Omišanin Mate Kovačić tako je dvadesetak dana bezuspješno pokušavao doći do svoga novca što mu ga je s računa, u ime ovrhe, ni krivom ni dužnom skinuo ‘T-Mobile’.
Zamijenili su ga, kaže, s nekim drugim Matom Kovačićem te mu, posredstvom potrošačima dobro znanog Odvjetničkog društva ‘Hanžeković & partneri’, s tekućega računa oduzeli 2165 kuna.
Ne treba ni govoriti koliko taj novac znači umirovljeniku čija mjesečna primanja jedva prelaze 3000 kuna.
-
Nisam mogao vjerovati kad sam 25. listopada vidio stanje na računu. U
omiškoj poslovnici PBZ-a su me obavijestili kako je riječ o ovrsi te da
se javim na FINA-u, a tamo su mi objasnili da su iz ‘T-Mobilea’ obavili
prisilnu naplatu - priča Mate Kovačić, dodajući kako je ostao u šoku jer
nikada nije bio korisnik usluga te tvrtke. Dodatni šok je uslijedio
kada je shvatio da adresa osobe protiv koje se provodi ovršni nalog jest
njegova, ali da je OIB sasvim drukčiji.
- Gospoda iz ‘Hrvatskog Telekoma’ su uzeli OIB prvoga Mate Kovačića na
kojega su u bazi podataka naišli, a to sam ja, i prikačili ga svom
dužniku, što nisam ja. To zasigurno nije po zakonu, ali neka, bio sam
spreman oprostiti samo da su mi odmah vratili novac - ogorčen je
Kovačić, priznajući kako nije izgubio samo kune, nego i živce.
S
obzirom na to da povrata uzetog danima nije bilo, Kovačić je unajmio i
odvjetnika te se obratio ‘Slobodnoj’, nakon čega se novac ipak pojavio
na njegovu računu, ali ne čitav iznos, nego 2076 kuna, dok preostalih 89
kuna, kako mu je bilo rečeno u HT-u mora tražiti od ‘Hanžekovića &
partnera’ jer je to dio koji je za svoje usluge naplatila FINA.
- U tom odvjetničkom uredu su mi rekli da ih slobodno tužim, ali da
novac od njih vidjeti neću jer oni ne priznaju svoj dio krivnje za krađu
mog OIB-a - veli Kovačić.
Kako je moguće da bez znanja klijenata (koji u ovom slučaju nije čak ni
to!) koriste njihove OIB-e te zbog čega Mati Kovačiću novac nije vraćen
više od dvadeset dana, pokušali smo doznati u ‘Hrvatskom Telekomu’, no
iz njihova Ureda za odnose s javnošću su svu odgovornost prebacili na
‘Hanžekovića & partnere’ napominjući kako je riječ o ‘izoliranom
slučaju’.
- Od ovlaštenoga odvjetničkog ureda smo zatražili očitovanje o
razlozima ovakve pogreške, no i ovaj slučaj ukazuje na potrebu i nužnost
prikupljanja OIB-a kako bismo korisnika odmah jednoznačno i nedvojbeno
identificirali - među ostalim stoji u priopćenju ‘Hrvatskoga Telekoma’.
Iz te tvrtke su se nakon svega obvezali da će oštećenom Mati Kovačiću
nadoknaditi i preostali iznos, čim, kako kažu, od FINA-e dobiju sve
potrebne podatke o provedenoj transakciji.
Podsjetimo, OIB nije tajan, ali zakon propisuje kako uvid u osobni
identifikacijski broj imaju samo ovlaštene osobe i institucije što
‘Hrvatski Telekom’, kao ni Hanžekovićev odvjetnički ured, zasigurno
nisu. Ili možda jesu?!