Tunel “Sveti Ilija” kroz Biokovo, dug 4249 metara, izvrsno je građevinsko i prometno rješenje u povezivanju Zabiokovlja s Makarskim primorjem, a opremljen je najsuvremenijim uređajima. Zaključili su to stručnjaci okupljeni oko Udruge inženjera prometa AMAC FSC − Ogranak Split nakon posjeta tunelu.
Sigurnost tunela jamči vrhunska oprema, ali i ljudi koji se tijekom 24 sata brinu o svakom detalju. U Centru za upravljanje i nadzor prometa su Tiho Burazin, voditelj održavanja tunela, operateri Mario Jonjić i Joško Laušić, te Josip Mostovac, voditelj grupe za nadzor i upravljanje prometom u HAC ONC-u. Burazin je iznio podatke koji potvrđuju da je tunel već opravdao svoju izgradnju.
− Od otvaranja 8. srpnja, kroz tunel “Sveti Ilija” do sada je prošlo više od 40.000 vozila, a najprometnija je bila zadnja subota, kad je prošlo 9200 vozila.
Ne mislite na svoja vozila!
Tunel je opremljen s čak 90 fiksnih i pet rotirajućih kamera, koje prikazuju situacije na 16 monitora.
− Nakon što naši operateri preko kamera uoče moguću incidentnu situaciju, tunel se odmah zatvara, hitno izlaze vatrogasci i ophodari, a putnici moraju napustiti tunel u četiri minute − kaže Lazo Mandić iz Sektora održavanja HAC ONC-a.
Uvijek treba upozoriti ljude, kaže Mandić, da u slučaju bilo kakve incidentne situacije, požara ili sudara, ne misle na automobil, nego da krenu prema izlazu do servisne cijevi.
Sve ovo stručnjaci iz Udruge prometnih inženjera imali su prilike vidjeti prolazeći kroz servisnu ili evakuacijsku cijev. Njezina opremljenost i rasvjeta najbolje dokazuju da je riječ o najsigurnijem izlazu. Iz tunela do servisne cijevi vodi 17 prolaza za pješake i vozila.
Inače, stalno dežuraju 22 vatrogasca u smjenama. Važan su dio opreme detektori za dim, a uz to su postavljena čak 22 ventilatora snage 26 kilovata. Osim toga, u glavnoj su tunelskoj cijevi ugibališta za vozila u kvaru, vatrogasni aparati, natpisi za izlaz u slučaju opasnosti...
Treperavi znak
Na ograničenje brzine upozorava svjetleći znak 80, koji u slučaju prekoračenja brzine odmah zatreperi. Jozo Šitum, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa, zato još jednom podsjeća na prometna pravila.
− Vozači moraju poštovati ograničenje brzine, a posebno moraju voditi računa o sigurnosnom razmaku između vozila, trebaju znati da je zabranjena vožnja unatrag, pretjecanje, zaustavljanje i parkiranje, kao i polukružno okretanje − napominje Šitum. Što o tunelu kaže prometna struka, govori Slavko Šerić, predsjednik Udruge prometnih inženjera.
− Tunel “Sveti Ilija” četvrti je tunel po dužini u Hrvatskoj, a dosadašnja udaljenost od Zagvozda do Baške Vode smanjuje se s 35 na 12 kilometara. Ovaj je projekt već opravdao ulogu, a njegova vrijednost tek se treba valorizirati − govori Šerić. Jedan od oduševljenih je i stručnjak za tunele Ivan Vulić, odnedavno umirovljeni inženjer građevine.
− Radio sam na 13 tunela, ali mogu reći da je ovaj objekt doista impresivan. Zadovoljan sam, no i dalje pitam kad će se na sličan pametan način riješiti i prometna povezanost Splita. Kad će se završiti brza cesta Solin − Klis i obilaznica Trogir − Omiš? − kaže Vulić.
Dok se čeka na to, kroz Biokovo će i dalje dnevno prolaziti tisuće automobila, a bilo bi lijepo kad bi prije čvora sa sjeverne i južne strane stajao i natpis za tunel. Tada bi bilo jasnije da se do Imotskoga ili Zagvozda kroz tunel “Sveti Ilija” može znatno brže, a − kako smo se uvjerili − i puno sigurnije.
Sramota − do Splita cestom širokom tri metra!Stanko Smodlaka, član Udruge prometnih inženjera i stalni sudski vještak za promet, podsjeća: − Vrijedna oprema i 40.000 vozila najbolji su pokazatelj da je naplata tunelarine itekako opravdana. Dalmacija je dobila važno prometno rješenje, no takvo rješenje nema Split. Cijeli promet prema Splitu odvija se cestom širokom tri metra sa spoja na brzu cestu, što je nedopustivo. Odavde poručujemo političarima da se probude, a struka će im itekako pomoći. Sa Smodlakom se slaže i sudski vještak Vinko Ugrina. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....