Traži se unique, posebno, brendirano i drukčije. Nešto po čemu će se nečiji smještaj izdvojiti od konkurencije, isplivati iz mase pa privući pažnju. Kako to postići u moru objekata koji se nude?
Upravo zato je Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije kao prva u Hrvatskoj kreirala jedinstveni projekt brendiranja obiteljskog privatnog smještaja. Cilj mu je unaprjeđenje i bolja prodaja smještajnih kapaciteta, originalnost na globalnom tržištu.
Da bi se to postiglo, iznajmljivačima s područja Splitsko-dalmatinske županije pomaže se kroz jedanaest edukacijskih videa i paralelno provode besplatne edukacije na terenu.
– Na takav ćemo im način pomoći da što konkurentnije i kvalitetnije posluju. Posebice iz razloga što naša županija ima i u postotku i kvantitativno najviše privatnog smještaja u Hrvatskoj, i jednu od najdužih iznajmljivačkih tradicija ne samo u našoj zemlji, već i u Europi.
U prvoj fazi krenuli smo prema našim privatnim iznajmljivačima, u drugom, marketinškom dijelu, okrećemo se inozemstvu. Želimo im predstaviti naše tematizirane privatne smještaje, prezentirati ih kao dodatni razlog dolaska u središnji dio Dalmacije – kaže zamjenik direktorice županijskog TZ-a Joško Stella, kreator ovog projekta.
Rezervacije po preporuci
Stella je kao inicijator projekta oformio Savjetodavno tijelo koje provodi akcijski plan održivog razvoja obiteljskog/privatnog smještaja u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Uz njega kao čelnog čovjeka angažirani su Lino Ursić, Marija Mladineo-Nikolić, Anamarija Ciccarelli, predstavnik agencija UHPA Igor Popović iz agencije Adriagate, te Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja.
Svi će oni imati važan zadatak iznajmljivačima naznačiti potrebu razlikovanja od konkurencije. Pojasniti im kako će im se nakon brendiranja smještaja smanjiti troškovi marketinga i koliko će biti konkurentniji na tržištu. S druge strane, imat će mogućnost postizanja dobre cijene. Što je najvažnije, moći će izbjeći proviziju od online platformi jer će ih gosti "bukirati" po preporuci. To je za iznajmljivače bitna stvar.
– Akcijski plan održivog razvoja obiteljskog/privatnog smještaja ima okosnicu u tematiziranju kao procesu koji potiče specijalizaciju. On uključuje unapređenje infrastrukture, osobito uvođenjem održivih praksi i poslovanja, uslugu kroz inovacije tipa programa boravka u prirodi, sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima…, komunikaciju koja će odražavati unaprjeđenje kvalitete i usluga, te biti usklađena sa zahtjevima tržišta – veli Stella.
Brendiranje je, naveo je, iznimno važna stavka za našu županiju koja ima najviše privatnog smještaja u Hrvatskoj. Riječ je o oko dvjesto tisuća kreveta, s više od 25 tisuća iznajmljivača, što čini 78 posto ukupnog smještaja. Brendiranjem će se na površinu izvući sve karakteristike vrhunske domaćinske usluge, njihova iznimna educiranost, najnoviji standardi rada, dalmatinski stil života.
– Imat ćemo smještaj po mjeri europskog gosta koji nude za svakog po nešto, od zdravstvenog turizma, biciklizma, wellnessa… Cilj nam je brendirati privatni smještaj Županije na međunarodnoj razini. Predstaviti ga u raznolikosti, održivosti, educiranosti, s velikim rasponom i specifičnim životnim stilom. Brendiranje je način, podbrendiranje smjer. To je budućnost – naveo je Stella.
Veliki je to iskorak u odnosu na doba dalmatinskog turizma od prije nekoliko desetljeća, u kojem su sunce i more bili jedini adut. Danas više nije tako.
