StoryEditorOCM
Dalmacijaobišao gradilište

Ministar Hajdaš Dončić: Brza cesta Solin – Klis u punom profilu najkasnije do veljače 2014.

Piše PSD.
7. listopada 2013. - 14:38
Građevinski radovi na novom, zapadnom dvotračnom kolniku bit će završeni do kraja ove godine, ali će tada trebati obnoviti postojeći dio, pa će brza cesta tijekom siječnja biti potpuno zatvorena za sav promet, a prema Klisu i Dugopolju, te u suprotnom smjeru vozit će se starom kliškom cestom.

Najavio je to u ponedjeljak Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa i infrastruture, koji je sa čelnicima Hrvatskih cesta posjetio gradilište vijadukta “Gornja Ozrna” kod Klisa.

Resorni ministar složio se s primjedbom okupljenih novinara da se izuzetno važna prometnica za drugi grad u državi gradi - predugo.

- Imamo garanciju “Hidroelektre niskogradnje”, glavnog izvođača radova, da će sve biti dovršeno na vrijeme i po planu. Brza cesta gradi se predugo, a imali smo puno problema s prethodnim izvođačem (“Konstruktor-inženjering”, op.a.) kojeg smo odstranili s gradilišta. Radovi traju od prosinca 2008. godine i u rano proljeće trebali bi biti napokon gotovi - naglasio je Hajdaš Dončić.

I Jurica Krleža, član Uprave Hrvatskih cesta (HC), kazao je da su prva vozila kolnikom brze ceste Solin-Klis, prema ugovoru, trebala proći još u lipnju ove godine.

- Imali smo problem s “Konstruktorom” i to je usporilo projekt, ali nakon što je gradilište preuzela “Hidroelektra” uhvatili smo ritam i dosad je obavljeno oko 70 posto radova vrijednih 250 milijuna kuna - naglasio je Krleža, dok nam je Rade Pilipović, prvi čovjek “Hidroelektre niskogradnje”, rekao da je na vrlo zahtjevnom gradilištu na zapadnim padinama Mosora angažirano 270 radnika iz matične i partnerskih tvrtki, mahom s područja Dalmacije.

U rujnu 2014. planiran je i početak dogradnje Jadranske magistrale na potezu od Kaštel Gomilice do Kaštel Starog, potvrdio je Jurica Krleža.

- Uz brzu cestu Solin-Klis, Hrvatske ceste na području Splitsko-dalmatinske županije rade na još dva kapitalna projekta, a jedan od njih je i u Kaštelima, vrijedan 191 milijun kuna. Radovi se financiraju uz pomoć Europske investicijske banke i ako se riješe imovinsko-pravni problemi, nakon sljedeće turističke sezone počeli bismo s izgradnjom na trasi dugoj 5,7 kilometara - najavio je čelnik HC-a.

Ministar Hajdaš Dončić u tom je kontekstu najavio da će od Ministarstva graditeljstva tražiti rušenje triju nelegalnih objekata na trasi budućeg dijela Magistrale kroz Kaštela.

- Oko 90 posto zemljišta je otkupljeno, a na županijskim i gradskim vlastima je da nađu alternativna rješenja za građane iz tih objekata. Do 2015. trebali bismo se voziti proširenom cestom od Solina do Trogira - istaknuo je ministar.

Prema njegovim riječima, projekt istočnog dijela planirane splitske obilaznice na području Omiša prijavit će se za financiranje iz fondova EU-a.

- Inozemni konzultanti zajedno sa stručnjacima iz Hrvatskih cesta analiziraju sve modele za rješavanje prometnih poteškoća između Splita i Omiša. Ukupna cijena svih radova i objekata na tom području iznosi oko 2 milijarde kuna, što je vrijednost pelješkog mosta. Tunel koji sada vodi iz ničeg u ništa bit će spojen preko Cetine na županijsku cestu i dalje prema čvoru s autocestom kod Blata na Cetini - zaključio je Hajdaš Dončić.

Bez komentara o pelješkom mostu


Ministar nije htio komentirati izjave premijera Milanovića po kojima se predstudijom financiranom od strane Europske komisije ipak predviđa izgradnja pelješkog mosta kao najbolje rješenje povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje.

- Neću ništa komentirati ništa do završetka studije, a to je za pet tjedana - rekao je Hajdaš Dončić.

Rekonstrukcija na Hvaru

Vodeći ljudi Hrvatskih cesta potvrdili su nam da rekonstrukciju ključne ceste duž otoka Hvara, na pojedinim dionicama od Poljica prema Sućurju, planiraju okončati do kraja 2014. godine.

Nakon dovršetka prvog dijela prometnice od Jelse do Poljica sada je na redu i izmještanje dijela postojeće krivudave i neuvjetne otočne ceste, ali i tu su se ispriječili, pogađate, “imovinsko-pravni problemi”.

Neće biti moguć obilazak preko Biokova

Zbog modernizacije ceste Makarska-Vrgorac s tunelom Stupica, “teška” 50 milijuna kuna, uskoro će ponovno biti obustavljen promet između Primorja i Zabiokovlja, ali na zahtjeve građana za proširenje i asfaltiranje tzv. Rodićeve ceste preko biokovskog prijevoja Staza, iz Hrvatskih cesta odgovaraju:

- Neće biti moguć obilazak preko Biokova, jer je riječ o području parka prirode koje nije u našoj ovlasti. To naprosto nije službeni obilazni pravac. Žao mi je što bivša Uprava Hrvatskih cesta nije dogovorila kako građanima omogućiti što kraće putovanje. Pozivam predstavnike gradova i općina na tom području da sjednemo za stol kako bismo ljudima olakšali - kazao je Krleža.

G. ZUBČIĆ
FOTO: MARIO TODORIĆ / CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 06:29