Vlada je na posljednjoj sjednici prihvatila inicijativu češke tvrtke "MFA Invest" i Općine Sućuraj koje su zatražile pokretanje postupka dodjele koncesije za izgradnju marine na najistočnijem dijelu otoka Hvara.
Prema postojećim planovima, inozemni ulagači zainteresirani su za izgradnju nautičke luke kapaciteta do 250 vezova s pravom upravljanja pomorskim dobrom na 30 godina, pri čemu bi, kako se procjenjuje, ukupna koncesijska naknada iznosila gotovo 444 milijuna kuna odnosno nešto manje od 60 milijuna eura prema aktualnoj protuvrijednosti.
Ako se postupak provede do kraja, što je za očekivati, češki investitori, koji inače imaju i svoju poslovnu podružnicu u Zadru, dobit će koncesiju na kopneni i morski prostor, površine oko 100.000 metara četvornih, između trajektne luke u središtu Sućurja i nešto zapadnije smještene uvale Češminovica na kojoj se nalazi popularna plaža. Marina bi imala četiri gata i lukobran koji bi štitio privezana plovila s južne strane.
Nakon što su Banski dvori "blagoslovili" početak projekta s inozemnim potpisom, Ministarstvo mora raspisat će koncesijski natječaj u sklopu kojeg će "MFA Invest" i ostali potencijalni sudionici morati priložiti bankovno jamstvo na iznos od 4,4 milijuna kuna, potvrde županijskih službi zaduženih za izdavanje potrebnih dozvola, te idejno rješenje marine. Otvaranje nadmetanja očekuje se tijekom idućih nekoliko mjeseci.
Općina Sućuraj već je dvaput provodila javnu raspravu o urbanističkom planu uređenja (UPU) prostora između trajektne luke i uvale Češminovica koji uključuje i buduću marinu. I dok su državna tijela i tvrtke redom podržale projekt, većina građana koji su sudjelovali u tom postupku iznijela je svoje primjedbe u kojima su uglavnom izražavali bojazan za sudbinu popularnog kupališta, ali i ukupne ekološke slike tog dijela Hvara.
Neki od sudionika ponovljene javne rasprave upozorili su na činjenicu da bi se u sklopu šireg projekta trebala izgraditi i benzinska crpka, te kvalitetan cestovni pristup trajektima, s parkirališnim mjestima za vozila koja čekaju na ukrcaj. Mještani i Sućurani s "vanjskim" adresama u Splitu, Zagrebu i inozemstvu ukazali su i na važnost kvalitetnog očuvanja zelenih površina.
Upravo je izgradnja benzinske postaje jedna od potreba istočnog dijela škoja, jer stanovnici Sućurja i susjednih mjesta moraju puniti spremnike svojih vozila u 50-ak kilometara udaljenoj Jelsi, što s povratnim putovanjem dodatno otežava svakodnevni život i značajo povećava troškove za obiteljske proračune. Mogućnost "tankanja" brodskih zaliha u Sućurju vjerojatno bi pozdravili i brojni nautičari, posebice potencijalni korisnici vezova u planiranoj marini, jer su najbliže pomorske benzinske crpke dosta udaljene - u Makarskoj, Bolu i Pločama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....