StoryEditor
ObalaTRAŽE NOVI NATJEČAJ

Tužbama Upravnom sudu Split osporava se dodjela koncesije za vranjički škver: u pomorsko dobro trebalo bi se uložiti više od 40 milijuna kuna

15. kolovoza 2020. - 08:37
Brodogradilište u VranjicuNikola Vilić/HANZA MEDIA

Upravnom sudu u Splitu podnesene su dvije tužbe kojima se osporava dodjela koncesije na prostoru nekadašnjeg remontnog brodogradilišta u Vranjicu. Od lipnja ove godine novi koncesionar je "Yacht Club Vranjic", tvrtka u suvlasništvu četvorice brodara iz Krila Jesenica i Bajnica.

Poništenje Odluke o koncesiji na pomorskom dobru traži R.L.E., obrt za popravak i preinake metalnih brodova, vlasništvo Mirka Rapića iz Drniša i “Viljac” d.o.o. iz Trogira, zastupan po direktoru Adrianu Bojiću. Radi se o upravljanju nad 24.260 četvornih metara kopnenog i morskog prostora koje je odlukom Vlade dodijeljeno na 30 godina.

U tom razdoblju je koncesionar dužan uložiti u pomorsko dobro nešto više od 40 milijuna kuna, od kojih 6,4 milijuna kuna u zaštitu okoliša. Mirko Rapić je s tvrtkom “Solin brodogradnja” više godina poslovao na prostoru vranjičke obale Sjeverne luke.

Kada mu je tvrtka otišla u stečaj Ministarstvo mora, prometa i razvitka raspisalo je natječaj za novog koncesionara na koji se javilo pet tvrtki. Nakon provedenog natječaja koncesiju je dobila tvrtka u vlasništvu brodara Dražena Ercegovića, Špira i Jure Rakuljić i Tihomira Zemunika. Odluku sada osporavaju dvije tvrtke koje su također pokušale dobiti koncesiju. 

- Pozvao sam tuženu Vladu RH i odabranog ponuditelja “Yacht Club Vranjic” da dostave odgovore na tužbu. također sam od Vlade zatražio da mi dostave upravni spis koji se odnosio na dodjelu koncesije. Kada zaprimim navedeno , što očekujem do kraja kolovoza, onda ću zakazati ročište - kazao nam je Silvio Čović, predsjednik i glasnogovornik Upravnog suda Split koji je ujedno uredujući sudac koji je zaprimio navedeni spis u rad.

Nedorečeni propis

Mirko Rapić u svojoj tužbi Upravnom sudu navodi kako je pitanje je li Vlada na zakonit način dodijelila koncesiju na pomorskom dobru. Istaknuo je kako smo punih 17 godina imali nedorečen i nedefiniran propis koji se sada u potpunosti promijenio i donekle definirao problem u svezi pomorskog dobra. 

Odnosi se to na Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama u kojem je jedan od stavaka proglašen neustavnim 2011. godine da bi bio uređen i definiran tek ove godine.  Navedeni problemi s nedefiniranim i nedorečenim propisom su se negativno odrazili na njega zbog čega je pretrpio, a i dalje trpi nenadoknadivu štetu, naveo je Rapić u tužbi.

U drugoj tužbi tvrtka “Viljac” d.o.o. ističe kako trenutni koncesionar “Yacht Club Vranjic” nije  u svojoj ponudi dostavio BON 1 što je utvrđeno u prosincu prošle godine na javnom otvaranju ponuda. Obrazloženje je bilo da se navodno radi o novoosnovanom trgovačkom društvu, stoji u tužbi.

image
Brodogradilište u Vranjicu
Nikola Vilić/HANZA MEDIA

Dalje je navedeno kako je tvrtka koja je dobila koncesiju osnovana početkom travnja 2019. godine, što je šest mjeseci i 25 dana prije Obavijesti o namjeri davanja koncesije koja je raspisana krajem listopada. Stoga se “Yacht Club Vranjic” ne može smatrati novoosnovanim trgovačkim društvom te mu je bila obveza dostaviti  BON 1, smatraju iz “Viljca”,  bez kojeg se njihova ponuda nije smjela uzeti u obzir za razmatranje.

Osim toga, u tužbi stoji kako je “Yacht Club Vranjic” ponudio nerealan iznos naknade za koncesiju, koji se u stvarnosti ne može plaćati te nemaju nikakvo iskustvo u gradnji i remontu brodova. Ističu i kako tvrtka iz Vranjica nema zaposlenih te se pozivaju na navode iz medija u kojima je objavljena izjava jednog od vlasnika.

Oba tužitelja traže poništenje odluke o dodjeli koncesije, a “Viljac” traži i da se istom presudom njima dodijeli na upravljanje pomorsko dobro. Prvi natječaj za koncesiju je raspisan u ožujku prošle godine, ali je poništen jer nitko od šest tvrtki koje su se javile nisu zadovoljavale uvjete.

Problem je bilo u dokumentaciji, točnije u jednom od uvjerenja koje svima izdalo nenadležno tijelo. Svi su priložili uvjerenje Upravnog odjela za komunalne djelatnosti Grad Solin, ali kao se radi o luci od državnog značaja uvjerenje je trebalo izdati Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja.

Idejni projekt

Radilo se o uvjerenju da je zahvat prikazan u idejnom projektu planiran dokumentima prostornog uređenja. U listopadu je raspisan novi natječaj te su se ponude otvorile krajem prosinca kada je utvrđeno koji su od  ponuđača ispunili uvjete.

U konačnici je u lipnju Vlada dodijelila koncesiju tvrtki iza koje stoje četvorica brodara. U odluci Vlade o dodjeli koncesije “Yacht Clubu Vranjic” stoji kako ulaganje u pomorsko dobro tijekom trajanja ugovora o upravljanju iznosi 40,01 milijuna kuna, a planira se otvoriti 70 radnih mjesta.

Visina ponuđenog iznosa stalnog dijela godišnje koncesijske naknade iznosi 30 kuna po kvadratu, odnosno 727.800 kuna. Stalni dio će se povećavati svakih pet godina za 50 lipa po četvornom metru zauzetog pomorskog dobra, dok ponuđeni apsolutni iznos promjenjivog dijela naknade za cijelo vrijeme trajanja koncesije iznosi 62,45 milijuna kuna.

Ovlaštenik koncesije dužan je prije sklapanja ugovora dostaviti ovjerene zadužnice na iznos od dvije godišnje (stalne) naknade, u ukupnom iznosu od 1,45 milijuna kuna kao instrumente osiguranja naplate te za naknadu štete koja može nastati zbog neispunjenja obveza iz ugovora, navedeno je u odluci o dodjeli koncesije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

14. listopad 2020 11:28