Prema tvrdnjama prometnih i gospodarskih stručnjaka brza cesta je, s obzirom na izgradnju Dalmatine do Ravče, već trebala biti u visokom stupnju izgradnje |
Piše BRACO ĆOSIĆ/EPEHA |
Hrvatske ceste, kako prenose neki mediji, raspisale su natječaj za izgradnju brze ceste od graničnog prijelaza Vinjani Donji u Imotskom do Basta s južne strane Biokova, u Makarskom primorju. Dakako, ta prometnica ići će do čvorišta autoceste u Zagvozdu, te Tunelom “Sveti Ilija” i izlaziti na Jadransku magistralu kod Promajne.
Zapravo, taj natječaj, svakako je povijesni čin za cijelu Imotsku krajinu, ali i veliki dio susjedne Bosne i Hercegovine. Pa iako je prema tvrdnjama prometnih, ali i gospodarskih stručnjaka ona već trebala biti u visokoj fazi izgradnje iz prostog razloga što će autocesta do Ravče, a samim time i čvorište Zagvozd gdje će se Imoćani i Hercegovci ukrcavati na autocestu, biti gotova do kraja listopada ove godine, tek je za nju raspisan natječaj.
A bez te ceste Imotski i njemu pripadajuće općine Zmijavci, Lokvičići, Runovići, Podbablje, Proložac, ali i veliki dio zapadne Hercegovine, u potpunoj je prometnoj blokadi. Kada se k tome uzme u obzir da se ne zna kada će biti gotova obnova državne prometnice D-60, onda je izvjesno da će biti itekakvih gužvi na Imotskim prometnicama.
Jedino, ako se nova prometnica ne ukaže do listopada. No, to je nemoguće jer će, kako doznajemo, onda imati itekakve gabarite koji će uključivati nekoliko tunela, viadukata, obnovu ili izgradnju novog mosta preko rijeke Vrljike, te niz drugih popratnih sadržaja.
Njezin je profil za sada nepoznat, jer iz Hrvatskih cesta o tome šute, ali neki čelnici imotske lokalne samouprave, koji su imali privilegij nešto više doznati o toj prometnici u Hrvatskim cestama, tvrde da bi bila s četiri trake.
Dva tunela na području općine Podbablje kod zaseoka Trutini i Šućuri, nekoliko nadvožnjaka, prolaz kroz zaselak Gudelji u Poljicima, potom preko Golog brda, pokraj čvorišta autoceste Zagvozd i dalje prema Rastovcu i Tunelu “Sveti Ilija”, samo su neke od vrlo zahtjevnih infrastrukturalnih sadržaja te prometnice.
Od Vinjana Donjih prometnica bi išla dijelom Imotskog polja, najvjerojatnije bi rijeku Vrljiku premošćivala na Kamenmostu preko novog mosta, te se preko Perića brijega i Hršćevana uspinjala prema Golom brdu.
Gdje je stigla realizacija te prometnice, koja za Imotski znači život, vidljivo je tek samim raspisivanjem natječaja. Očito da će Imotski i veliki dio zapadne Hercegovine zasigurno biti odsječeni ponajprije od autoceste. Za koliko vremena, ni to nitko ne zna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....