Martina Bienenfeld bilježi već osmu godinu na čelu Turističke zajednice grada Zagreba. Dva predsjednička mandata, dva olimpijska ciklusa… I mnogo toga odrađenog, napravljenog, zasluženog i osvojenog. Višestruko nagrađivani i tri puta zaredom proglašen najboljim u Europi zagrebački Advent je u spomenutom periodu postao najznačajnijim turističkim proizvodom Turističke zajednice grada Zagreba i partnera, no priča ne staje na tome. Hrvatska metropola već neko vrijeme iznimno aktivno radi na obogaćivanju svoje cjelogodišnje ponude. Samim time odgovornosti, zaduženja i količina posla višestruko su se povećale u rijetko izazovnijim vremenima.
- Spremnost preuzimanja odgovornosti, otvorenost za nove ideje i najbitnija – ljubav prema poslu koji radim – otkrila je Bienenfeld svoju formulu uspješne karijere koja je, kako sama priznaje oduvijek bila vezana uz turizam.
- Uz studij na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, počela sam raditi u našoj nacionalnoj aviokompaniji - Croatia Airlines. Bio je to posebno težak period 1990.-ih godina, no svi smo s ponosom radili, a ja sam, kao prva generacija stjuardesa dobila priliku brzo napredovati te sam postala najmlađi perser i instruktor. S obzirom na moje društveno usmjerenje, rad u Croatia Airlinesu pamtim kao jedno sjajno iskustvo koje je u mnogočemu odredilo moj život i vezalo me uz turizam. Nakon CA, zapošljavam se u Generalturistu, zatim u turističkom sektoru gdje sudjelujem na izradi aplikacijskih softvera za brojne turističke i charter agencije. Sva formalna i praktična znanja, potom, koristim u Gradskom odjelu za turizam, čija sam bila voditeljica do rada u Turističkoj zajednici grada Zagreba (TZGZ). To su glavne poslovne odrednice i drago mi je što sam ih imala priliku sve proći – opisala je direktorica TZZG svoj poslovni put.
Jeste li na tom istom putu osjetili izazove uvjetovane spolnom diskriminacijom.
- Svatko od nas, bez obzira na spol, ima ugodna i neugodna iskustava u životu, ali vjerujem da ona služe da nas nečemu nauče i ojačaju za buduće izazove. Turizam je specifično područje gdje svatko može pronaći svoje mjesto – bilo da je riječ o ženi, muškarcu, starijoj ili mlađoj osobi. Ono što sigurno mogu reći jest da turizam ne poznaje podjele po spolu, a eventualna ograničenja su samo stvar percepcije pojedinca.
Pandemija je postavila iznimne izazove pred turistički sektor – kako se TZ Zagreba prilagodila tome?
- Turistička zajednica grada Zagreba je, vezano za izvanrednu situaciju uzrokovanu korona virusom, ali i potresima u Zagrebu, vrlo brzo prilagodila svoje djelovanje i poslovanje, uvodeći postupne promjene već od početka ožujka 2020. godine. Tada smo aktivnosti gotovo u potpunosti preusmjerili na online segment te smo izrazito aktivno komunicirali putem naših internet stranica - infozagreb.hr, lovezagreb.hr i meetinzagreb.hr te profila na društvenim mrežama. S postupnim popuštanjem mjera te otvaranjem granica u 2021. godini, bili smo prva turistička zajednica koja je omogućila testiranja, uz 50% subvencije, za strane goste preko našeg Centra za posjetitelje na Trgu bana Jelačića. Isto tako, prateći pojačan interes stranih gostiju za cijepljenje, u suradnji s NZZJZ „dr. Andrija Štampar“ i Gradom Zagrebom, usuglasili smo unaprjeđenje organizacije rada Cijepnog punkta Velesajam. Dodatno, vezano uz same manifestacije koje smo organizirali samostalno ili u suradnji s partnerima, vodilo se i još uvijek se vodi računa da prate aktualne epidemiološke mjere te da budu primjerene vremenu u kojem živimo. U tom smislu, TZGZ promovira Zagreb kao održivu, zelenu destinaciju, idealnu za boravak na otvorenom, u prirodi i na svježem zraku. Tu se sjajno nadovezuje i nedavno otvorena Žičara Sljeme koja omogućuje lakšu i bolju povezanost Zagreba s Medvednicom, kao iznimno održiv i eco friendly sustav javnog prijevoza.
