
Ostaje li omiljena stonska sol na policama bivšeg "Pema"? To pitanje stanovnici Dubrovačko-neretvanske županijei često postavljaju otkako je spomenute butige na jugu Dalmacije preuzeo "Studenac" koji u svojoj ponudi nije imao taj proizvod.
Stonske soli nema na prodajnim mjestima drugih velikih trgovačkih lanaca koji posluju na dubrovačkom tržištu, a posebice izvan granica najjužnije županije, pa smo Sveta Pejića, vlasnika i direktora Solane Ston, pitali hoće li omiljenog začina nestati i iz ponude trgovačkog lanca sa sjedištem u Omišu:
- Potrošači se ne moraju brinuti, neće biti povlačenja stonske soli. Sa "Studencem" smo prije dva mjeseca potpisali ugovor koji jamči da će se naša zdrava sol bez aditiva i dalje prodavati u njihovim trgovinama.
Kod potpisivanja ugovora sugerirao sam im da stonsku sol ponude samo u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, točnije u Dubrovniku, na Korčuli, u Metkoviću, Opuzenu i Konavlima, svuda gdje imaju prodajna mjesta.
Ovdašnji ljudi su navikli na našu sol, a mi opet ne možemo proizvesti dovoljno da opskrbimo cijelu zemlju – kazao je Pejić.
Stonska solana je osim "Pema" dosad brinula za opskrbu više privatnih butiga, a tako će, kaže direktor, biti i nadalje:
- Sol dostavljamo privatnicima Brbori u "DBV Kantun", Zvoni u "Primu", Grkešu u Mokošicu... svi hvale kvalitetu našeg proizvoda. Ove godine smo iz naša tri bazena "ubrali" 350 tona, a ako bude sreće, bit će toga i više – istaknuo je naš sugovornik.
Pejić je napomenuo kako već 27 godina pokušavaju uknjižiti solanu kako bi mogli provesti davno planirano ulaganje u obnovu pogona i popločavanja "slanih" bazena kamenom. Predmet su prije tri godine predali na sud, a vlasnik se nada pozitivnom ishodu.
Zagovara proizvodnju domaće soli u hrvatskim solanama i podsjeća na nelojalnu konkurenciju uvezene soli koja je kvalitetom daleko lošija od jadranske.
"Studenac" je potkraj godine započeo sa završnom integracijom lanaca preuzetih u svoju mrežu, a proces će prema predviđanjima potrajati do ožujka 2023. godine. Iz tvrtke su pojasnili kako on uključuje preuređenje i vizualno usklađivanje prodavaonica s identitetom "Studenca" te finalno usklađivanje internih procesa.