Plati još jednom
Dotični gospodin uredno je 1. kolovoza kupio pokaz za taj mjesec. Uredno je dobio i račun na iznos od 600 kuna i iskaznicu na kojoj je bilo njegovo ime i prezime, fotografija, broj iskaznice i relacija Sinj – Split – Sinj.Sve je te podatke službenik na šalteru “Autoprijevoza” unio u računalo. Vlasnik pokazne putne karte uredno se vozio do 27. kolovoza. Toga dana, međutim, izgubio je iskaznicu. S računom dobivenim prilikom kupnje pokaza otišao je na isti šalter “Autoprijevoza” i zatražio da mu se izda novi pokaz s važenjem do kraja mjeseca. Pritom je, kaže, bio spreman platiti pripadajuću pristojbu.
Na šalteru je, tvrdi, odbijen. Kaže da mu je djelatnica, odbijajući mu izdati novi pokaz, rekla: “Izgubljeni pokaz je isto kao i izgubljene pare”, uz dodatak da do kraja mjeseca plaća putne karte, a 1. rujna kupi pokaz za taj mjesec.
’Ne znam što bih učinila’
Otišli smo na isti šalter “Autoprijevoza” na sinjskom autobusnom kolodvoru. Službenica koju smo zatekli i ispričali joj za slučaj A.M. rekla nam je da se ona s tim u praksi nije susrela.– Vjerojatno je dotični gospodin razgovarao s mojom kolegicom. Da sam ja bila na šalteru, ne znam što bih učinila. Vjerojatno bih najprije na osnovi njegove potvrde provjerila podatke u računalu, a onda bih upitala pretpostavljene što učiniti, smijem li mu za preostale dane izdati novi pokaz, odnosno potvrdu. Naglašavam da smo radničke pokaze uveli tek od 1. travnja ove godine i oni se sve masovnije koriste. Putne pokaze otprije koriste učenici i studenti i vrlo često ih gube. U slučaju kad učenik ili student prijavi gubitak iskaznice, mi mu izdamo potvrdu do kraja mjeseca u kojemu je izgubio pokaz, a za sljedeći mjesec izdajemo mu novu iskaznicu – kazala nam je šalterska službenica, ne želeći da joj se navodi ime.