StoryEditorOCM
Dalmacijaprosvjedno pismo

Stari Grad: Splitska banka zatvorila poslovnicu, stanovnicima teži život

Piše PSD.
6. studenog 2013. - 17:48
Posljednjih dana Starograđani s otoka Hvara sve više negoduju zbog zatvaranja poslovnice Societé Generale - Splitske banke d. d. Split u njihovu gradu, što se događa nakon nekoliko desetljeća poslovanja. Hrvatska stranka umirovljenika - GO Stari Grad uputila je stoga prosvjedno pismo upravi banke, točnije njezinu predsjedniku Andre-Marcu Prudentu.

Pismo potpisuje predsjednik Vicko-Vinko Šoljan koji je od 1. rujna 1970. bio dugogodišnji direktor upravo te poslovnice, čovjek koji je tada pronašao i adaptirao prostor za njezin rad.

Bolji od Jelse i Hvara

- Nikada u mom dugogodišnjem radu banka u Starome Gradu nije imala manje štednih uloga od Jelse i Hvara, nego, dapače, puno više, što je vjerujem i danas slučaj. Sramotno je da najstariji grad na tlu Republike Hrvatske nema bankarsku poslovnicu, dok Hvar ima tri (Splitska banka, PBZ i Banka splitsko-dalmatinska), a Jelsa dvije (Splitska banka i PBZ). Opravdanost opstanka banke u Starome Gradu najbolje potvrđuju i svakodnevni dugački redovi klijenata ispred poslovnice tijekom ljeta, čak do kraja obale - stoji u Šoljanovu pismu.

Dalje se navodi da će zatvaranje poslovnice otežati život svih stanovnika Staroga Grada, a osobito starijih ljudi koji su redovito početkom mjeseca podizali mirovine i kamate, plaćali račune i koristili druge usluge. Mnogima će od njih put u Jelsu ili Hvar biti nepremostiva prepreka.

Iznađite rješenje

- Ne želeći se miješati u poslovnu politiku vaše bankarske kuće, molimo da još jednom razmotrite svoju odluku, te iznađete rješenje za opstanak poslovnice u Starome Gradu. Banke su uvijek išle ka klijentima, a ne bježale od njih, kao što je ovdje slučaj. Možda su u današnja doba na snazi neka nova pravila poslovanja, ali banke će i dalje dobro živjeti od svojih klijenata kojima bi zauzvrat trebale olakšati, a ne otežavati život, posebno ne onima starije životne dobi - pišu iz GO HSU Stari Grad.

Tekst i foto: Mirko Crnčević

Optimalizacija poslovanja

“Splitska banka je zbog optimizacija poslovanja, kao i nakon analize procjene utjecaja razvoja novih tehnologija na kanale prodaje, prvenstveno razvoja našeg IT sustava, donijela odluku o zatvaranju nekoliko svojih poslovnica. Pri takvim odlukama uzimamo u obzir i rasprostranjenost mreže poslovnica i bankomata Splitske banke. Bankomat ostaje u Starom Gradu, kako bismo i nadalje omogućili stanovnicima i gostima jednostavan i neposredan pristup gotovini. Klijentima Banke s otoka Hvara i nadalje ostaju na raspolaganju poslovnice u Jelsi i Hvaru”, stoji u odgovoru Splitske banke kojega potpisuje Silvija Bareša iz Ureda Uprave i komunikacija Splitske banke.


Banka će izgubiti klijente

- Gradsko vijeće Staroga Grada je povodom saznanja o prestanku rada poslovnice Splitske banke u našem gradu, na svojoj V. sjednici donijelo zaključak da smo uistinu zatečeni neočekivanim potezom toga društva. Naravno, o tome smo pismeno obavijestili upravu banke izrazivši duboko žaljenje i zabrinutost. Sukladno spomenutom Gradska uprava, javne ustanove i trgovačka društva čiji je osnivač Grad Stari Grad, kao dosadašnji dugogodišnji korisnici usluga Splitske banke ubuduće neće više biti u mogućnosti zadržati status njenih klijenata, što znači da će povjerenje u vođenju financijskog poslovanja ustupiti nekoj drugoj poslovnoj banci. Na isti način će čini se postupiti brojni građani i poduzetnici, pa nije baš jasno gdje je tu poslovni interes Splitske banke - kazao je Vinko Maroević, gradonačelnik Staroga Grada.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 18:35