Kroz proteklih 20 godina stekli smo značajna iskustva i prošli brojne izazove. Na ovogodišnjem sajmu, koji je porastao 10 posto, izlagači iz šest zemalja predstavljaju 620 brendova, imamo tisuću prijavljenih za stručne skupove. Kao i svih ovih godina očekujemo da će se potvrditi naše iskustvo da je osobni kontakt najvažniji, a upravo su razgovori i povezivanje gospodarstvenika naš glavni cilj - kazala je u srijedu Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke "Sajam Split" prilikom otvaranja jubilarnog, 20. međunarodnog sajma SASO 2016. u splitskoj Spaladium areni.
Od srijede do subote, sajam SASO prilika je posjetiteljima za razgledanje najnovijih proizvoda i susrete gospodarstvenika na nizu specijaliziranih sajmova iz područja graditeljstva, drvne i metalne industrije, elektronike, energetike i telekomunikacija, ekologije, komunalne opreme, raznih alata, strojeva i opreme, a nudi i pregled obrtništva i malog i srednjeg poduzetništva, financija.
Uz te specijalizirane sajmove, održava se i cijeli niz stručnih događanja kao što su 13. Dan arhitekata, 11. Energetski summit, 9. Dan građevinara, a građani mogu poslušati i informativno predavanje o mogućnostima sufinanciranja projekata energetske obnove, edukacija „Zelenim tehnologijama do novih radnih mjesta“.
Cijena ulaznice na sajam je 20 kuna. Sajam SASO službeno je otvorio Zlatko Ževrnja, splitsko-dalmatinski župan, a na svečanosti otvaranja izlagače i goste sajma pozdravili su i Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore, Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Danijel Žamboki, pomoćnik ministra graditeljstva i prostornog uređenja, te Ivo Baldasar, gradonačelnik Splita.
Izlagači su iz Slovenije, Mađarske, Njemačke, Austrije, Srbije i Hrvatske. Hrvoje Rogić, menadžer prodaje u zagrebačkoj tvrtki "OK-TEH", kazao nam je kako na sajmu SASO prvi put u Hrvatskoj predstavljaju čistilicu koja je svjetsku premijeru imala ove godine u Munchenu. Kod nas nema proizvođača čistilica namijenjenih potrebama komunalnih poduzeća, sve uvozimo jer smo malo tržište. Tvrtka "Hrgić" iz Zagreba nudi POWERMOON LED balonske sisteme za rasvjetu.
- Mi nudimo kupcima svjetla koja mogu osvijetliti gradilišta, sajmove i druge površine do 3000 kvadrata, riječ je o led tehnologiji, svijetla traju 30.000 sati, a cijeli sistem težak je 25 kg, stane u automobil - kazuje nam Hrvoje Hrgić, komercijalni direktor tvrtke "Hrgić" koja uvozi proizvode iz deset tvornica za hrvatsko tržište.
U 2015. uslijed izbjegličke krize u Europi je prodano 870 sistema. Koristi se za humanitarne potrebe, za snimanje filmova, za građevinske radove itd.
Na štandu Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) okupilo se nekoliko tvrtki, a jedna od njih je "Canicula" koja je proljetos otvorila pogon za preradu ribe u Gizdavcu, općina Muć, u poslovnoj zoni Prisike. Osnivač tvrtke je Cristian Serio iz Italije, a na sajmu SASO nam Boris Nigojević, voditelj razvojnih projekata veli kako je investicija, od 32 milijuna kuna, realizirana uz pomoć EU fondova i iznimno povoljnog kredita HBOR-a.
Zagrebačka tvrtka "Mihoković" bavi se metalnom proizvodnjom, a na sajmu SASO predstavila je i projekt koji su izradili za tvrtku Solideck. Riječ je o modularnom sustavu montažnih platformi. Solideck platforme postavljene su u Umagu, a kako nam kazuje Helena Mihoković, takva rješenja se koriste kao podest za vanjsku upotrebu iznad neravnih terena.