– Svjesni smo činjenice da brendiranost na turističkom tržištu nosi priču za svakog gosta, pa konkurencija stalno ulaže u renoviranje svojih smještajnih jedinica. Grade se nove, sve bolje i bolje, sa što više detalja, usluga, atrakcija. I naravno da to privlači goste koji traže raznovrsnost, nešto drukčije od pukog copy pastea iz okoline – veli Barbara Marković.
U eri smo naprednih tehnologija u kojoj je gostima ama baš sve dostupno. Samim tim postaju sve razmaženiji i probirljiviji. Zato nikada nije bilo važnije uhvatiti korak sa svijetom.
– Brendiranje pozicije nam je potrebno kako bismo bili vidljiviji na bilo kojoj stranici za "bookiranje". Cilj nam je gostima ponuditi što autentičnije tematizirane smještajne jedinice kao način prilagođavanja tržištu, a kako bismo iskočili od konkurencije.
Uzet ćemo primjer eko friendly smještaja. Koliko ovakav način usluge ide naprijed, svjedoči već i pojava dog eko friendly ponude. To je dobar primjer iskoraka od uobičajenog, posebice kada se uzme u obzir činjenica da kod nas ima još puno objekata za iznajmljivanje koji ne dozvoljavaju prihvat kućnih ljubimaca. A to je tržište ogromno – kaže Barbara Marković.
Friendly smještaj
Brendiranje se može primijeniti na sljedeće teme: ekološkog smještaja, dobrog domaćina, smještaja za obitelj, onog u morskim uvalama, kroz odmor s ljubimcem, za digitalne nomade, kod ambasadora turizma, u vilama s bazenom, u top interijer smještaju ili aktivnom odmoru koji uključuje biciklizam, hodanje, adventure...
– I kroz smještaj pristupačan osobama s invaliditetom. Po tom pitanju u našoj županiji imamo jako puno prostora za djelovanje, a vidi se to i po upitima koji nam stižu iz udruga za osobe s invaliditetom. U Parizu takvog smještaja ima jako puno, a kod nas ga kronično nedostaje.
Da bismo privukli tu skupinu gostiju, poželjno bi bilo u smještaju napraviti čitav niz preinaka koji će njima olakšati boravak. Primjerice, mogu se postaviti liftovi, rampe za lakši ulazak u bazen, staviti oznake, putokaze za slabovidne osobe, prilagoditi smještaj lakšem kretanju. Sve su to detalji, mogućnosti koje kroz brendiranje daju korak naprijed za privlačenje gostiju – kaže Barbara Marković.
Mnogi već rade na eko friendly smještaju kako bi privukli goste sa skandinavskog područja. Kako treba izgledati takav smještaj? Primjerice, s manje korištenja plastike, a više biorazgradivog materijala, uvođenjem solarnih panela za struju, vođenjem računa o nepotrebnom gubitku tekuće vode kroz postavljanje graničnika koji reguliraju njezin protok. Već postoje iznajmljivači koji u svojim jedinicama imaju mala kompostišta i vode računa o ekološkim materijalima za čišćenje.
Nema varanja
– U eko brendiranom smještaju nastoji se alternativnim metodama smanjiti potrošnja električne energije, što je i intencija u EU-u. Za svaki brendirani smještaj iznajmljivač dobiva certifikat, no on ga se u praksi mora i pridržavati. Tu ne smije biti prostora za varanje, gost to može odmah uočiti pa cijela priča pada u vodu – ističe Barbara Marković.
Ključno je pitanje kako privući gosta? Ono često rezultira najneprihvatljivijim rješenjem, spuštanjem cijene.
– Upravo je brendiranje put koji će monotone copy paste iznajmljivačke jedinice pretvoriti u ekskluzivne ponude. Bitno je smještaj napraviti što autentičnijim, pa makar posegnuti za zanimljivom promjenom u interijeru. To ne mora biti preskupa investicija, a s druge strane donosi prednost – pojašnjava Barbara Marković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....