Splitski Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje jedna je od rijetkih obrazovnih ustanova čiji studenti nakon završetka studija vrlo kratko budu na Zavodu za zapošljavanje. I ne samo to, mnogi FESB-ovci svoje prve honorare u struci počinju zarađivati još dok nisu ni počeli razmišljati o temi diplomskog rada.
Pri ovom fakultetu djeluje i Udruga primijenjenog strojarstva, koja posljednjih tjedana organizira cijelu seriju edukativnih predavanja kojima žele zainteresirati još veći broj studenata da im se priključe. Dva najpoznatija projekta ove Udruge su bolidi i motocikl (koje izrađuju FESB racing team i FESB racing team MOTO), s kojima se natječu i u europskoj konkurenciji, koja ukupno broji više od 50 tisuća studenata.
Iskustvo je to koje je kao stavku idealno imati u svojem CV-u ako je autoindustrija ili strojarstvo ono čime se želite baviti u životu...
– Od samih početaka rada Udruge 2010. godine, FESB i Sveučilište u Splitu, te kasnije i Studentski zbor, uvelike podupiru naš rad logistički osiguravajući potreban prostor za rad, radionice i manji kabinet, te financijski direktnim financiranjem i natječajnim sredstvima.
- Kako su ovo projekti s dugogodišnjom tradicijom i perspektivom, blisko surađujemo s industrijom u bližoj okolici, ali i cijeloj Hrvatskoj – kazala nam je Petra Krhač, voditeljica marketinga i PR-a Udruge.
Uz stručne savjete mentora prof. dr. sc. Gojmira Radice izrađen je koncept trkaćeg motocikla, s kojim se nedugo nakon idejnog rješenja krenulo u proces realizacije. Poučeni iskustvom na konstruiranju studentske formule, dio ekipe koja radi na dijelu projekta motocikla odlučio se 2016. sudjelovati na natjecanju Motostudent, koje je održano u Španjolskoj, što je bio prvi takav uspjeh u široj regiji.
– Bolid FRT01, koji je ujedno prvi projekt Udruge, sudjelovao je 2013. i 2014. godine na natjecanjima u Italiji, Mađarskoj i Češkoj, plasiravši se u sredini tablice. U idućoj natjecateljskoj sezoni sudjelovat ćemo na službenim natjecanjima s novim, poboljšanim bolidom FRT02 koji je trenutno, nakon završenog projektiranja, u fazi realizacije, odnosno izrade dijelova.
– Unaprjeđenja se najviše očituju u smanjenju ukupne mase, korištenju naprednije elektroničke upravljačke jedinice motora, te u naprednijoj konstrukciji ovjesa koja pridonosi lakšem upravljanju. Na natjecanju se razmatraju različiti aspekti, kvaliteta dizajna i izvedbe, tehničke karakteristike, troškovi proizvodnje, koje u finalnoj prezentaciji pred sucima treba obraniti i pokazati zašto je odabrano rješenje najbolje.
– Bodovi dobiveni u tim segmentima zbrajaju se s rezultatom utrke – otkriva nam Petra, a svi oni koji ove podatke smatraju zanimljivima još uvijek se mogu pridružiti ekipi s FESB-a.
StoryEditorOCM
Dalmacijaracing team
FESB kao 'pista za lansiranje' u autoindustriju: ovi studenti ne moraju se plašiti burze rada
30. siječnja 2017. - 11:33
fesb_formula2-200117
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....