StoryEditorOCM
Dalmacijagradsko vijeće traži da strateški partner dokapitalizira ‘autoprijevoz’, a već mu je to priznalo

Promet Makarska na udaru sinjske vlasti

Piše PSD.
14. veljače 2009. - 22:24
Nije odgovoreno na pitanje zbog čega bi Promet Makarska dokapitalizirao Autoprijevoz novim autobusima kada mu je Grad Sinj već priznao da je obavio dokapitalizaciju. To mu je priznato u vrijeme bivše koalicije Preporod

Foto: Stipe Blajić
Gradsko vijeće Sinja zadužilo je Poglavarstvo da ustraje na dokapitalizaciji Autoprijevoza od strane strateškog partnera Prometa Makarska, kako je to definirano ugovorom o restrukturiranju i konsolidaciji, pismom namjere i programom restrukturiranja, a što uključuje obvezujuću dokapitalizaciju te sinjske prijevozničke tvrtke novim autobusima.

Unatoč žučnoj raspravi, nije odgovoreno na pitanje zbog čega bi Promet Makarska dokapitalizirao Autoprijevoz novim autobusima kada mu je Grad Sinj već priznao da je obavio dokapitalizaciju. To mu je priznato u vrijeme bivše koalicije Preporod. Naime, u dokumentu predočenom vijećnicima, a koji je proveden u splitskom Trgovačkom sudu, stoji da se ovlašteni predstavnik Grada Sinja suglasio da je Promet Makarska u cijelosti dokapitalizirao Autoprijevoz. Ukupni definirani temeljni kapital je 21.800.000 kuna.

Dogovorom Prometa Makarska i Gradskog vijeća Sinja od 30. studenoga 2006. godine udjel Prometa je 81 posto ili 17,6 milijuna, a Grada Sinja 19 posto ili 4,2 milijuna kuna. Za stjecanje svoga udjela Promet Makarska morao je u Autoprijevoz unijeti novi kapital. To je učinio na način da je podmirio kredite, dobavljače i isplatio otpremnine radnicima u ukupnom iznosu od preko 6 milijuna kuna. Promet je još bio obvezan, uz ostalo, u Autoprijevoz unijeti nove autobuse. Umjesto toga, on je svoje stare autobuse iznajmljivao Autoprijevozu po zlatnoj cijeni.

Tako je samo u razdoblju od 22. travnja 2005. do 1. lipnja 2006. godine Promet nanizao najamninu od 11.427.465 kuna. I onda su mu iz Sinja to potraživanje priznali dokapitalizacijom, poništavajući tako obvezu Prometa Makarska da Autoprijevoz dokapitalizira novim autobusima. Vijećnici se ne sjećaju da su oni donijeli takvu odluku, ali je samo jedan to i glasno rekao.

Ako će Gradsko poglavarstvo istrajati u zahtjevu da Promet Makarska u Autoprijevoz unese nove autobuse, kako se to obvezao kao strateški partner, na koju obvezu Grad Sinj podsjeća i pismo iz Ministarstva financija, morat će se pobijati izjava da je Promet Makarska u cijelosti obavio dokapitalizaciju. U svakom slučaju, tužna sinjska saga zvana Autoprijevoz se nastavlja.

Mesnica na kolodvoru

Radnici Autoprijevoza Ante Buljan i Milan Vučić koji su nazočili sjednici, iznijeli su svoja viđenja sadašnjeg stanja. Buljan tvrdi da se u Autoprijevozu ne poštuju radnička ni ljudskih prava, a Promet Makarska sveo ih je na četiri autobusa pa se više ne mogu natjecati za poslove koje su tradicionalno obavljali. Vučić je kazao da je novi vlasnik iz kolodvorske zgrade izbacio putnike i radnike s namjerom da se u tome, prije 30 godina namjenski izgrađenom prostoru, otvore mesnica i restoran.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2024 03:43