Prometnica je zatvorena od listopada prošle godine kada se na nju sručila golema odronska stijena s Biokova. Prema odluci struke, odron je “premošten” s 230 m dugim tunelom.
Posljednjeg dana prije ponovnog otvaranja preostali su završni radovi odvoza građevinskih strojeva i materijala, dok cestari postavljaju vertikalnu signalizaciju. Zatim će se cesta očistiti, oprati i asfaltirati kroz tunel.
Za finiširanje vremena je jako malo, ali cestari će raditi danonoćno, kao što je prije njih “Viadukt” s pratećim firmama radio bez prekida u dvije smjene.
Tunel je probijen za dva i po mjeseca, uključujući i pripremu predusjeka. S više od kilometar dužine zaštićen je biokovski pokos uz cestu na predjelu Stupica. Lomljive krške stijene zaštićene su mrežama i posebnim betonom, sve do vrhova planine uz prometnicu, zbog čega su radovi sanacije bili vrlo zahtjevni i opasni.
Posao su obavili “specijalci”, planinari s licencijom. Odronska stijena neće se micati s prijašnjeg puta, iako su je građevinari nasuli i preko nje prolazili mehanizacijom. Kako se čuje od zaposlenika na Stupici, taj je dio i dalje opasan zbog mogućih novih odrona.
Radnici očekuju Kalmetu
Do tunela je dovedena struja i tunel je već uvelike osvijetljen. Sigurnosno stanje prije puštanja u petak pregledavaju nadležni inspektori i službe. Na Stupici smo zatekli i direktora županijskog HC-a Nevena Matijevića sa suradnicima.
Šef gradilišta na Stupici Darko Badovinac kaže da će još neko vrijeme “Viadukt” ostati raditi izvan prometnice, a onda se nakon ljeta cesta ponovno na dva mjeseca zatvara da bi se tunel izbetonirao i sanacija u potpunosti završila.
Kako se među radnicima priča, u petak na puštanje prometa najkraćim putom od Makarske do Vrgorca lako je očekivati i ministra Božidara Kalmetu. HC bi u petak također trebao pustiti u promet obnovljenu dionicu Omiš–Gata, iako svi radovi nisu dovedeni do kraja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....