Cijene automobila već godinama rastu, pa i više od ostalih proizvoda. Podaci govore da su između 2017. i 2023. gradski automobili poskupjeli za 35 posto, a mali automobili za čak 55 posto.
Danas se u Njemačkoj mogu naći samo četiri modela jeftinija od 15.000 eura – Dacia Sandero, Citroën C3, Fiat Panda i Mitsubishi Space Star. Svi oni imaju trocilindrični benzinski motor, no razlike ipak postoje. Dacia čak nudi i življu verziju od 90 KS za manje od 15.000 eura, umjesto slabašne osnovne od 67 KS. Panda je najkraća od navedenih automobila, dok Sandero nudi najveći prtljažnik.
Samo Dacijin motor ima turbopunjač, ima najveći okretni moment i najveću snagu. Fiat je jedini blagi hibrid na terenu i ima 12 V sustav s integriranim generatorom i na testu ADAC-a ostvario je potrošnju od 5,5 l/100 km. Citroën (5,9 l) i Dacia (5,8 l) nešto su viši, Mitsubishi je još štedljiviji. Mitsubishi Space Star 1.2 mami njemačke kupce s cijenom od 13.590 eura, ali u opremi koja ne nudi klimu, centralno zaključavanje niti radio. Sve su to stvari bez kojih bi automobil bilo teško preprodati, piše N1.
Citroën je predstavio pristojnu liniju opreme za C3. Izostavljanjem nekih detalja opreme, Francuzi su uspjeli smanjiti osnovnu cijenu za gotovo 4.000 eura na 14.940 eura. Fiat naplaćuje najvišu cijenu od najmanje 14.990 eura.
I hrvatsko tržište ima svoje adute
Zanimljivo je pogledati koliko takvi modeli koštaju u Hrvatskoj. Na našem tržištu nema u ponudi slabije Dacia Sandero sa 67 KS, šo znači da možemo zaboraviti cijenu od 11.300 eura. Najpovoljniji Sandero od 91 KS u Hrvatskoj starta s 14.400 eura i ima puno sigurnosne opreme, ali ne i klimu koja se morati nadoplatiti 450 eura. Fiat Panda koja kod nas starta od 14.416 eura, što je gotovo 500 eura povoljnije nego u Njemačkoj za model s istim motorom. Nakon njega slijedi Citroën s početnom cijenom od 14.900,48 eura, što je za 40-ak eura povoljnije nego u Njemačkoj.
Međutim, osjetna je razlika u cijeni kod Mitsubishija Space Star, i to u koristi kupaca iz Njemačke. Dok je ondje Space Star najpovoljniji model među četvorkom, kod nas je najskuplji. Japanac u Njemačkoj starta s 13.590 eura, a u Hrvatskoj sa čak 16.400 eura. Treba priznati da je riječ o opremljenijem automobilu koji nudi i centralno zaključavanje i radio, za razliku od njemačkog modela.
Dodatni argument u prilog hrvatskom tržištu automobila jest i da kod nas postoji još nekoliko modela jeftinijih od 15.000 eura, kao što su na primjer Hyundai i10, Renault Twingo i Kia Picanto, piše N1.
Može iznenaditi, ali vidimo da je tako, ljubitelji manjih automobila, kao i ljubitelji ušteda, u Hrvatskoj imaju veći izbor nego u Njemačkoj.