StoryEditorOCM
ObalaTRAŽI SE RJEŠENJE

Bolje tri puta mjeriti, a jednom rezati: hoće li kružni tok u Bogišićevu parku napraviti još veći prometni kaos

Piše Anton Hauswitschka
17. svibnja 2024. - 07:31

Svi Dubrovčani podržavaju nastojanja gradske uprave da smanji prometne gužve ne samo oko povijesne cjeline, nego cijelog grada, pa i odlukom o posebnom režimu prometa koju je prošlog tjedna usvojilo Gradsko vijeće. Kako je tada naglašeno, radi se o prvoj takvoj odluci u Hrvatskoj koju će trebati mijenjati kad se u praksi pokažu njezine manjkavosti.

Osnovni preduvjet da ta nova zona funkcionira je povratak onih koji ne mogu u nju ući kod javne garaže u Zagrebačkoj ulici natrag prema drugim dijelovima Dubrovnika, Lapadu i Gružu, dakle na križanje Ilijine glavice. Iako ulica Volantina i krovište, odnosno pristup ulazu u javnu garažu tvore prirodni kružni tok, ulica je toliko uska da već sada manji automobili imaju problema pri prolasku. A u njoj je još i ulaz u Osnovnu školu Marin Držić. Tu su i otvorena imovinska pitanja same prometnice.  

image

Na zemljištu Medicinske škole u Bogišićevu parku planira se napraviti kružni tok

Anton Hauswitschka/

Stoga su iz Prometnog fakulteta Zagreb  gradskoj upravi predložili da se u Bogišićevu parku, na zemljištu Srednje medicinske škole  napravi kružni tok za osobne automobile koji će se, jer ne mogu ući u posebnu zonu, vraćati na Zagrebačku i križanje na Ilijinoj glavici,. Na papiru i na snimkama područja iz zraka to sigurno izgleda kao optimalno rješenje, no u praksi se vrlo vjerojatno neće tako pokazati.  S dvije škole, učeničkim domom, sportskom dvoranom i terenom koji koriste i sportske udruge,dječjim parkom te već od svibnja dupke punoj jedinoj javnoj garaži u blizini gradskih zidina sa 700 parkirnih mjesta pitanje je hoće li budući kružni tok napraviti još veću gužvu. 

image

Izlaz na Zagrebačku u ljetnim mjesecima je noćna mora

Anton Hauswitschka/

Naime, svi koji voze svoju djecu na nastavu u Osnovnu školu Marin Držić, znaju kakva je gužva na izlasku iz javne garaže prema Zagrebačkoj, ali i kolika je kolona na samom raskrižju na Ilijinoj glavici ako kreću prema Lapadu i Gružu.  Iz tog pravca zeleno svjetlo na semaforu najkraće traje pa, poglavito kišnim danima, kolona se tih pola sata pred početak nastave proteže do izlaza iz javne garaže. Oni pak koji u to vrijeme izlaze iz garaže moraju biti strpljivi iako im naplatni sustav daje 15 minuta da iz nje izađu. 

image

Zagrebačka je u ljetnim mjesecima najopterećenija dubrovačka prometnica

Tonci Plazibat/cropix/Cropix

Nije bolja situacija ni u srpnju i kolovozu kada su školski praznici. No tada gužvu prave turisti koji parkiraju u javnoj garaži  čekajući kada iz nje izađu da se uključe na,u tom periodu prometno preopterećenu, Zagrebačku. Oni koji u njoj parkiraju ljeti svjedoče svakodnevnim mukama kada oni koji čekaju uključenje u Zagrebačku  blokiraju izlaz iz garaže onima iz nje izlaze.  Da se radi o jako opterećenom spoju sa Zagrebačkom govore i česte intervencije policije koja regulira ulaz i izlaz iz  garaže na Zagrebačku. Sada bi umjesto policije, to trebao regulirati semafori koji su na najvažnijim gradskim križanjima tijekom udarnih sati u ljetnim danima više isključeni nego uključeni.  Možda bi stručnjaci sa zagrebačkog Prometnog fakulteta trebali prvo vidjeti situaciju na samoj lokaciji predloženog kružnog toka, a tek potom raditi prometni elaborat. Dobri meštri kažu: Bolje tri puta mjeriti, a jednom rezati!

image

Na zemljištu Medicinske škole u Bogišićevu parku planira se napraviti kružni tok

Anton Hauswitschka/
image

Na zemljištu Medicinske škole u Bogišićevu parku planira se napraviti kružni tok

Anton Hauswitschka/
image

Na zemljištu Medicinske škole u Bogišićevu parku planira se napraviti kružni tok

Anton Hauswitschka/

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. lipanj 2024 01:08