Različiti oblici karoserije automobila odražavaju različite potrebe. Neki vozači preferiraju manja hatchback vozila, dok se drugi odlučuju za prostranije opcije kao što su karavani ili SUV-ovi. Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za automoto podatke carVertical pokazalo je da Hrvati preferiraju manje automobile i nisu toliko zainteresirani za vozila iz segmenata D i E.
Hatchback je najpopularniji oblik karoserije u Hrvatskoj (na njega otpada 42,1 posto svih provjera povijesti automobila provedenih na carVerticalu u 2023., što je porast s obzirom na 38,7 posto u 2022.). Iako i limuzine i karavani imaju udio od 18,7 posto, to je pad u odnosu na prošlu godinu – smanjenje s 26 posto, odnosno 21,3 posto.
Hatchback automobili sve su popularniji na carVerticalu u Hrvatskoj. Ovi automobili savršeno kombiniraju praktičnost i ekonomičnost goriva, jeftini su za kupnju i održavanje nije skupo – kaže carVerticalov stručnjak za automobile Matas Buzelis.
Coupé je najmanje popularan oblik karoserije automobila u Hrvatskoj, s udjelom od samo 1,9 posto, što je pad u odnosu na 2,7 posto prošle godine. MPV ili višenamjenski automobili također imaju manji broj kupaca, iako je njihov udio porastao s 3,5 na 6,9 posto.
Najviše je porasla popularnost SUV-ova: sa 7,9 na 11,7 posto. Ovo predstavlja globalni trend jer prodaja SUV-ova konstantno raste na mnogim tržištima. Istovremeno, potražnja za limuzinama opada.
Možda je glavni razlog zašto vozači odustaju od limuzina taj što nisu praktične za gradsku vožnju. Veći automobili s manjim prtljažnim prostorom nešto su što ljudi ne žele za svakodnevnu upotrebu – pojašnjava Buzelis.
Prema njegovu mišljenju, nije važno koju vrstu automobila kupci odaberu, sve dok ne preskoče nijedan korak u procesu kupnje, uključujući probnu vožnju, provjeru fizičkog stanja u servisu i provjeru povijesti. Izvješća o povijesti otkrivaju zapise o oštećenju vozila i vraćanje kilometraže, i tako pomažu u filtriranju loših izbora prije nego što potrošite vrijeme i novac na fizičke preglede i testne vožnje.