StoryEditorOCM
Auto-motou svom stilu

Toyota obećava da neće odustati od sportskih GR modela koje pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem

Piše Robert Radica
20. srpnja 2024. - 20:36

Toyota obećava da neće odustati od takvih modela sve dok ne dođe do konačne zabrane prodaje  vozila na benzinski pogon. Razlog je jednostavan, sportski modeli zauzimaju određeno mjesto u asortimanu marke. Toyota nudi mnoge sportske automobile namijenjene različitim ciljnim skupinama. I iako su motori s unutrašnjim sagorijevanjem danas “cenzurirani”, ova marka ide u zanimljivom smjeru. Benzinski motori bit će u ponudi sve dok je to zakonom dopušteno. Toyota Gazoo Racing će koristiti motore s unutrašnjim sagorijevanjem do krajnjih granica.

Ovo je vrlo kontroverzno mišljenje, posebno u današnje vrijeme. Za mnoge ljude to je manifestacija neznanja i negiranja aktualnih standarda i promjena na tržištu. Međutim, japanski brend na to gleda na potpuno drugačiji način. Njihov odgovor je jednostavan – odgovaramo na potrebe kupaca.

image
Toyota

Bez sumnje, hibridi su pogodili ono što kupac traži. Oni su ovdje "radni konj" i čine Toyotu dominirajućom statistikom prodaje u mnogim zemljama. Proizvođač tvrdi da je bolje prodati više ekoloških automobila nego manje električnih automobila bez emisija stakleničkih plinova. Ovo je kontroverzan pristup, ali s druge strane ima malo zdravog razuma u njemu.

Sada također znamo da Toyota neće napustiti sportske automobile. Tehnologija motora s unutrašnjim sagorijevanjem razvijat će se i usavršavati do krajnjih zakonom dopuštenih granica. U Europi se govori o 2035. godini, ali postoje izvještaji da je to sve manje realno. I to je dobra vijest za Toyotu, kojima nedostatak konkurencije u mnogim segmentima ide u prilog. 

image
Toyota

Toyota GR Yaris, apsolutni je bestseler. Prvi proizvedeni primjerci ovog automobila prodani su vrlo brzo, a veliko zanimanje izaziva facelift verzija, opcijski opremljena automatskim mjenjačem U SAD-u njezin veći brat, GR Corolla, dobiva izvrsne kritike. Oba automobila dijele isti pogon na četiri kotača i motor, iako je Corolla puno snažnija (generira 300 KS). Ne možemo ga kupiti u Europi, ali sve veći broj ljudi odlučuje se na privatni uvoz.

Također treba spomenuti i druge modele. Toyota GR Supra, blizanac BMW-a Z4, uživa prepoznatljivost i bilježi dobre prodajne rezultate. S druge strane, sportski model GR 86, nasljednik GT 86, rasprodan je u Europi u nekoliko trenutaka. Sve se više priča o sportskom SUV-u koji će upotpuniti ponudu automobila s oznakom GR. Toyota želi ispuniti očekivanja kupaca koji traže praktične, ali i brze automobile.

image
Toyota

U Japanu se također radi na nasljedniku modela MR2, te na potencijalnom prvom sportskom električnom automobilu. Međutim, za sada je to vrlo eksperimentalna faza koja više služi kao “istraživačka platforma”. Ipak, vrijedi napomenuti da Japanci stalno paze na elektrifikaciju kako ne bi zaostali za konkurentima ako se uvede zabrana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. rujan 2024 17:49