Arhiepiskop Aleksandar Ivanov, poglavar Hrvatske pravoslavne crkve (HPC), govorio je sinoć o stvarnoj i skrivenoj povijesti hrvatskog pravoslavlja, predstavljajući pri tom svoju knjigu "Hrvatska pravoslavna crkva bila je, jest i bit će".
Iznimno posjećen skup organizirala je Hrvatska udruga Benedikt, čija je potpredsjednica Silvana Dragun u uvodu naglasila kako namjera skupa nije govoriti protiv sestrinske im Srpske pravoslavne crkve (SPC) ili pak protiv srpske zajednice u Hrvatskoj.
- Svjesni smo kako među njima postoje Bogu posvećene duše koje se javno odriču Srpskog narodnog vijeća i Milorada Pupovca i nije nam ni na umu podrivati odnose i poticati sukobe, već želimo odgovoriti na pitanja, kazala je Dragun.
Zanimljivo je kako se lokacija održavanja promocije knjige arhiepiskopa Aleksandra promijenila, doslovno, u posljednji trenutak.
Naime, danima prije je bilo najavljivano kako će se tribina održati u Nadbiskupskom sjemeništu, a onda je došlo do iznenadnog otkazivanja dvorane i prebacivanja u hotel Atrium. Zašto je tome tako, upitali smo u Nadbiskupiji i dobili odgovor, kratak i jasan:
- Ordinarijat ne dopušta Hrvatskoj pravoslavnoj Crkvi održavanje bilo kakvih manifestacija u dvorani Nadbiskupskog sjemeništa u Splitu.
Ni Marijo Popović iz HU Benedikt nije želio razgovarati na tu temu. Tražili smo i komentar od paroha SPC protojereja Milorada Đurđevića, no, na žalost, nismo dobili odgovora.
Arhiepiskop je pokušavao objasniti rasvjetliti pravoslavlje u Hrvata, napominjući kako religija i nacionalnost nisu vezani:
- Hrvatska pravoslavna crkva je autokefalna još od 1707. godine, ustvrdio je, pitajući okupljene što misle čijim je svećenikom bio otac Nikole Tesle - Milutin?
- Bio je svećenikom Karlovačke episkopije, koja se nalazi kao sedma u popisu pravoslavnih crkava iz 1855. godine - dao je odgovor nazočnima poglavar Hrvatske pravoslavne crkve.
Manastir Krka
Između ostalog arhiepiskop Aleksandar drži kako je veliko lažiranje povijesti provedeno i u manastiru Krka, ukazujući na kamenu ploču, postavljenu nad ulazom, gdje se nalazi uklesan tekst o obnovi bedema, koji se prihvaća kao dokaz o kontinuitetu boravka od 1402. godine.
- Te godine se nisu koristila arapske brojke pri pisanju, a pogotovo ne u pravoslavlju, jer bi se tada upisala godina 6910., i to slavenskim pismom, ustvrdio je arhiepiskop.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....