StoryEditorOCM
ObalaPUŽEVIM KORAKOM

Kaos na ključnom ulazu u Split, vozači ispaljuju: ‘Za kilometar puta treba nam više od 20 minuta, brže se ide - pješke‘

Piše Mia Sesartić, Gordan Zubčić
30. travnja 2024. - 13:47
Često se spoje kolone na prilazima Solinu iz smjera Klisa i Kaštela, pa se produži sve do SplitaDuje Klarić/Cropix

Zadnjih mjeseci smo svjedoci sve većih gužvi iz pravca Klisa, Solina i Kaštela prema Splitu, ali proteklih dana situacija je, moglo bi se reći, kulminirala.

Posebno uoči vikenda ili praznika poput sutrašnjeg Prvog svibnja jednostavno je nemoguće pomaknuti se iz kvarta u kvart i stići negdje na vrijeme, a kamoli krenuti prema središtima Splita i Solina ili iz njih prema odredištima u okolici. Iako se, za svaki slučaj, vozačima i njihovim suputnicima preporučava da se upute znatno ranije nego što bi to obično učinili.

- A prava sezona je tek pred vratima i s njom povezane gužve. I još kad vrućine krenu, uskuvat će nam mozak! - komentiraju nam vozači.

Ako želiš negdje stići na vrijeme moraš se uputiti čitav sat prije nego što bi inače krenio, jer ćeš, najvjerovatnije, negdje zapeti.

Ljudi su se u zadnjih nekoliko mjeseci takorekuć navikli na kolone iz smjerova Dugopolja i Kaštela, kao i iz Splita u frekventne sate kada se ide s posla ili u školu, jer im ništa drugo ni ne preostaje nego sjesti u auto i mic po mic. Međutim, zadnjih dana su kolone postale cjelodnevne.

image
Duje Klarić/Cropix

- Baš je neizdrživo. Ponekad se osjećamo zarobljenicima na kućnom pragu, jer na ovim frekventnim prometnicama ne možeš više normalno ni prijeći cestu, a kolone su tolike da ponekad kilometar puta automobilom ne možeš prijeći nego za 20 minuta - ističu naši sugovornici.

Računali su tako neki naši čitatelji dok su čekali u koloni iz smjera Kaštela prema velikom križanju na solinskoj Širini, imali su toliko vremena.

- Zadnjih dana, pogotovo u jutarnjoj špici, skoro da se kolona rastegne od semafora na Magistrali kod "Metroa" u Sućurcu do Širine. U optimističnijim slučajevima, gužva počinje negdje od granice Kaštela i Solina ili ispod transportne trake za tvornicu cementa u Svetom Kaju.

I onda mic po mic, prva-ler, prva-ler, kumplung je stalno u pogonu. Jutros sam pogledao i za prijeći dva kilometra do Širine trebala mi je 21 minuta, što je šest kilometara na sat, pa prije bi čovjek stigao hodajući!?

Tom brzinom ili bolje rečeno sporošću bi mi do Zagreba trebalo pet dana - svjedoči nam čitatelj.

image
Duje Klarić/Cropix

Na Bilankuši čep, na Širini čep. Kaže nam jutros čovjek koji se vozio iz Dugopolja u Solin, da je izišao iz autobusa dva kilometra prije centra Solina i stigao je pješke prije nego svih u koloni.

- Nije loše ponekad ni pješice, kada su kratke relacije, ali iz grada u grad ovo je postalo zaista iscrpljujuće - tvrde naši sugovornici.

U Solinu se još kopa i u Ulici don Frane Bulića u Svetome Kaju gdje je počela prva faza radova na projektu poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture koja bi prema najavama trebala trajati 20-ak dana.

Svi se tome nadaju, budući da su na zamolbe Grada Solina, iz izvođačke tvrtke "Vodoprivreda Split" odgovorili kako će, budući da je riječ o jednoj od većih gradskih ulica, dodatnim angažmanom u vidu organizacije te produljenjem radnog vremena pokušati ubrzati gradnju te time skratiti period negativnog utjecaja na građane.

Završavaju se radovi i u Ulici Marka Marulića od "Coca-Cole" do Kunčeve grede, u koje ulaže Grad. Najavljeno je da bi trebali biti gotovi do 1. svibnja.

image
Duje Klarić/Cropix

- Dionica od Kunčeve grede do Vidovića mosta, čiji je investitor "Vodovod i kanalizacija" iz Splita, a riječ je o zahvatu iz projekta Aglomeracije, već je asfaltirana i preostaje samo postaviti horizontalnu signalizaciju koja će također biti izvedena do 1. svibnja te će obje dionice zajedno biti gotove i cijela Ulica Marka Marulića će biti puštena u promet – navode iz lokalne vlasti.

Gradi se i u zoni brze ceste Solin-Klis ispod Mravinaca, projekt "Hrvatskih cesta" i toliko spominjane nove splitske obilaznice.

Ukupna procijenjena vrijednost te prometnice s priključcima iznosi 314,69 milijuna eura. Zahvat počinje nedaleko od južnog ulaza u tunel "Mravince" gdje se trenutno gradi istoimeni čvor.

Radi se i na izgradnji spoja splitske obilaznice i Matoševe ulice u Solinu, kod trgovačkog centra "Salona Mall", koja na tom dijelu ima status državne ceste, a koja će olakšati svima koji gravitiraju prema solinskom naselju Priko vode, kao i mjestima Mravince i Kučine. Najavljivano je kako će radovi biti završeni do 7. lipnja.

U Solinu se jedino trenutno ne gradi na Širini koja bi s trebala premostiti s dva odvojena dvotračna mosta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. studeni 2024 07:56