StoryEditorOCM
Auto-motojoš je bolji

Toyota unaprijedila legendarni Hilux: pick-up svjetske reputacije dobio novi elektrificirani pogonski sklop

Piše Robert Radica
22. rujna 2024. - 16:33

Tijekom više od pola stoljeća, Toyota Hilux stekla je svjetsku reputaciju zbog iznimne snage i izdržljivosti, vjerno služeći svoje kupce u najizazovnijim okruženjima na svijetu. Tijekom tog vremena također se stalno razvijao kako bi postao pravo vozilo za dvostruku namjenu: zadržao je svu čvrstoću i pouzdanost potrebnu za ozbiljne radne zadatke dok je nudio udobnost, profinjenost, držanje na cesti i sigurnost za dan-za-dan i ležerna vožnja. Sada ova evolucija ulazi u novu fazu uvođenjem prvog elektrificiranog pogonskog sklopa modela, Toyota Hilux Hybrid 48V.

Blagi hibridni sustav od 48 V jača ponudu Hiluxa kao idealnog partnera za poslovne/komercijalne korisnike, pružajući višestruke prednosti. Performanse su glatkije i profinjenije, s manje buke i vibracija, bez obzira vozite li standardnim cestama ili se borite s težim terenom. Ono što je kritično, to je postignuto bez ugrožavanja off-road sposobnosti pick-upa - posebice nema utjecaja na njegovo gaženje u dubokoj vodi (700 mm) ili njegovu sposobnost prijevoza tereta.

image
Toyota

Hilux Hybrid 48V lansiran je u formatu Double Cab, sa snažnim stilom koji uključuje trodimenzionalnu rešetku i prednji branik koji naglašava njegovu grubu snagu.

Hibridni sustav od 48 V koristi dokazani Hiluxov 2,8-litreni turbodizelski motor, opremljen novim električnim motorom-generatorom, litij-ionskom baterijom od 48 V i DC-DC pretvaračem. Dijelovi su dizajnirani za jednostavnu integraciju, izbjegavajući potrebu za složenim prilagodbama rasporeda pogonskog sklopa.

Motor pokreće električni motor-generator (sinkronu jedinicu s permanentnim magnetom), koji zauzvrat puni hibridnu bateriju. Kada je napunjena, hibridna baterija može dati do dodatnih 12 kW snage i 65 Nm okretnog momenta pogonskom sklopu tijekom ubrzavanja.

image
Toyota

Dvokraki zatezač osigurava napetost remena potrebnu za električni motor-generator. Ovo je dizajnirano za korištenje u dizel gospodarskim vozilima i da izdrži zahtjeve vožnje po neravnoj cesti. Također pomaže osigurati poboljšani odziv pri ubrzanju i performanse buke i vibracija koje su na razini osobnih vozila s benzinskim motorom. Litij-ionska hibridna baterija od 48 V ima 13 ćelija i kapacitet od 4,3 Ah. Uz težinu od samo 7,6 kg, dovoljno je kompaktan da se smjesti ispod stražnjih sjedala vozila, s minimalnim utjecajem na prostor u kabini. I hibridna baterija i niskoprofilni DC-DC pretvarač zaštićeni su od prodora vode.

Motor, DOHC jedinica sa 16 ventila, stvara maksimalnih 204 KS (150 kW), sadrži common rail ubrizgavanje goriva, turbopunjač s promjenjivim mlaznicama i vodeno hlađen međuhladnjak. Značajke kontrole emisije ispušnih plinova uključuju filtar čestica, selektivnu katalitičku redukciju i dodatno ubrizgavanje uree. Kao i drugi Hilux modeli, Hybrid 48V kompatibilan je s HVO100 dizelom, nefosilnim gorivom proizvedenim iz 100 posto obnovljivih izvora.

image
Toyota

Električni motor-generator sustava Hilux Hybrid 48V donosi prednosti u vožnji na cesti i izvan nje. Omogućuje funkciju regenerativnog kočenja, vraćajući energiju proizvedenu kada vozač spusti gas. U kombinaciji s kočenjem motorom, ovo štedi gorivo i olakšava vožnju. Na cesti, ubrzanje pri kretanju i usporavanje su glatkiji i prirodniji, što pridonosi pribranijoj i udobnijoj vožnji. Kada prelazite na grublje, off-road površine, motorni generator povećava sposobnost Hiluxa u svladavanju prepreka.

Postoji šest postavki: pijesak, blato, kamen, prljavština, snijeg i automatski. U automatskom načinu rada, senzori oko vozila procjenjuju uvjete na cesti i primjenjuju odgovarajuće postavke upravljanja. Sand, Mud, Rock i Auto mogu se uključiti kada je Hilux u (niskom) L4 radu; Dirt, pijesak, blato, duboki snijeg i automatski se mogu koristiti u H4. Novi višeinformacijski zaslon ima različitu pozadinu za svaki način.

image
Toyota

Novi Hilux Hybrid 48V ima dosta ulične prisutnosti, duljine je 5325 mm, širine 1855 mm/1900 mm i visine 1865 mm. To je praktičan pick-up, format dvostruke kabine usklađen s krevetom duljine 1555 mm. Blagi hibridni sustav ni na koji način ne umanjuje nosivost: nosivost je do 1000 kg, a kapacitet vuče 3000 kg.

Hilux Hybrid 48V opremljen je tehnologijom Toyota Safety Sense kako bi putnicima i drugim sudionicima u prometu pružio zaštitu svjetske klase od mnogih uobičajenih rizika od nezgoda. Poboljšani sustav prije sudara (PCS) može bolje detektirati pješake noću, bicikliste danju i nadolazeća vozila ili pješake na raskrižjima prilikom skretanja. Kada se takve opasnosti otkriju, sustav izdaje zvučna i vizualna upozorenja prije primjene sile kočenja ako je potrebno.

image
Toyota

Adaptivni tempomat (ACC) s sustavom za pomoć pri prometnim znakovima (RSA) omogućuje vozaču da brzo prilagodi brzinu u skladu s promjenama ograničenja. ACC također može automatski usporiti vozilo kako bi osigurao odgovarajuću brzinu kroz zavoje na autocesti. Kada vozite noću, funkcija automatskog dugog svjetla (AHB) eliminira potrebu za mijenjanjem razine prednjih svjetala kako bi se izbjeglo zasljepljivanje drugih vozača. Otkriva vozila koja se približavaju i trenutačno i precizno podešava svjetla, tako da je upotreba dugih svjetala maksimalna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. studeni 2024 17:51