StoryEditorOCM
DalmacijaMUKE GRAĐEVINARA

Izvođač radova nije radnicima isplatio plaće: hoće li čiovski most 'pasti' zbog štrajka u 'Viaduktu'?

Piše Vedran Marjanović, Jadranka Matić
6. ožujka 2017. - 00:08

Radnike zagrebačkog 'Viadukta', jedne od najvećih građevinskih tvrtki u zemlji koja, među ostalim, gradi i most na Čiovu, polako izdaje strpljenje. Od početka godine još nisu dobili plaću, a postoje kako jučer neslužbeno doznajemo od izvora dobro upoznatih sa situacijom u 'Viaduktu', i dugovanja radnicima iz prošle godine.

- Uvjeravanja uprave prema radnicima su da postoje dugovi države, konkretno Hrvatskih autocesta, prema 'Viaduktu' za odrađene poslove, pa kada taj novac stigne, a nitko ne sumnja da će stići, bit će i za plaće. No, nije to prvi put da se kasni s plaćom, ljudi moraju podmiriti kredite i 'minuse u bankama'. Zbog svega toga raste raspoloženje da se štrajkom upozori na stanje u tvrtki - navode naši izvori o situaciji u kompaniji koja ima 1400 zaposlenih, godišnji prihod od oko milijardu kuna koji u značajnom dijelu ostvaruje i u inozemstvu, što je i te kako bitno za financijski krvotok tvrtke.

Krah tržišta

U 'Viaduktu' su nam jučer potvrdili tek to da plaće radnicima kasne, ali bez pobližih informacija zašto se to događa i kada će se dug prema radnicima riješiti.

- Postoji kašnjenje u isplati posljednje plaće u 'Viaduktu', no takva je dinamika na žalost uobičajena za ovo razdoblje u godini i očekuju skoru uspostavu redovitog ritma isplata - poručeno nam je iz 'Viadukta', koji je nedavno dobio veliki posao obnove i dogradnje splitske zračne luke, a raširena je procjena da su se javili i na natječaj za gradnju pelješkog mosta, tijek kojeg je zatvoren za javnost zbog odredbi Europske unije iz čijih se fondova financira veći dio gradnje mosta.

Trenutno je 'Viadukt' angažiran i na gradnji zagrebačke zračne luke, pa kada se tome dodaju i poslovi u inozemstvu, nameće se pitanje odakle problemi u isplati plaća. No, nije tajna da se veći dio građevinskog biznisa ni dandanas nije oporavio od financijske krize i kraha tržišta nekretnina 2009. te da im nemale probleme zadaje konkurencija iz inozemstva koja se od ulaska Hrvatske u EU pojavljuje na svim važnijim natječajima u domaćoj građevini.

- Cijene radova koje se nude na mnogim natječajima u građevinarstvu ispod su svake ekonomske isplativosti, država će tu morati napraviti reda, inače će mnoga radna mjesta u građevinarstvu biti ugašena - žale se naši izvori dobro upoznati s poslovanjem 'Viadukta' i drugih građevinskih tvrtki u zemlji.

Kada je u pitanju reakcija države koja se zaziva, čini se da bi do nje moglo doći samo ako eventualni štrajk građevinaca ugrozi, primjerice, završetak radova na mostu kopno-Čiovo od kojih ovisi uspjeh turističke sezone u tom dijelu Splitsko-dalmatinske županije.

Mogu li se i kako problemi 'Viadukta' preliti i na čiovski most, projekt u kojemu je 'Viadukt' glavni izvođač radova, pogotovo ako dođe do štrajka radnika, pitali smo investitora Hrvatske ceste.

-Na projektu izgradnje mosta Čiovo najveći dio preostalog posla potrebnog za završetak u principu je vezan uz podizvođače, jer je riječ o isporuci, obradi i ugradnji čelične konstrukcije. Hrvatske ceste plaćaju podizvođačima direktno, tako da isto nije vezano uz 'Viadukt' - navodi se u odgovoru.

Ulažemo napore

Hrvatske ceste podsjećaju da su zajedno s nadležnim ministarstvom iznimno uključene u ovaj projekt, te da zaista ulažu sve napore i potrebne kapacitete za završetak realizacije ovog strateškog projekta.

-Što se tiče poslovanja 'Viadukta', to nismo u mogućnosti komentirati, međutim doznali smo da je ovaj sada problematični period pri kraju, te da očekuju kako će ubrzo poslovanje nastaviti željenom dinamikom, koja će u konačnici predstavljati oporavak financijske situacije ove tvrtke - navodi se također u odgovoru.

Premda nam nisu odgovorili o posljedicama eventualnog štrajka radnika 'Viadukta', neslužbeno doznajemo da bi u tom slučaju situacija na gradilištu bila loša. Bez obzira što su betonski radovi skoro gotovi, bez građevinskih radnika ne mogu se okončati ni oni na kojima su angažirani podizvođači. Takav razvoj situacije dodatno bi ugrozio ionako više nego upitan rok završetka mosta - 15. lipnja ove godine.


Novak: Na splitskom aerodromu zasad bez problema

Zagrebački Viadukt prisutan je,na još jednom za Dalmaciju iznimno važnom gradilištu, projektu rekonstrukcije i dogradnje Zračne luke Split, vrijednom oko 450 milijuna kuna. Viadukt je, naime, jedan od tri člana Zajednice ponuditelja s kojima je krajem prošle godine potpisan ugovor o izvođenju radova. Druga dva člana su tvrtka Kamgrad i KFK Tehnika iz Dugog Sela.

Na gradilištu za sada radovi teku u skladu s planiranom dinamikom, svi obavljaju svoje aktivnosti, uključujući i Viadukt - kazao nam je Lukša Novak, direktor slitske Zračne luke. Dodao je kako je Viadukt prisutan u manjem omjeru radova, uglavnom onih koji ne iziskuju posebnu nabavu materijala koji bi morali plaćati.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 15:15