Smatrate li da na ovakve vrste izazova bolje reagiraju žene ili je sve stvar pojedinca?
- Kao što sam istaknula prije, spremnost da se reagira na izazove i donesu konkretne odluke, ovisi o karakteru pojedinca. Kod nas u Turističkoj zajednici grada Zagreba prevladavaju kolegice, točnije njih je oko 70 posto.
Koji vam je turistički projekt posebno drag srcu?
- Festival svjetla Zagreb koji je upravo u završnim pripremama. Nakon dvije godine stanke zbog pandemije i potresa, veseli me da 16. ožujka počinje četvrto izdanje našeg Festivala koje će ponovo obasjati ulice, trgove i javne prostore našeg grada. TZGZ je napravila posebnu online i offline promociju na emitivnim tržištima gdje je Festival svjetla prepoznat, a pozivam ovim putem i sve vaše čitateljice i čitatelje da ga posjete. Uz kreativnu i inspirativnu umjetnost svjetla, Festival svjetla Zagreb simbolizira nadu u bolje sutra jer nakon tame uvijek dolazi svjetlost…
Kako se osjećate kada hodate ulicama grada i nađete se u priči koju ste sami pomogli kreirati?
- Ponosno i sretno jer je divno vidjeti u živo nešto što ste mjesecima stvarali i gradili s kolegama i partnerima. Znam da je projekt uspio kada ga prihvate naši sugrađani čije povratne informacije izuzetno cijenimo.
Zagrebački Advent potvrdio se kao nezaobilazna destinacija/atrakcija ne samo stranim već i domaćim turistima. Ujedno se i prilagodio pandemijskim uvjetima. Istina, nezahvalno je pričati o prognozama, no možete li evo, već na početku godine, kazati što nas u Zagrebu čeka u božićno vrijeme?
- Da, višestruko nagrađivani i tri puta za redom proglašen najboljim u Europi - zagrebački Advent najznačajniji je turistički proizvod TZGZ i partnera. Zadovoljna sam s ostvarenim rezultatima koji pokazuju da je prošlogodišnje, tranzicijsko i hibridno, izdanje Adventa Zagreb privuklo posjetitelje i brojne turiste. Posebno me veseli činjenica da je Zagreb, kao što je to bio slučaj i u godinama prije pandemije, najbolji po ostvarenim turističkim rezultatima u RH za prosinac. Konkretno, u noćenjima smo u prosincu 2021. ostvarili porastu od 257 posto u odnosu na 2020. godinu, a u odnosu na rekordnu 2019. godinu smo na razini od 65 posto. Točnije, u realnim brojkama za vrijeme cjelokupnog trajanja adventskih i novogodišnjih događanja ostvareno je 220.000 noćenja. Svake godine nastojimo oplemeniti Advent Zagreb, s partnerima napraviti što raznovrsniju i kvalitetniju ponudu i programe, tako da će božićno vrijeme i ove godine sigurno donijeti brojne novitete. Naime, razvijanjem kvalitetnog sadržaja i ponude stvaramo glavni preduvjet za bolje rezultate.
Kakve planove imate za ljetnu turističku ponudu Zagreba?
- Pratimo i dalje situaciju s pandemijom, a i, nažalost, previranja na europskoj i svjetskoj političkoj sceni te će, ako svi uvjeti dopuste, ljeto u Zagrebu biti bogato događanjima u njegovim parkovima, trgovima i kulturnim institucijama. Nadam se da ćemo svi imati ponovo priliku uživati punim plućima i družiti se u našem gradu kao jednom od najvećih dnevnih boravaka na otvorenom.
Kako vam izgleda poslovni dan?
- Pretpostavljam da je sličan radnom danu većine ljudi na sličnim radnim mjestima. Kada biste pogledali moj kalendar, vidjeli biste jako gust raspored pun sastanaka s kolegama, partnerima, turističkom industrijom i strukom. Konkretno, radni dan mi počinje pregledavanjem mapa s raznim dopisima te potom kreću sastanci kojima posvetim većinu svog radnog vremena. Raduje me što u Turističkoj zajednici grada Zagreba imam odličan tim mladih, kreativnih ljudi s kojim svakodnevno radim, a naši rezultati to i dokazuju.
Kako uspijete „ishendlati“ obitelj i poslovni život? Jedno definitivno ne isključuje drugo?
- Nema potrebe suprotstavljati jedno drugom jer se, uz dobru volju i još bolju organizaciju, sve da uskladiti.