Guranje električne mobilnosti čini se kao jasan put Europske unije. Naravno, otvorena je magistrala i drugim tehnologijama s nultim emisijama u prometu, ali zasada ih, osim vodika, nema na vidiku, piše HAK.
No niti s električnim automobilima situacija nije odveć jednostavna. Naime, izvještaj Europskog revizorskog suda jasno zaključuje da zasad postoje uska grla u opskrbnom lancu sirovina koja bi mogla ugroziti cijelu tranziciju.
Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Stoga napori EU-a da se poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni za zadovoljenje rastuće potražnje.
Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne budu rasli prema planu. Moglo bi se dogoditi da EU ipak neće zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine. U drugom scenariju trebalo bi se oslanjati na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU-a.
To ide na štetu europske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo cijelog kontinenta. Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila trebala bi biti zabranjena od 2035. godine. Baterije su stoga od velike strateške važnosti za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izvješću Revizorskog suda, piše HAK.