Stoga je u novom Prostornom planu Splitsko-dalmatinske županije cijeli dio posvećen izgradnji lokalnih prometnica.Poseban prioritet daje se završetku izgradnje brze ceste Trogir – Solin – Stobreč – Omiš – Dupci. O tome koliko ta cesta znači mještanima, ali i brojnim putnicima, pisalo se već mnogo puta, no inicijative se godinama nisu makle s mjesta. Tek su prije nekoliko mjeseci napravljeni krupniji koraci.
Boban: Nadvožnjak se stalno ostavlja za sljedeće godine
Izgradnja ove ceste mnogo će značiti Solinu, kaže solinski gradonačelnik Blaženko Boban.– Moram napomenuti da je solinska Širina najopterećenije čvorište i šire od naše županije, a, na žalost, do sada nismo imali sluha od odgovornih. Hrvatske ceste imale su plan nadvožnjaka, no stalno se ostavljao za sljedeće godine. Ovo prometno rješenje potrebno je urediti i prije izgradnje tunela Vučevica što će dodatno opteretiti Širinu – smatra Boban.
Grad Solin dat će podršku ovome, a izgradnjom brze ceste zalagat će se za zabranu kamionskog prometa kroz Solin.
Na ovu cestu nadovezuju se spojna cesta Čvor Dračevac (D1) – čvor TTTS i spojna cesta Dugi Rat – Naklice, te spojne ceste s čvorova Grljevac, Podstrana, Jesenice, Dugi Rat, Omiš i Ravnice do postojećih državnih cesta.
U planu je i brza cesta Dugopolje – Dicmo – Sinj – Vrlika, s obilaznicom Dicma, zapadnom obilaznicom Sinja, obilaznicom Hrvaca i obilaznicom Vrlike. Na ovu cestu već godinama čekaju stanovnici Cetinske krajine koji opravdano smatraju kako je Sinj na ovaj način potpuno prometno izoliran.
Plan je, uz to, predvidio i izgradnju tunela kroz Kozjak i spoja na autocestu u Vučevici, zatim spojne ceste od Makarske preko Gornjih Igrana do novoplaniranog čvora Rašćane na autocesti te nastavak ovog pravca prema Slivnu i graničnom prijelazu Sebišna.
Ulaganja u otoke i Zagoru
Također je planirana trasa nove spojne ceste od čvora Ravča prema Drveniku, s tunelom duljine veće od četiri kilometra.U kategoriji državnih cesta tu su još i cesta od Pantane prema Trogiru, s rekonstrukcijom križanja Pantana, zatim cesta od čvora Prgomet na autocesti do Planog, cesta od čvora Bisko na autocesti prema Kamenskom, cesta od čvora Klis Grlo na državnoj cesti D1 tunelom “Kočinje brdo” prema Gizdavcu, cesta od čvora Vučevica na autocesti preko Gizdavca i Muća prema Sinju te cesta od čvora Zagvozd na autocesti preko Imotskog i Vinjana do granice s Bosnom i Hercegovinom.
Uz već prije planirane obilaznice većih mjesta, novost u ovom planu su obilaznice Makarske – Tučepa – Podgore, zatim obilaznica Bobovišća – Ložišća, obilaznica Sutivana, obilaznica Grohota, obilaznica Gornjeg Sela na otoku Šolti i obilaznica Milne na otoku Braču. Jedna od većih otočnih investicija bit će nova županijska cesta koja će povezivati Pučišća i Povlja.
Također se ističe potreba za što hitnijom rekonstrukcijom ceste od Jelse do Sućurja, glavne hvarske cestovne okosnice koja je u vrlo lošem stanju, a radovi na jednom dijelu ceste su već u tijeku.
U cilju kvalitetnijeg graničnog prometa, uz već postojeće granične prijelaze, predviđeni su novi granični prijelazi Sebišna, Drinovačko brdo, Studenci i Bili brig (Vaganj).
U sljedećem nastavku:
S Prpuše poletite u Frankfurt
Foto: Nikola Vilić/CROPIX
Iz Makarske žičarom na BiokovoDugo godina govori se i o žičari koja bi iz Makarske vodila posjetitelje do biokovskog vrha Vošac, jednog od najljepših vrhova i vidikovaca na Jadranu. Nekadašnja vojna promatračnica, a danas omiljeno izletište Makarana i njihovih gostiju, dobila je zeleno svjetlo za izgradnju, a strogi uvjeti zaštite prirode planiraju se Prostornim planom područja posebnog obilježlja Parka prirode Biokovo. |
Feratom od Splita preko Aržana i Tomislavgrada sve do - ZeniceDugo zapostavljeni željeznički promet kao prioritete u svom razvoju ima modernizaciju ličkog pravca, modernizaciju i izgradnju željezničkog čvora Split – Kopilica, izgradnju obalne Jadranske željezničke pruge i planiranje novog željezničkog pravca prema Bosni i Hercegovini u smjeru Split – Aržano – Tomislavgrad – Zenica. |