StoryEditorOCM
DalmacijaCRNA TOČKA

Cista Provo - Šestanovac: 'Do kada ćemo ginuti na Prpuši?'

Piše PSD.
23. rujna 2014. - 17:28
Prije tri godine završena rekonstrukcija dionice državne ceste D39 Cista Provo - Šestanovac nije donijela rješenje jednoga gorućeg prometnog problema. Naime, na dijelu te dionice nalazi se jedna od najopasnijih crnih prometnih točaka u ovom dijelu Hrvatske. Radi se o veoma opasnom zavoju na dijelu zvanom Prpuša, gdje je do sada u nebrojenim izlijetanjima život izgubilo desetak vozača. Promet spomenutom dionicom donekle je funkcionirao dok je bila makadamska podloga.

Logično rješenje

Postavljanjem asfaltnog sloja počele su se događati učestale prometne nesreće. Iako je “propisno obilježen” prometnim znakovima upozorenja, spomenuti zavoj koji se nalazi na kraju nekoliko kilometara dugačkog cestovnog pravca očito kod vozača izaziva sklonost pogreškama. Razlog tome je njegov vrlo mali radijus i nepregledan smještaj na dnu nizbrdice.

Nažalost, posljedice su vrlo često tragične, pa posljednjih godina imamo mnogo poginulih i ozlijeđenih upravo na tome mjestu.

Sve je ovo trebalo biti veliko zvono za uzbunu, poglavito odgovornima koji su radili projekt rekonstrukcije toga dijela ceste. Logično rješenje bilo je premještanje trase ceste i izgradnja novog zavoja znatno većeg radijusa koji bi pridonio većoj sigurnosti vozača.

S obzirom na konfiguraciju okolnog terena i na imovinsko-pravne odnose (zemljište jednim dijelom u vlasništvu HŠ-a), taj je zahvat bilo vrlo lako obaviti uz mala novčana ulaganja.

Treba napomenuti da je prije nekih petnaestak godina u namjeri da ublaži nesretne događaje, netko “pametan” donio odluku da se s vanjske strane oštrog zavoja postavi šljunčani nasip koji je trebao poslužiti kao svojevrsna zaštitna ograda. Međutim, to rješenje u praksi se pokazalo katastrofalnim, jer umjesto da zaustavi automobil, nasip ih lansira u zrak i time još više pridonosi tragičnom završetku.

Uništena signalizacija

Kao posljedica nesreća koje su se u zadnje vrijeme događale u samom zavoju, uništen je dio vertikalne prometne signalizacije koja je imala svrhu upozoriti na oštrinu i opasnost samog zavoja, pa je nakon podužeg vremena i obnovljena, a u zadnje vrijeme ponovno je razbijena.

Nažalost, kao i mnogo puta do sada, nemar i nesposobnost odgovornih ostavili su neriješen taj veliki problem, a nama i generacijama koje dolaze ostaje samo s gorčinom brojiti mrtve i ozlijeđene, u nadi da će ih biti što manje.

mladen nejašmić

Jedino zaobilaznica rješava problem

Trajno rješenje ovog problema jedino je šestanovačka zaobilaznica Vukušića strana - Zadvarje. U više smo navrata sugerirali na opasnost zavoja na Prpuši. Kako bi se problem i riješio, HC su napravile projekt šestanovačke zaobilaznice u cilju preusmjeravanja prometa izvan naselja Šestanovac.

Međutim, od toga se odustalo. Trasa se trebala graditi od zaseoka Krželji u Zadvarju penjući se sjeveroistočno s naseljem Šestanovac, prolazeći podvožnjakom Šestanovac, pa dalje do visoravni Prpuša - izjavio je svojedobno načelnik općine Šestanovac Pave Čikeš.

Upravo zbog te dionice HC vode spor s općinom, jer je ista na njihovo traženje ovrhom naplatila komunalni doprinos koji sada te iste Hrvatske ceste sudskim putem traže natrag.

Odbijeno izdavanje dozvole

Što se zapravo dogodilo, potvrdili su nam ne tako davno u Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog uređenja koji su odbili zahtjev investitora za izdavanjem građevinske dozvole zbog toga što investitor u zakonskom roku nije dostavio glavni projekt usklađen s lokacijskim uvjetima, odnosno lokacijskom dozvolom za predmetnu rekonstrukciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. travanj 2024 11:31