StoryEditorOCM
Auto-motopala elektrifikacija

Talijanski brend u sklopu velike korporacije revidirao planove: Alfa Romeo ipak zadržava u igri benzinske motore

Piše Robert Radica
3. veljače 2025. - 07:55

Plan da talijanska marka postane čisto električna do 2027. više nije validan. Globalni trend revidiranja ciljeva vezanih za elektrifikaciju automobilske industrije se nastavlja.

Alfa Romeo je posljednja marka koja je odustala od prvotnog plana koji je podrazumijevao ukidanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Talijanski proizvođač, koji je dio korporacije Stellantis, revidirao je svoje namjere, tako da se nova strategija zove „multi-energetska“ i uključuje benzinske, električne i „plug-in“ hibridne automobile. Šefica Alfe Romeo za Sjevernu Ameriku, Chris Feuell kazala je da bi prisiljavanje prodavača da prodaju isključivo električne automobile za samo par godina, bilo previše restriktivno.

image
Alfa Romeo

Vrijedno je istaći da kada je Alfa Romeo prvotno objavila planove da postane čisto električna marka u Sjevernoj Americi, također je objavila da će isto uraditi u proširenoj Europi i Kini. Hoće li se u potonje dvije regije držati originalnih ciljeva, ostaje nam vidjeti. Ipak, indikativno je da je bivši šef talijanske marke, Jean-Phillip Imparato, nedavno rekao da bi Alfa mogla usvojiti heterogeniju ponudu, što bi benzinske pogonske sklopove održalo duže u životu.

Imparato je rekao da novi šef kompanije, Santo Ficili, „ima mišiće“ za lansiranje nove SUS verzije Giulije i Stelvija. Ova dva modela će počivati na STLA Large platformi, i kao u slučaju Dodge Chargera, moći će usvojiti benzinske i električne pogonske sklopove. SUV će pristići kasnije tijekom ove godine, dok će limuzina uslijediti 2026. godine.

image
Alfa Romeo

Poput drugih Stellantisovih brendova, i Alfa Romeo ima problem s inventarom. Grubo rečeno, oko polovine automobila koji se nalaze u prodajnim parkovima prodavača (u SAD) pripada 2024. modelnoj godini, tako da se planiraju popusti za prvi kvartal 2025. Crossover Junior, koji je prvotno nazvan „Milano“, ne prodaje se preko „velike bare“, ali su američki distributeri upitani bi li trebao dobiti „vizu“ i pozicionirati se ispod Tonalea. U Europi i drugim tržištima, ovaj crossover iz B segmenta prodaje se u vidu blagog hibrida s 1,2-litarskim trocilindarskim turbomotorom, kao i u formi elektromobila.

Na drugoj strani spektra, Alfa Romeo radi na novom superautomobilu, koji će naslijediti 33 Stradale. Također će ga odlikovati retro dizajn, a očekuje se da na tržište pristigne 2026. Prethodna perjanica je reklamirana kao posljednji benzinski superautomobil marke, ali s obzirom na revidiranje planova, ne bi čudilo da i njegov nasljednik posjeduje motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. veljača 2025 07:57