StoryEditorOCM
DalmacijaRAZGLEDNICA IZ BANANA DRŽAVE

Donosimo nove nevjerojatne detalje iz Duća, mjesta gdje je niknuo prvi 'privatni semafor' u zemlji: Hrvatske ceste ustupile Jadransku magistralu na 8 mjeseci - potpuno besplatno!?

1. kolovoza 2017. - 23:01

Privatni semafor u Dućama, ili treptač, kako ga u Hrvatskim cestama zovu, neće biti uklonjen, dapače, nakon ljeta će svijetliti punom snagom.

U Hrvatskim cestama nam je potvrđeno kako privatni investitor, odnosno Andro Tomasović, vlasnik hotela "Plaža" pred kojim se semafor i nalazi, ima sve potrebne dozvole za njegovo postavljanje. No, to je još ništa, semafor je mila majka prema onome što čuči na kraju ove priče.

Jel' im ovo ćaćino? Prvorazredni skandal u Dućama, na državnoj cesti usred mjesta osvanuo privatni semafor!

– Moram vas ispraviti, to nije semafor, nego treptač – kaže Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.



– Vi ga slobodno zovite treptačem, a ja ću semaforom, jer on to i jest. Zapravo, sad nije ništa jer je sam uređaj izvađen, ostala je tek čelična konstrukcija – uzvraća vaš reporter.

– Treptač ima istu konstrukciju kao i semafor, zato vam se čini da je to isto – uporna je Tamara Pajić.
 

Zeleno svjetlo
 

– Ne čini se meni ništa, ovo je semafor, a ne treptač, na svoje oči sam se uvjerio, ono jedno popodne kad je radio, radio je kao semafor koristeći sva tri svjetla. Uostalom, ako nije semafor, gdje je nestao taj vaš treptač, zašto je maknut, zašto ne radi?! – reporter je još uporniji.

– Puno je to pitanja na koja nemam odgovor, niti ga moram imati. Ono što sigurno znam jest da u investitorovoj građevinskoj dozvoli piše da će na cesti biti postavljeni treptač, pješački prijelaz i mjerač brzine, nikakav semafor se tamo ne spominje, niti ja imam informaciju da je ikakav semafor tamo radio – veli glasnogovornica HC-a.

– Imate krivu informaciju – veli novinar.

– Možda su nešto isprobavali.

– Što?

– Ne znam, nešto.

– A zašto taj vaš treptač, ako nije semafor, na konstrukciji ima ugrađenu konzolu s tipkom kojom pješaci mogu ubrzati dolazak zelenog svjetla?

– Zato što i semafor i treptač imaju istu konstrukciju.

– S konzolom za pješake kao serijskom opremom?

– Tako je.

– A zašto semafor...

– Treptač...
 

Pojma nemam
 

– Zašto je prvi dan radio bez pješačkog prijelaza i tko je uopće iduću noć nacrtao zebru?

– Noću se radilo kako se danju ne bi stvarale gužve u prometu, a tko je zebru crtao, stvarno ne znam, znam da je vlasnik hotela sve te radove sam financirao te da se prijelaz nalazi na adekvatnom mjestu.

– A znate li išta o pothodniku? Investitor je, naime, uoči gradnje hotela tvrdio kako će sigurnost pješaka biti riješena pothodnikom.

– O tome ne znam ništa, pothodnik se u građevinskoj dozvoli ne spominje.

– Nema pothodnika?!

– Nema.

Bio je to prvi dio razgovora s Tamarom Pajić. Iz kojega je jasno da semafor u Dućama ostaje, pa makar i pod kodnim imenom treptač. Drugi dio razgovora bio je, međutim, još zanimljiviji. Iako kraći. Saznasmo, naime, kako Hrvatske ceste svoju imovinu, odnosno našu danu njima na upravljanje, investitorima besplatno ustupaju. Evo, baš je vlasnik hotela "Plaža" Andro Tomasović punih osam mjeseci za nula kuna koristio dionicu državne ceste D8 između Rogača i Luke u Dućama. Jedan trak ceste bio je pri tome zatvoren, a promet je reguliran malim, pokretnim semaforima.

– Koliko novca su Hrvatske ceste dobile od vlasnika hotela "Plaža"? – glasi uvodno pitanje.

– Nije to tako jednostavno kako vi mislite – stiže glasnogovorničin odgovor.

– Zašto nije?! Vi iznajmljujete cestu, a onaj koji je koristi plati, što je tu komplicirano?!

– Kada konačni obračun bude gotov, znat će se i eventualni troškovi, a konačni obračun ne može biti gotov dok hotel ne dobije uporabnu dozvolu.

– Zar još nema uporabnu dozvolu?!

– Prije dva dana Hrvatske ceste dale su negativno mišljenje na uporabnu dozvolu za objekt u Dućama jer priključna cesta nije napravljena sukladno građevinskoj dozvoli. Kada to bude riješeno, moći ćemo ići i u izradu konačnog obračuna. Tada se gleda stanje po okončanim radovima, provjeravaju se ophodarski dnevnici i sve što treba prije predaje priključka.
 

Konačan obračun
 

– Zašto kažete da troškovi mogu biti eventualni?

– Zato što ih tek trebamo utvrditi.

– Zar cijena korištenja državne ceste za nečiji privatni interes, pa makar to bio i velebni hotel, nije unaprijed određena?

– Nije, jer ne naplaćujemo zemljište nikome tko ima valjanu projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu, naplaćujemo zato naše usluge, poput ophodara, i penale ukoliko se probiju rokovi izgradnje ili ako pri korištenju zemljišta nastane neka šteta.

– To znači da je cesta u Dućama osam mjeseci bila u režimu privremene regulacije prometa, da se naizmjenično vozilo jednim prometnim trakom jer su na drugom bili stacionirani građevinski strojevi, sasvim besplatno, da od toga Hrvatske ceste ni lipe neće dobiti?!

– Niste me razumjeli, treba sačekati konačni obračun.

– U kojem se korištenje zemljišta neće uzeti u obzir?!

– Neće, ali hoće sve druge stavke.

– I tako je uvijek, gdje god se u državi obavljaju radovi uz korištenje državne ceste?!

– Tako je.

– Hvala.

– Molim.

 


Uporabna je uvjet za rad

Na zahtjev hotela "Plaža" prije dvadesetak dana otpočela je procedura tehničkog pregleda, koja za cilj ima izdavanje uporabne dozvole. Stručna tijela utvrdit će usklađenost objekta s projektom i izdati suglasnost. Kada se prikupe sve suglasnosti investitor će nas obavijestiti i biti će izdana uporabna dozvola. Prema našim saznanjima, očekuje se još samo suglasnost Hrvatskih cesta, što je na određeni način povezano i s funkcioniranjem semafora o kojem ste nedavno pisali, a o detaljima nismo upoznati. Izdavanje uporabne dozvole moguće je očekivati vrlo skoro.

Uporabna je preduvjet za početak rada prema Zakonu o gradnji, međutim, važniji je preduvjet za početak rada objekta izdavanje odobrenja za rad prema Zakonu o ugostiteljskoj i turističkoj djelatnosti u kojem se utvrđuje funkcionalnost i opremljenost objekta, a u kojem naša služba ne sudjeluje, niti je s tim detaljnije upoznata, stoji u odgovoru Marija Radevenjića, šefa županijskog Upravnog odjela za gospodarstvo.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2024 00:00