski jezik, dijagnosticirana mu je i disleksija, a pojavili su se i problemi u ponašanju, roditelji su nakon mjesec dana zamolili ravnateljicu da ga vrate u sedmi razred.
- Dijete nije bilo niti za peti, a kamoli za osmi razred, pa smo udovoljili molbi roditelja. Naša pedagoška služba kontaktirala je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i oni nam nisu rekli da bi to bilo išta protuzakonito. Jer učenik nije evidentiran u sustavu, odnosno, kolokvijalno rečeno, on je bio gost u našoj školi - kaže Jakov Juretić, tajnik škole.
Čitavu tu godinu dijete je pohađalo dopunsku nastavu, dva puta tjedno logopedica ga je učila govoriti i pisati, ali on jednostavno nije bio sposoban usvojiti gradivo. Problem je bio i zbog nekih predmeta koji su potpuno drugačije organizirani kod nas i u Njemačkoj. Zato nije ni čudno da je učenik na kraju godine sakupio sedam jedinica iz svih bitnijih predmeta.
- Možda smo mi pogriješili što smo zamolili nastavnike da upisuju ocjene. Naš sin sada nevjerojatno napreduje. Da na kraju i ne prođe osmi razred, to neće biti ništa strašno jer će iduće godine biti puno bolji i skupiti bolje ocjene za upis u srednju školu - uvjeren je otac djeteta, direktor jedne informatičke tvrtke iz Splita.
(JL)