StoryEditor
Obalabez blokade

Stanovnici se pobunili zbog zatvaranja ceste Omiš - Blato pa će rušenje stijena uz Cetinu čekati pontonski most. Izgradit će ga vojska?

25. rujna 2020. - 20:49

Neizbježno zatvaranja državne ceste Omiš – Blato na Cetini u kanjonu Cetine, zbog sanacije litice na kojoj će se graditi most i još jedan tunel u sklopu zaobilaznice grada Omiša, moglo bi se trenutno staviti na – čekanje!

Naime, prva opcija da se zatvori cijela dionica u kanjonu Cetine od tvornice "Galeb" u Lisičini do Furnaže prouzročila je negodovanje stanovnika zagorskog dijela Omiša, koji bi morali zaobilaznim putem do grada, i to dvostruko više kilometara po lošoj cesti, a bio bi onemogućen i pristup uposlenicima tvrtki u poduzetničkoj zoni, kao i građanima reciklažnom dvorištu.

Pa je gradonačelnik grada na ušću Cetine Ivo Tomasović ponudio spasonosno rješenje u vidu gradnje pontonskog mosta, što bi obavila Hrvatska vojska, stotinjak metara uzvodno od mjesta gdje će se graditi most nad Cetinom i nastaviti zaobilaznica tunelom.

Tako bi se zatvorio samo dio ceste u kanjonu, ispod litice gdje bi se obavljala sanacija, a prometovanje reguliralo privremenim mostom nad rijekom, pa ne bi bilo potrebe za "blokadom" i poduzetničke zone, te vožnje obilaznim cestama do centra Omiša.

Poglavito što je vrijeme radova procijenjeno na mjesec i pol dana, ako ne i dulje, zbog vremenskih uvjeta.

– Na sastanku s predstavnicima Hrvatskih voda dogovoreno je da se kao prvi korak napravi idejno rješenje za pontonski most.

Na temelju toga rješenja Hrvatske vode bi izdati posebne uvjete za postavljanje pontona. Nadam se kako će se ti uvjeti moći ispuniti i da će se pontonski most moći postaviti kako bi olakšao funkcioniranje lokalnom stanovništvu – kazuje nam poteštat Tomasović, koji, kao i svi Omišani, želi da što kraće traje zatvaranje prometnice kroz kanjon Cetine zbog sanacije litice gdje će se sutra "spojiti" most na tunel.

Izgradnja dionica zaobilaznice Omiša, u dužini od četiri kilometra, neophodna je faza u gradnji dugoočekivane brze ceste Split – Omiš, kojom bi se neutralizirale kilometarske kolone prilazu grada, a sama zaobilaznica značila bi i rasterećenje prometnih gužvi kroz samo središte grada, čija je glavna gradska prometnica zapravo – državna cesta.

U sklopu zaobilaznice već su probijena dva tunela, a sada se gradi treći tunel na sjevernoj strani, te most dug 150 metra, uz spoj s postojećom cestom.

Vrijednost ove faze gradnje je oko 174 milijuna kuna, dok je procjena cijele investicije Hrvatskih cesta u kompletnu zaobilaznicu više od pola milijarde kuna.

item - id = 1046756
related id = 0 -> 1127208
related id = 1 -> 1124843
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. rujan 2021 23:28